Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tři nejrychlejší luxusní SUV si to rozdala v přetahované, vyhrála německá technika
29.8.2019 | Mirek Mazal
Němci tu vlastně ani prohrát nemohli, protože jejich technika stojí ve výsledku za všemi třemi vozy, jen jeden z nich ale platí za nefalšované SUV. Noblesnější Bentley a Porsche tak porazil Mercedes.
Trojice extrémně výkonných SUV rozryla úhledně posečený britský trávník během přetahované. Disciplína známá z letních táborů spočívala v natažení lana mezi zadní úchyty automobilů, pak už rozhodoval jen výkon a schopnost auta přenést jej na povrch zemský. O vítězích soubojů oblíbených hlavně z USA tedy rozhoduje řada faktorů, zejména pak pneumatiky a technologie pohonu.
Do přírodního ringu se v tomto případě postavil nový Mercedes-Benz G63 AMG (W463) s čtyřlitrovým osmiválcem biturbo o výkonu 430 kW (585 koní) a 850 Nm. Hranatá klasika poslední generace má devítistupňový automat 9G-Tronic a samozřejmě pohon 4x4 zpestřený elektronickými uzávěrkami předního, zadního i mezinápravového diferenciálu. Zrychlení z nuly na stovku zvládá dunivé SUV za 4,5 sekundy a v přímém směru dokáže jet rychlostí až 240 km/h.
Proti Mercedesu se jako první pokusilo pochlapit Porsche Cayenne Turbo též s čtyřlitrem V8 a dvěma turbodmychadly. Jedno z nejrychlejší SUV má 405 kW (550 koní) a 770 Nm, což je s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou recept na dosažení maximální rychlosti 286 km/h, stovka se mihne za 4,1 sekundy.
Cayenne v přetahování propadl, proto na scénu dojelo opulentní Bentley Bentayga Speed, aktuálně úplně nejrychlejší produkční SUV světa. Aristokrat se zašpinil, navíc také prohrál, ale odolával statečně. Aby ne, když vepředu tepe TSI W12 twin turbo o výkonu 467 kW (635 koní) a 900 Nm. Masivní energie přes osm stupňů automatu přechází na obě nápravy zajišťující akceleraci na 100 km/h během 3,1 sekundy a nejvyšší možnou rychlost 306 km/h.
Papírová data nahrávala jednostrannému představení Bentley, nicméně nezpevněné podloží přeměněné na oraniště nejlépe vyhovovalo bitkaři od Mercedesu. Nestárnoucí krabice zužitkovala stále perfektní dovednosti v terénu, které zajišťují mimo jiné zmíněné zámky diferenciálů. Zmírnění prokluzu kol usnadnilo přesvědčivé vítězství Mercedesu, prémiové Porsche a ještě noblesnější Bentley odjely s nepořízenou.
Ani jeden z poražených nemá možnost rovnoměrně rozdělit hnací energii mezi všechna čtyři kola, proto je G63 AMG přetlačilo. Znovu se potvrdilo, že to není žádné ořezávátko do Pařížské ulice, ale multifunkční rychlík i mimo teritorium hladkých dálnic.














Mercedes potvrdil pozici mimořádně schopného SUV s vítanými možnostmi uzamknout všechny tři diferenciály
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 5 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 16:56 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB