Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle shořelé Ferrari se právě prodalo za 850 tisíc Kč. Netušíte, proč?
27.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Levné Ferrari ještě nikdy neviděl, v tomto stavu se ale zdá být bezcenné jako zdroj náhradních dílů i příliš drahé na to, aby bylo postaveno prakticky znovu.
Pravidelně se vám snažíme přibližovat zajímavá auta, která se objevila v nabídce aukčních společností, v inzerci autobazarů i soukromých osob. Někdy požadovanou cenu známe, jindy ani to ne, s výjimkou veřejných aukcí se ale obvykle nakonec nedozvíme, za jakou částku se vůz skutečně prodal. Dnes vám můžeme přiblížit celý příběh prodeje jednoho auta a zajímavý není není jen tím.
Hlavní roli v něm hraje italský plnokrevník, Ferrari 512 Berlinetta Boxer. To je dnes legendární model, který se v Itálii vyráběl od roku 1976 celkem 5 let. Ve srovnání s předchůdcem jménem 365 GT4 BB proběhly jen drobné vnější změny, na rozdíl od obměněné techniky motoru. Nový plochý dvanáctiválec se zvýšeným kompresním poměrem 9,2:1 o objemu pěti litrů (odkazuje na pojmenování vozu) se čtyřmi karburátory Weber dával výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 452 Nm. Použití suchého mazání motoru zajišťovalo bezproblémový i při prudkém projíždění zatáček. Podvozkové díly nebyly inovovány, jen se zvětšily rozměry zadních pneumatik. Ferrari 512 BB bylo osazeno manuální pětistupňovou převodovkou a dosahovalo maximální rychlosti 288 km/h. Celkem u Ferrari vyprodukovali 929 kusů BB 512.
Jistě výjimečné auto, které se dnes neprodává levně. Kus, na který se právě díváte, byl ovšem před pár hodinami vydražen za 39 750 USD, tedy asi 850 000 Kč. Že to zní jako výhodná koupě? Tak se na vůz podívejte pořádně - tato 512 byla neopravitelně zničena požárem a marně pátráme, který její díl lze použít v aktuálním stavu. Levé přední kolo?
Není jasné, co požár způsobilo, ale na výsledek to nemá vliv. Podle fotek zřejmě požár vypukl v motorovém prostoru, což by u italského sporťáku ze 70. let (nakonec i novějšího...) ani nepřekvapilo. Zničen byl nejen sám motor, ale i převodovka, podvozkové části, kola a z interiéru zbyl jen popel a železné konstrukce. Tady opravdu není co brát.
Koupit zbytky vozu a následně je rozprodat na náhradní díly lze, taková varianta tu ale snad ani nepřipadá v úvahu. Docela by nás tedy zajímalo, z jakého důvodu se tohle torzo 512 BB prodalo za tolik peněz. Pohled na ceny ojetin ukazují, že zachovalá Ferrari tohoto typu se obvykle prodávají od 6 milionů Kč výše, což není málo. Je ale reálné, že by někdo investoval do ohořelého torza s vidinou, že jej za pár milionů v podstatě postaví od nuly a s originálními „papíry” jej prodá za více? Však takto „renovovaný” vůz by beztak neměl cenu jako úplný originál. Nebo nám tu něco uniká? Podívejte se na to a případně nám dejte vědět v diskuzi...










Z tohoto Ferrari 512 nezůstalo prakticky nic, přesto se prodalo za více jak 850 tisíc Kč. Úplně nechápeme, proč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 57 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
