Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
5.4.2025 | Petr Miler
Mnozí ani nebudou tušit, že se tak dlouho dělala, neboť v nabídce šlo tehdy o zcela okrajovou dožívající alternativu, ale dělala. A tím zajímavější v tomto stavu je. Jediný majitel s ní za roky vlastnictví nenajel skoro nic.
Tohle auto na první pohled láká asi tak jako poslední rohlík v regálu supermarketu. Působí jako neatraktivní provedení něčeho beztak tuctového a nedá se úplně říct, že by klamalo tělem - o historickém unikátu, nevídané specifikaci nebo slavném prvním majiteli tady nemůže být řeč. Je to auto, kterého se vyrobil nespočet, jeho specifikace je nezajímavá a první majitel je tu pozoruhodný snad jen tím, že jej nenásledoval žádný další.
Jde o Škodu Octavia II starou skoro přesně 15 let, přesto dnes mimořádná je. Tato stříbrná „oktávka” je totiž skoro dokonalým tipem pro staromilce mezi motoristy, kterým nevoní změny, jež přinesl automobilismus poslední dekády. Možná to vidíte jinak, ale věřte, že ne každý skáče radostí z prvků moderních aut, ve kterých včerejšek znamená už dávnou historii. Dost konzervativně smýšlejících řidičů ohrnuje nos nad přeplňovanými motory, mnohastupňovými automaty, velkými koly, bezklíčovým odemykáním nebo další pokročilou elektronikou na palubě.
Mezi novými auty nemáte dnes s takovým přístupem k věci šanci koupit prakticky nic, motory bez turba pomalu neexistují a i vymírající MPV mohou mít v základu 19" kola. Pro právě takto smýšlející lidi se ale čas od času objeví v prodeji nějaký „relikt” a jeden takový je aktuálně k mání v německém Salzgitteru, který je s v poslední době často skloňován v souvislosti se zavíráním tamních fabrik Volkswagenu.
Je to Škoda Octavia II z roku 2010 s klasickým atmosférickým benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Tuzemská ikona jezdila tou dobou na naftu ještě dominantněji než dnes, ale zážehový motor s výkonem 75 kW (102 koní) je pro tradicionalisty ideál svého druhu. Pikantní na tomto kousku je, že jde o vizuálně faceliftované provedení. Ačkoli tedy mnozí žijí v tom, že hned s faceliftem přišel motor 1,2 TSI, není to pravda, ještě chvíli se dělala verze 1,6 i s novějším exteriérem a interiérem. Rok 2010 pro ni byl konečnou, takže to skutečně musí být jeden z úplně posledních vyrobených kusů. Pak už přišla jen temnota, pardon turbota, no prostě nová doba.
Jedna-šestka potěší její příznivce jemným chodem (s přímým vstřikem do válce už to nikdy není ono) a nízkými náklady na provoz a servis. A ani výbava neurazí nikoho, kdo nechce mít v autě cokoli „zbytečného” navíc. Auto sice není v absolutním základu, je to vyšší provedení Ambiente, které má už třeba mlhovky nebo lakované kliky, ale jakéhokoli nadstandardu je tu minimum - navigace, i když chybí i věci jako vyhřívaná sedadla nebo automatická klima? To bude tak všechno, vážně bizarní specifikace. I díky tomu se ale na tomhle autě se skoro nemá co pokazit, vrcholem luxusu je vedle oné navigace manuální klimatizace. Klíčové ale nakonec je, že první a dodnes jediný majitel auto celou dobu garážoval, jezdil s ním jen do autorizovaného servisu a v mezičase zvládal najet jen necelé 2 tisíce km za rok. Skutečně tak málo.
Auto má tedy dnes najeto jen 28 474 kilometrů, což je na Octavii II po 15 letech prostě nic. A vypadá podle toho, je opravdu prakticky netknutá. Navíc není nějak zvlášť drahá, prodávající požaduje 10 500 Eur, tedy asi 265 tisíc Kč. Na Octavii II obecně žádný zázrak, ale tohle auto ve srovnání s novou Fabií od 400 tisíc Kč? Pro příznivce takových vozů to bude nabídka k nezaplacení, sotva jetou „O2” po faceliftu s tímto motorem jsme neviděli v prodeji už nějaký čas.


















Garážovaná, pořádně nejetá Škoda Octavia II po faceliftu s nesmrtelným motorem a téměř nulovým nájezdem po prvním majiteli je dnes vzácností svého druhu. K mání je za rozumnou cenu v sousedním Německu. Foto: MK Autobörse, publikováno se souhlasem
Zdroj: MK Autobörse@Mobile.de
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před hodinouHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 3 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle