Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život
27.8.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak dlouho budete jezdit jedním autem? 100 nebo 200 tisíc km? Tento majitel s ním vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější Golf k mání.
Mohli bychom říci, že jde o nejvíce ojetý VW Golf páté generace s motorem 1,9 TDI (jak jinak...), ale bylo by to zbytečné omezení. V tuto chvíli jde totiž o nejvíce ojetý Golf na prodej v Evropě bez ohledu na generaci a motorizaci, a to přesto, že není nijak zvlášť starý. Najel toho tolik, že se mu hned tak nevyrovná žádná ze starších ani novějších nabídek a bývá výjimečné narazit i na takto jetý Passat. A výjimečnost tohoto auta tím nekončí.
Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše, stříbrně lakovaný pětidvéřový hatchback má na tachometru neskutečných 755 926 km. Poprvé byl registrován v červnu roku 2004, takže nedávno mu bylo 12 let. To není zase tak moc a prostým způměrováním najetých km dojdeme k cifře přesahující 62 tisíc ujetých km za rok. Není to extrém, viděli jsme i vozy, které za rok ujely několikanásobek, obvykle jsou ale přesně takové - „dají ránu” a zmizí ze scény, tedy po pár stech tisících km jdou do rukou druhého či dalších majitelů, kteří s nimi jezdí třeba ještě dekádu a celkovou kilometráž dotáhnou k půlmilionu nebo i dál. Případ tohoto Golfu je jiný.
Je celou dobu v rukou jednoho majitele, který s ním najíždí velmi konzistentní porce kilometrů. Na fotografiích pořízených ve čtvrtek vidíme zmíněný 755 926 km na tachometru. Poslední servis vůz absolvoval letos v dubnu, kdy měl na tachometru 737 410 km. I letos, kdy vůz za svůj život pomalu 20krát objel zeměkouli, tedy jezdí přes 4,5 tisíce km měsíčně a to nevíme, kdy přesně se s ním majitel rozhodl přestat jezdit. Tohle auto zkrátka jezdí nějakých 5 tisíc km měsíc co měsíc celý život a majitel k jeho stavu lakonicky říká jen: „Jezdí perfektně, i motor a převodovka.”
Není to ale jediné, co říká. Dostávalo se mu vždy pravidelného servisu, byl vždy garážovaný a vyhýbaly se mu nehody, tedy až na drobný karambol, který lehce poškodil pravý zadní blatník (můžete vidět v detailu na fotkách níže). Říká také, že interiér je čistý a zachovalý, až na madlo dveří řidiče, který má být pro změnu odřené hlavně prstenem (ale nehtíky tu také udělaly své, to je vidět...) a též je v detailu nafocené níže.
Je to skutečně pozoruhodný exemplář se silnějším motorem 1,9 TDI, který se zkraje výroby do Golfu V zkraje výroby montoval. Dává tedy (či aspoň kdysi dával) výkon až 77 kW (105 koní) při 4 000 ot./min a nejvýše 250 Nm při 1 900 ot./min. To spolu s pětistupňovou manuální převodovkou a předním pohonem stačí na akceleraci na stovku za 11,1 sekundy a maximální rychlost 187 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 5,1 litru nafty na 100 km. Z výbavy tu nečekejte krom navigace a CD-měniče nic až tak zvláštního, věci jako automatická klimatizace, elektrická okna, ABS, ESP, palubní počítač a podobné, dnes už pomalu nezbytnosti tu jsou.
Člověk by vzhledem k najetým km čekal, že tohle auto bude levné, že to bude přinejmenším nejlevnější Golf V TDI, protože jinak najdete sotva z poloviny tak ojeté kusy. Jenže levný není a nejlevnější už vůbec ne - prodává jej Dán za 21 000 DKK nebo 2 999 EUR, což je jednou něco přes 76 a podruhé něco přes 81 tisíc Kč. Není to žádná drahota, i méně jetá auta ale vídáme prodávat za drobné a mezi Golfy V TDI lze narazit i na podobné kusy o desítky tisíc levnější, které mají na tachometrech i třetinu km.
Ale pochopitelně, kilometry nejsou vše a tohle auto možná už prokázalo, že ho nejde zabít. A majitel si ho zjevně váží, když s ním přes 10 let jezdí a jezdí a nemá s ním potíže. Kdybyste po něm chtěli tuhle štafetu převzít a dotáhnout tachometr třeba i k milionu, nabídka je zde.
Díky za tip, Míro!
















Takhle ojetý Golf už jsme dávno neviděli. Navíc aby takto „táhnul” celý život
Zdroje: Gulog Gratis, Hesham Samir
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
