Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil
27.1.2023 | Petr Miler
Na jak dlouho si plánujete nechat své auto? Na tři nebo čtyři roky? Na 100 nebo 200 tisíc km? Majitel tohoto vozu se svým Golfem vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější vůz tohoto jména v současném prodeji.
Mohli bychom říci, že jde o nejvíce ojetý VW Golf šesté generace s motorem 2,0 TDI (jak jinak...), ale bylo by to zbytečné omezení. V tuto chvíli jde totiž o nejvíce ojetý Golf na prodej v Evropě bez ohledu na generaci a motorizaci, a to přesto, že není nijak zvlášť starý a nevypadá na odpis. Najel toho tolik, že se mu hned tak nevyrovná žádná ze starších ani novějších nabídek a není úplně obvyklé narazit ani na takto jetý Passat. A výjimečnost tohoto auta tím nekončí.
Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše, šedě lakovaný pětidvéřový hatchback má na tachometru úctyhodných 680 576 km. Poprvé byl registrován v červnu roku 2009, takže mu ještě nebylo ani 14 let. To není zase tak moc a prostým způměrováním najetých km dojdeme k cifře okolo 52 tisíc ujetých km za rok. Není to extrém, viděli jsme i vozy, které za rok jezdí několikanásobek, obvykle jsou ale přesně takové - „dají ránu” a zmizí ze scény, tedy po pár stech tisících km jdou do rukou druhého či dalších majitelů, kteří s nimi jezdí třeba ještě dekádu a celkovou kilometráž zase o tolik dál neposunou. Případ tohoto Golfu je jiný.
Byl celou dobu v rukou jednoho majitele, který s ním najíždí velmi konzistentní porce kilometrů. Šlo skutečně o 40 až 60 tisíc km rok co rok a i loni, kdy už měl vůz za sebou 16 objetí zeměkoule, si pořád dával přes 4 tisíce km měsíčně. Tohle auto zkrátka jezdilo a jezdilo, což je znovu hodné jen obdivu. Podle prodávajícího motor a převodovka fungují perfektně a byť auto nevypadá, jako by včera sjelo z výrobní linky, takovou historii byste mu asi nehádali. Pár oděrek, použitý, ale nikoli zničený interiér, to je všechno. A přesto skoro 700 tisíc km na tachometru. Autu se navíc dostávalo vždy pravidelného servisu, takže solidnímu technickému stavu lze věřit.
Je to skutečně pozoruhodný exemplář s tradičním motorem 2,0 TDI v jednom z jeho slabších provedení, který v největších světoběžnících mezi Golfy tak nějak očekáváte. Dává tedy (či aspoň kdysi dával) výkon až 81 kW (110 koní) při 4 100 ot./min a nejvýše 250 Nm při 1 750 ot./min. To spolu s šestistupňovou převodovkou DSG a předním pohonem stačí na akceleraci na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 190 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 4,5 litru nafty na 100 km. Z výbavy tu nečekejte nic až tak zvláštního, věci jako automatická klimatizace a podobné nezbytnosti tu ale jsou.
Člověk by vzhledem k najetým km čekal, že tohle auto bude levné, že to bude přinejmenším nejlevnější Golf VI TDI, protože jinak najdete sotva z poloviny tak ojeté kusy. Jenže levný není a nejlevnější už vůbec ne - prodává jej nizozemská společnost orientovaná na podobné výstřelky za 4 740 Eur, což je asi 113 tisíc. Obecně vzato žádná drahota, mezi Golfy VI TDI lze ovšem narazit i na podobné kusy o desítky tisíc levnější, které mají na tachometrech zlomek kilometrů.
Ale pochopitelně, kilometry nejsou vše a tohle auto možná už prokázalo, že ho nejde zabít. A majitel si ho zjevně váží, když s ním přes 10 let jezdí a jezdí a nemá s ním potíže. Kdybyste po něm chtěli tuhle štafetu převzít a dotáhnout tachometr třeba i k milionu, máte možnost. Že bychom vám ji doporučovali využít, se ale říci nedá, nabídku berte spíš jako zajímavost.








Takhle ojetý Golf VI se nevídá. Navíc aby takto „táhnul” celý život až do poslední chvíle a vypadal pořád relativně fit. Také ale nestojí úplně málo. Foto: Jet Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 9 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
před 2 hodinamiMansory už neví, jak hluboko ještě klesnout, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
před 3 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 5 hodinamiToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
před 6 hodinamiFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva