Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka za rok 2014 nakonec eviduje 10,23 milionu registrací, druhý VW Group „jen“ 10,14 mil. Pro letošek se ale má situace změnit.
Být světovou automobilkou číslo jedna rozhodně není titul, který by byl k zahození. Právě naopak jde o poctu, kterou může takové marketingové oddělení okořenit každou tiskovou zprávu. Navíc se dá tak trochu čekat, že to do showroomů daného koncernu (o jednu značku již dávno nejde) přivábí více zákazníků, neboť lidé raději nakupují u nejlepšího v oboru než u dvojky nebo trojky.
Po takřka osmdesát let se titulem „No. 1“ mohl chlubit americký General Motors, ten však byl v roce 2008 vůbec poprvé překonán japonskou Toyotou. Ta si korunu udržela po dobu tří let, v roce 2011 se však karta obrátila. O dvanáct měsíců později však byl výrobce ze Země vycházejícího slunce opět při plné síle a vrátil se zpátky na trůn, ze kterého od té doby nechce slézt.
Před pár dny se ovšem zdálo, že svět zná nového lídra, kterým se měl stát německý koncern VW Group. Ten totiž podle předběžných výsledků loni prodal 9,9 milionu aut, zatímco Toyota o sto tisíc kusů méně. Dané oznámení však nebralo v potaz registrace vozů značky Daihatsu a výrobce nákladních vozů Hino, což jsou automobilky, které pod Toyotu rovněž spadají.
Ve výsledku tu tedy máme 10,23 milionu prodaných vozů, což značí nový rekord pro automobilku i celý svět. Volkswagen se tak musí opětovně spokojit s pozicí číslo dva, přestože i v jeho případě došlo k upřesnění výsledků, a to na 10,14 milionu exemplářů. Také v tomto případě jde o rekord, ovšem pouze v mezích německého koncernu.
Dá se ovšem předpokládat, že příští rok touto dobou by již VW Group mohl kýženého vítězství dosáhnout. Toyota totiž předvídá, že letos se jí povede prodat přibližně o jedno procento méně vozů než loni. Očekávat tak máme 10,15 milionu registrací, za což lze vinit hlavně vyšší japonské daně, které tamní prodeje srazí o 7 % na 1,45 milionu aut.
Mimo to můžeme zmínit také rychlejší růst Volkswagenu, který oproti roku 2013 dosáhl loní zlepšení o 4,2 %, zatímco Toyota si polepšila „pouze“ o tři procenta. S tímto vývojem samozřejmě nemůžeme kalkulovat automaticky, Němci by ovšem díky oznámení Toyoty mohli zapracovat na marketingu a „Das Auto“ i ostatní značky prodávat jak na běžícím páse.
Uvidíme tedy za 12 měsíců, jak se celá situace vyvine. Aktuálně přitom již můžeme dodat pouze tolik, že na třetím místě skončil koncern GM, který si oproti roku 2013 polepšil o dvě procenta na 9,98 milionu nových vozů.






Toyota je nadále světovou jedničkou, za což vděčí zejména modelu Corolla, který je lídrem mezi jednotlivými vozy již nějakou tu dekádu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 2 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 4 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 5 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 7 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 8 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 9 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
před 10 hodinami - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
před 11 hodinami - Pokus Japonců uspět v revíru Škody Octavia byl takový propadák, že po 3 letech skončil
včera - Další koronavirový krach automobilky je realitou, nezachránili ji už ani Rusové
včera
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Chlubítko univerzální 13:48 - HondaMan
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Auto pro radost 12:40 - honziss
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.