Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear postavil Teslu Model S proti Porsche Taycan, Tesla opět nestačila
31.10.2019 | Petr Prokopec
Ačkoli papírové parametry naznačují, že by v případě dynamiky měla být léta stará Tesla lepší než nové Porsche, už druhé přímé srovnání potvrzuje opak. Život s autem ale není jen věcí dynamiky.
Porsche Taycan je již od počátku označováno jako první skutečný rival Tesly. Ostatně německá automobilka při vývoji použila Model S jako jednu z nastavených latěk, již se navíc rozhodla překonat. Bylo tak vlastně jen otázkou času, kdy se oba tyto elektromobily střetnou kolo na kolo. Jeden takový souboj už máme za sebou a pro Teslu vyzněl překvapivě špatně. Druhý zorganizoval britský Top Gear.
Nejprve přichází řeč na jízdní dynamiku, jistě nejsledovanější aspekt obou aut. Tady bychom měli být svědky dominance Tesly, ostatně lepší akcelerací i maximálkou se chlubil Elon Musk už hned po slavnostním odhalení Porsche. Nicméně realita je taková, že Taycan Turbo S zvládá sprint na stovku o chlup rychleji než Model S Performance. A je rychlejší také ve zrychlení na 160 km/h, stejně jako kalifornskému soupeři ukazuje záda ve sprintu na čtvrtmíli, již navíc zvládá dokončit v daleko vyšším tempu.
Vítězství Porsche je tedy v tomto případě jasné a vyniká o to více, že papírově bylo slabším soupeřem. Praxe je úplně jiná, což ostatně platí také v rámci nejvyšší rychlosti. Porsche by mělo skončit na 261 km/h, zvládá však 268 km/h oproti 250 km/h Tesly. Navíc Taycan je téměř neúnavný, zpomalí jej až malé množství energie v akumulátorech, Model S delší vysokou zátěž notoricky nezvládá.
Německá dominance tím nekončí, Porsche dokázalo prakticky nemožné. Ve chvíli, kdy tedy Autobahn opustíte a sjedete na okresku, zjistíte, že Taycan zůstává věrný kořenům značky. Sedíte nízko, váš výhled nic nenarušuje a dokonce můžete použít přední blatníky jako ukazatele stáčení vozu. Z čeho však zůstává rozum stát, to je odezva brzd. I když Porsche stejně jako Tesla užívá elektrického systému kvůli regeneraci, nikdy nebudete mít pocit, že jde o brzdy „falešné“.
Snad aby vše nevyznělo tak jednostranně, Top Gear poukazuje na silné stránky Tesly v jiných ohledech. Kalifornský elektromobil exceluje hlavně v oblastech každodenní použitelnosti. Potřebujete větší komfort a více prostoru pro posádku i její zavazadla? Pak je Model S vozem, který vaše požadavky uspokojí lépe než Taycan. Na stranu Tesly se navíc přidávají mnohé další elektronické finesy, na které je Porsche přeci jen poněkud konzervativní - což platí i o rozvržení palubky.
Tesla tedy dynamicky na Porsche nestačí, v případě Tesly ale můžete při sklopených zadních sedadlech odvézt pomalu totéž, co Mercedesu E Kombi. Nakonec tak jako vždy záleží na tom, co je pro koho důležitější - na Teslu to chce minimálně tři miliony korun, na Porsche ještě o dobrou polovinu více.






Porsche Taycan nabízí lepší jízdní dynamiku, Tesla Model S pro změnu exceluje v praktičnosti. Volba je tedy na vás
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha