Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ultra vzácné Bugatti Michaela Schumachera bylo zničeno při povodních
28.7.2021 | Petr Miler
Vzniklo v pouhých čtyřech exemplářích a přímo ten Schumacherův je pořádný kus historie, který kdysi pomohl nakopnout celé Bugatti. Právě tohle auto smetla velká voda a jeho budoucnost je velkou neznámou.
Když se řekne moderní Bugatti, většina lidí si představí Veyron a Chiron. Nejsou to ale jediná dvě auta, která nám francouzská značka v posledních dekádách dala. Tím prvním a nejméně známým je model EB110 z „italské éry” její existence, kdy koncern Volkswagen v čele s Ferdinandem Piëchem po věhlasné značce teprve začínal toužit.
Zaslouženě jsme mu kdysi věnovali jsme mu vlastní článek. Je to jedno z nejlepších aut 90. let, stroj, který překonal Ferrari F40 v počtu turbodmychadel i v maximálce a stal se tak nakrátko nejrychlejším silničním autem na světě. Z trůnu ho sesadil až legendární McLaren F1, kterému vzalo jeho titul znovu až Bugatti.
Tohle auto je dnes ceněné v jakékoli podobě, mezi asi 139 auty (historické prameny se liší) vyrobenými před smutným koncem tehdejšího Bugatti, z nichž 32 vzniklo v ostřejší verzi SS, je ale jedno tím daleko nejhodnotnějším. Pouhé čtyři exempláře byly totiž vyrobeny v žluté barvě a po jednom z nich sáhl sám Michael Schumacher, už tehdy mistr světa Formule 1.
Nebylo to ale tak, že ho „jen koupil”, automobilka mu jej předala před zraky celého světa za přítomnosti zakladatele a majitele firmy Romana Artioliho a vše řádně medializovala. Byla to tehdy obrovská událost a nebývalé zviditelnění celé značky, o jejíž novodobé existenci spousta lidí dříve ani neměla tušení. Michael Schumacher navíc tedy slavně řekl, že auto si koupil proto, že je podle něj tím úplně nejlepším na světě. Lepší PR si nelze přát a byť ani to nakonec firmu nezachránilo, přineslo to spoustu zájmu od zámožných kupců z celého světa.
Dodejme, že verze SS se oproti výchozímu EB 110 GT lišila navýšením výkonu z 560 na 612 koní, zatímco jeho hmotnost klesla z 1 620 na 1 418 kilogramů. Číslovka v názvu vozu přitom odkazovala na 110. výročí narození zakladatele značky. Schumacher si auto nechal ve svém vlastnictví až do roku 2010, kdy jej prodal německému sběrateli. A právě jeho garáže nyní vzala povodeň.
To, o čem si už pár dnů štěbetají vrabci na střeše, potvrzuje video, které jeden mladý Němec publikoval na TikToku. Není to nejkvalitnější filmové dílo, jasně ale ukazuje rozsáhlou vytopenou garáž. V ní vidíme Ferrari 812 Superfast, Ferrari 575 Superamerica nebo McLaren SLR 722 a také Schumacherovo Bugatti. Je to nepochybně ono - přes krátký záběr je po zesvětlení a probarvení snímku patrné modré čalounění, takové si objednal jen on. Zbylá žlutá Bugatti tohoto typu měla čalounění červené nebo černé.
Auto nevypadá příliš poškozené, ale víme, co s auty dělá voda. Poničené tak bude zcela nesporně a jeho další osud je ve hvězdách. Totální škodě se nám nechce věřit, tohle je vůz možná za stovky milionů, může být ale složité najít někoho, kdo jej bude schopen tak dlouho po krachu Bugatti 90. let opravit.








Toto je jeden z pouhých čtyř žlutých exemplářů Bugatti EB100 SS, které si svého času pořídil Michael Schumacher a vlastnil jej až do roku 2010. Dobové tiskové materiály způsobily velký humbuk v celém automobilovém světě. Foto: Bugatti
@jstnklck Einfach Millionen von Euros weg, ich weine mit dem Mann ##fyp##viral##rich
Originalton - Justin Kluck
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint v Mugellu, Marc před Alexem - dominance bratrů Marquezových včera 16:39
- V Moto2 získal PP Diogo Moreira, až 16. Salač, ale... včera 16:14
- Pole Position Moto3 získal Carpe, Top-9 pouze pro KTM včera 15:54
- Marquez získal jubilejní Pole Position včera 12:12
- Team MSi: Sergio Garcia pryč, přichází Eric Fernandez včera 11:01
Nejnovější články
Je smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
před 3 hodinami„Americkej kýbl” otočil hru. Zatímco kupci Ferrari přichází o miliony, tento stroj je nepřipravil ani o korunu
před 4 hodinamiNový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
včeraSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
včeraMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
včera
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.