TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky

(+ video) TVR je skutečně zpátky. Znovuzrozená značka ale nyní musí vyřešit celou řadu neznámých, jež se týkají třeba motoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky

10.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) TVR je skutečně zpátky. Znovuzrozená značka ale nyní musí vyřešit celou řadu neznámých, jež se týkají třeba motoru.

Firma TVR byla dlouhá léta jedním z nejproslulejších britských malosériových výrobců sportovních aut. Z modelů jako Tuscan, Griffith, Cerbera nebo Sagaris vám naskakovala husí kůže již jen z pouhého pohledu, jedno sešlápnutí plynového pedálu pak ježilo chloupky za zátylkem. Poté však přišel rok 2004 a rázem byl všemu konec. Dosavadní majitel Peter Wheeler totiž značku TVR prodal tehdy Rusovi Nikolaji Smolenskému, který sliboval hory doly včetně zachování výroby ve Velké Británii. Již o dva roky později však došlo k hromadnému propouštění dělníků, které korespondovalo s propadem prodejů. Do prosince 2006 pak Smolensky stihl ještě přestěhovat nakrátko montáž do Itálie, aby nakonec firmu rozdělil na tři části, jež byly pouze administrativou.

Nyní se ovšem zdá, že se začalo blýskat na lepší časy. Na dosud nefunkční internetové stránce TVR se totiž od minulého týdne začaly objevovat různé výkřiky naznačující, že kdysi populární značka by se k výrobě sportovních automobilů mohla navrátit. To jen potvrzuje nejnovější zpráva, podle které se firma skutečně vrací na britské ostrovy - do rukou podnikatele Lese Edgara, který slibuje vzkříšení i nové modely.

S dobrou zprávou je ale samozřejmě spojena celá řada neznámých. Především v rámci hlavních komponentů, jimiž jsou motor a převodovka. V případě druhého jmenovaného dílu se asi dodavatelů najde dostatek, u toho prvního však TVR bude muset vybírat velmi obezřetně. Poslední modely této firmy totiž používaly atmosférický šestiválec vlastní výroby, který již dozajista nebude odpovídat emisním normám.

Nový majitel tak zřejmě bude muset přistoupit ke spolupráci s jiným výrobcem, neboť na vývoj nového agregátu nebude ani čas, ani finance. Ostatně, spolupracovat chtěl i Smolensky, který hodlal do nové generace modelu Cerbera (vyráběné pro změnu v Rakousku) zakomponovat diesel od BMW. Tato degradace značky mu ale naštěstí nakonec nevyšla - TVR totiž sice za svou historii užilo motorů bezpočet, ve všech případech šlo ale o benzinové jednotky.

Budoucnost značky tak rozhodně budeme mít pod drobnohledem. Doufáme přitom, že se nevyplní hrozby, které jsou na stole již od roku 2010. Tedy že TVR by se mohlo stejně jako další znovuzrozené či zcela nové sportovní automobilky zapojit do elektrické revoluce. Smysl to sice nemá, ale dotace a úlevy jsou tak lákavé... Něco podobného by ale znamenalo už úplný konec.


TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 1 - TVR Cerbera 01TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 2 - TVR Cerbera 02TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 3 - TVR Cerbera 03TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 4 - TVR Sagaris 01TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 5 - TVR Sagaris 02TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 6 - TVR Sagaris 03TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 7 - TVR Tuscan S 01TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 8 - TVR Tuscan S 02TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 9 - TVR Tuscan S 03TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 10 - TVR Tuscan S 04TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 11 - TVR Tuscan S 05TVR vstalo z mrtvých. Vrací se do britských rukou a chce zase vyrábět sporťáky - 12 - TVR Tuscan S 06
TVR vyrábělo sportovní vozy mýtických jmen jako Cerbera. Po příchodu ruského majitele však její osud vzal krátký konec

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše