Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci
2.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skupina BMW se musí obejít bez autora konceptů Vision Next 100 či Superleggera. I proto odchodu Anderse Warminga lituje.
V poslední době není neobvyklé, že designéři známých evropských značek míří na východ. Známa je především „přeběhlická“ dálnice mezi koncernem VW Group a korejským koncernem Hyundai Kia Motors, nicméně některé stopy vedou také od BMW Group směrem do Číny. Kupříkladu bývalý šéfdesignér Gert Hildebrand byl takto zlákán automobilkou Qoros.
Jeho kroky nyní následoval Anders Warming, který u skupiny BMW Group působil dlouhých 16 let. V posledních šesti přitom vedl designový tým u Mini, kde napomohl značce zamířit do vyšších pater trhu. Tohoto posunu nebylo dosaženo jen za pomoci kvalitnějších materiálů, ale zejména změnou venkovní stylizace - i když to možná na první pohled není patrné.
Warming přitom stojí hlavně za pětidveřovým Mini či druhou generací Countrymanu, stejně tak ovšem z jeho návrhů vzešel i dosluhující Clubman či koncepty Superleggera a Vision Next 100. Před tím pro změnu dánský designér napomáhal společně s Chrisem Banglem a Adrianem van Hooydonkem utvářet soudobý vzhled vozů s logem BMW.
Nově bude Warming působit jako hlava designu znovuzrozené automobilky Borgward, která sice je alokována v Německu, nicméně za jejím návratem mezi živé stojí finance čínského gigantu Foton Motor. 1. ledna 2017 se dokonce ujme nově vytvořené pozici člena představenstva pro design, jako designér začíná ve firmě působit ihned.
Závěrem pak jen dodáme, že Warming odešel od BMW na vlastní žádost, neboť chtěl hledat nové příležitosti. Sama automobilka skrze mluvčího prohlásila, že „jeho volby lituje, ale nejde o nic dramatického, neboť Borgward není přímým konkurentem“. Tedy alespoň nyní, do budoucna má ovšem značka velké plány a zákazníky chce krást mimo jiné právě BMW.
Bývalý designér Mini Anders Warming nyní zamířil do Borgwardu












































U svého dosavadního chlebodárce přitom stvořil takové působivé věci jako třeba koncept Superleggera
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
