Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou statistická data vítěze Le Mans 2016. Za kolik jezdí Porsche 919?
23.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hybrid kategorie LMP1 urazil během 24 hodin přes 5 200 kilometrů. Jeho posádka přitom takřka 23tisíckrát přeřadila.
O letošním závodě 24 hodin Le Mans jsme se naposledy zmínili včera, a to v souvislosti s Bugatti Chiron, které na okruhu Le Sarthe dosáhlo rychlosti 380 km/h. Tím poněkud zostudilo veškeré závodní speciály, neboť ty se po dráze pohybovaly pomaleji. Kupříkladu Porsche 919 Hybrid s Brendonem Hartleym za volantem dosáhlo maximálního tempa „pouhých“ 333,9 km/h, a to v padesátém kole.
Vítězné Porsche s pořadovým číslem 2, v jehož kokpitu se střídali Romain Dumas, Neel Jani a Marc Lieb, pro změnu dosáhlo průměrné rychlosti 216,4 km/h. Přitom během čtyřiadvaceti hodin zvládlo 384 kol, což se rovná 5 233,54 kilometrům. Překročen tak nebyl rekord z roku 2010, na čemž měl lví podíl častý výjezd safety carů, neobvykle špatné počasí i další zavádění zpomalovacích zón.
Ze 384 kol tak Porsche 919 Hybrid absolvovalo 327 v závodním tempu, zbývajících 57 pak v mnohem nižším kvůli výše zmíněným obstrukcím. Kupříkladu na rovince Mulsanne tak bylo možné jet pouze 80 km/h. Během závodu přitom fáze safety carů nastala čtyřikrát a trvala po 16 kol, k zavedení zpomalovacích zón bylo přikročeno dokonce čtyřiadvacetkrát.
Co se pobytů v boxech týče, pak vůz č. 1 Marka Webbera, Timo Bernhardta a Brendona Hartleyho strávil mimo trať bez pár sekund tři hodiny, a to hlavně kvůli výměně defektní vodní pumpy. Porsche 919 Hybrid s pořadovým číslem 2 na tom bylo mnohem lépe, u mechaniků totiž kvůli výměně pneumatik a dotankování strávilo pouze 38 minut a 5 sekund.
Celkově vítězný vůz stavěl v boxech třicetkrát, druhý dvacetkrát. Nejrychlejší zastávka spojená s výměnou řidiče a pneumatik zabrala 1 minutu a 22,5 sekundy, nejrychleji pak byli závodníci odbaveni za 65,2 sekundy. Do kontrastu s tím pak můžeme dát zastávku Felipe Massy při Velké ceně Baku, jehož mechanici Williamsu „přezuli“ za 1,92 sekundy.
Aby těch statistických údajů nebylo málo, můžeme dále zmínit, že vůz č. 2 spotřeboval během celého závodu 11 sad pneumatik, z nichž pouze jedna byla určena do mokra, ve zbytku šlo o slicky. Nejdelší jízdu na jedné sadě pneu má pak na kontě Marc Lieb, který s jedním setem gum vydržel na trati 53 kol. Nejdelší dobu v kokpitu (9 hodin a 24 minut) pak strávil Neel Jani.
Závodníci při každé výměně kol dostali doplněnou i 0,85litrovou láhev s pitím, přičemž během zastávek jim postupně byly odstraňovány celkově čtyři ochranné fólie čelního okna. Zajímavý je i počet přeřazení u vítězného Porsche, neboť během 24 hodin došlo k 22 984 operacím. Venkovní teploty se po tu dobu pohybovaly mezi 12,3 a 22,4 stupni Celsia.
Porsche se tentokrát nepochlubilo celkovou spotřebou vozu, který dostal pozoruhodný nový motor 2,0 V4. Divíme se, protože víme, že při ostrém kole si vyžádal nanejvýše 4,31 litru paliva, což při délce okruhu La Sarthe znamená spotřebu 31,6 litru paliva na 100 km. A to je asi o 10 procent méně, než loni.
Ve finále již jen dodáme, že během každého kola hybridní speciály kategorie LMP1 vyprodukovaly zhruba 2,2 kWh. Pokud by se přitom nashromáždila energie z celého závodu, pak by to vystačilo jednomu průměrnému domu na čtvrt roku. Kromě toho pak Porsche od vítězného vozu získalo za 24 hodin hned 32,11 GB telemetrických dat.
Automobilka ze Zuffenhausenu přitom díky dvojnásobnému množství bodů přidělovaných za čtyřiadvacetihodinovku zvýšila svůj náskok v celkovém pořadí na 127 bodů, zatímco druhé Audi jich má 95 a třetí Toyota 79. Mezi jezdci pak vedou Dumas, Jani a Lieb s 94 body a tedy nemalým 39bodovým náskokem.
Porsche letos sice vyhrálo jen se štěstím, na to ovšem statistiky ohled neberou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva