Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejvíce ojetý VW Passat B5 na prodej v Evropě, váš může být za hubičku
13.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Některá auta zkrátka jezdí a jezdí. Tento Passat B5 dojel hodně daleko a ještě si troufá na další kariéru. Majitel říká, že funguje perfektně.
O Volkswagenu Passat B5 se říká, že je to pořádný „držák”, bytelně postavené auto, které zvládne ujet statisíce kilometrů a ani se při tom nezapotí. Leccos budou pověry, faktem ale je, že i mezi statisticky nezničitelnými auty jej najdeme hodně vysoko. Ať už je ale realita jakákoli, spousta lidí po tomto Passatu touží a navzdory jeho stáří (faceliftovaná verze se přestala vyrábět před více jak 10 léty) jej mezi ojetinami stále vyhledává.
Pro takové jsme tu měli hned několik zajímavých nabídek. Kdo by se chtěl vrátit do 90tých let, mohl sáhnout po stříbrném sedanu „po dědovi”, který po 19 let svého života skoro nevyjížděl a dodnes zůstává jako nový. Byla to ale základní verze a repertoár B5 byl opravdu široký - na opačném konci spektra se nacházela zachovalá limuzína s motorem W8 a manuálem, hotový lidový luxus, který byl svého času též k mání. Pokud ale máte raději něco jako... Xenu na kolech, automobilovou princeznu-bojovnici zocelenou žárem bitev, dnešní nabídka je něco pro vás.
Je to vůbec nejvíce ojetý Passat B5, který je v tuto chvíli k mání v Evropě. S mnoha sty tisíci najetými kilometry najdete těchto vozů v inzerátech spoustu, i mezi stroji s 500 000 km si můžete vybírat, tento kus je ale ještě jinde. Na tachometru má přes 791 tisíc km, to je skoro 20krát kolem zeměkoule a nedaleko do milionu. Přesto nejenže pořád jezdí, ale majitel jej dokonce nabízí k prodeji s popisem: „Funguje a jezdí perfektně.” A zřejmě tedy očekává, že onen milion někdo zdolá za něj.
Pokud se podíváme do historie tohoto stroje, jezdil vážně celý život. Je z roku 1999, táhne mu tedy na 17 let a i pouhým průměrem najetých km za rok dojdeme k číslu okolo 48 tisíc. To je pěkná partička, v prvních letech jich ale pochopitelně muselo být více - vidíme, že v polovině roku 2011 měl vůz na tachometru 654 tisíc km. V posledních létech tedy už urážel v průměru „jen” okolo 28 tisíc km za rok, což ale naznačuje, že minimálně tento kousek „držák” pořád bude - kdyby se majiteli rozpadal pod rukama, nebylo by pro něj ekonomicky únosné najíždět skoro 30 tisíc km každý rok.
Nepředpokládáme tedy, že byste o tento vůz měli zájem, předkládáme vám jej spíše jako zajímavost - auta s tak vysokými kilometrovými nájezdy se sice vídají, ale ne v prodeji, taková čísla vídají obvykle jen poslední majitelé. Přesto, pokud byste měli zájem, vůz je ke koupi v Holandsku za vážně lidovou cenu - 799 Eur, asi 21 tisíc Kč.
Co za tyto peníze dostanete? Auto, co vidělo svět, chce se říci... V bůhvíjakém stavu není, zejména interiéru se před prodejem nedostalo řádné péče, polorozpadle ale také nevypadá, zejména zvnějšku se jeví být docela fit. Pod kapotou je samozřejmě motor TDI, ale jen 1,9 v nejslabší verzi s 66 kW (90 koní), který stačí na akceleraci na stovku za 13,8 sekundy a maximální rychlost 184 km/h. Tedy alespoň kdysi stačil. Výbava neurazí, ani nenadchne, jsou tu věci jako tempomat či klimatizace, ale nic víc. Pozitivní může být, že „technickou” má ještě na další rok.
Podívejte se na tento vůz sami, je to rarita. A kdybyste náhodou chystali... něco jako vlastní muzeum Volskwagenů, tohle by mohl být docela zajímavý a přitom laciný příspěvek do sbírky.
Více ojetý Passat B5 a vlastně i Passat obecně neurčený jen na náhradní díly teď budete v evropské nabídce použitých Volkswagenů hledat marně. A s cenou je na tom podobně
Zdroj: Autodatawheelerdelta.nl přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva