Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Už se ví, proč autor první Škody Octavia opustil VW. Přetáhla ho Kia, opět
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Belgičan Luc Donckerwolke má na svém kontě krom Octavie design řady Audi či Lamborghini. Nyní bude formovat nový designový směr Korejců.
Bývaly doby, kdy jsme design korejských automobilů rozhodně nemohli spojovat se slovy „krásný“ či „působivý”. Vše ale změnil příchod Petera Schreyera, který od roku 2006 začal měnit zejména tvář značky Kia, a to doslova, neboť světoznámý „tygří čumák“ je právě jeho prací. Ačkoliv ovšem může počítat ještě s dvouletým kontraktem, Korejci již mají podepsanou smlouvu s jeho nástupcem.
Než se k onomu jménu dostaneme, jen připomeneme, že Schreyer si vydobyl ostruhy zejména prací pro Volkswagen Group, kde stvořil například původní Audi TT. Jelikož přitom tato volba byla pro Kiu více než správná, rozhodla se automobilka, že bude i nadále lovit v německých vodách. Nově tak do svých sítí lapila Luca Dockerwolkeho, který nejnověji šéfoval designérům Bentley, zanechal svůj otisk prakticky u každé značky koncernu.
Belgický designér totiž v letech 1994 až 1996 pracoval v Mladé Boleslavi, kde přispěl ke vzhledu Škody Octavia a Fabia. Následně působil u čtyř kruhů, kde navrhl Audi A4 Avant, A2 či závodní speciál R8 Le Mans. Skutečného věhlasu ale dosáhl až jako šéfdesignér Lamborghini, kde byl zodpovědný za Diablo VT 6,0, Murciélago, Gallardo či koncept Miura, na němž se podílel i Walter de'Silva.
Od Italů zamířil Donckerwolke ke španělskému Seatu, odkud se po sedmi letech přesunul k Bentley. Pro tuto automobilku navrhnul nový Flying Spur, více než to však proslul svými letošními komentáři směřujícími k Lincolnu Continental. Tento americký koncept je totiž nemalou vykrádačkou britských vozů, načež se Dockerwolke americké značky zeptal, zda jim rovnou nemají poslat obráběcí nástroje.
Tím však kariéra belgického designéra u koncernu VW Group skončila a spekulovalo se o tom, jestli právě toto jeho vystupování nestálo za jeho poněkud tajemným, jen stručně oznámeným odchodem. Teď už víme, že nebylo, Donckerwolkeho chtěla Kia a zjevně jej dokázala dobře motivoval. Mimochodem, Luca D. nahradil u Bentley Stefan Sielaff, který většinu své kariéry strávil u Audi, kde navrhnul modely jako A1 a A7 či koncepční Quattro Spyder. V posledních třech letech pak působil v Mercedesu, kde se postaral o interiér současné třídy C.
Vraťme se ale zpátky do Koreje, kde bude mít Donckerwolke ony dva roky na „zabydlení se“. V této době by se ovšem již měl začít zapojovat do formování nového designového jazyka značky společně se Schrayerem. Ten by měl následně odejít do důchodu, i když zatím není jisté, zda opustí jen pozici šéfdesignéra nebo také jednoho ze tří prezidentů značky Kia.


Luc Donckerwolke strávil většinu času prací pro VW Group, kde navrhl třeba Lamborghini Murciélago. Nyní po vzoru Petera Schrayera odchází ke korejské Kie
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejnovější články
Mazda skutečně skončila se svým dosavadním logem, ubohost náhrady je už za hranicí pochopitelnosti
před hodinou
Audi se dostalo do slepé uličky s dalším modelem. Ten současný přetahuje, o novém pořád nebylo ani rozhodnuto
před 2 hodinami
„Nulová továrna” na elektromobily naplňuje své jméno. Po náhlém propouštění bude brzy zaměstnávat nula lidí, vyrábět nula aut
před 4 hodinami
Majitel najel s Golfem čtvrté generace přes 1 milion km, stále původní motor „Pumpe-Düse” to zvládl s lehkostí
včera
Do dražby jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka. Vkus mu nejde upřít, teď o vše přijde bez rezervních cen
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 02:48 - metallicexit
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
