Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci

Skupina BMW se musí obejít bez autora konceptů Vision Next 100 či Superleggera. I proto odchodu Anderse Warminga lituje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci

2.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Skupina BMW se musí obejít bez autora konceptů Vision Next 100 či Superleggera. I proto odchodu Anderse Warminga lituje.

V poslední době není neobvyklé, že designéři známých evropských značek míří na východ. Známa je především „přeběhlická“ dálnice mezi koncernem VW Group a korejským koncernem Hyundai Kia Motors, nicméně některé stopy vedou také od BMW Group směrem do Číny. Kupříkladu bývalý šéfdesignér Gert Hildebrand byl takto zlákán automobilkou Qoros.

Jeho kroky nyní následoval Anders Warming, který u skupiny BMW Group působil dlouhých 16 let. V posledních šesti přitom vedl designový tým u Mini, kde napomohl značce zamířit do vyšších pater trhu. Tohoto posunu nebylo dosaženo jen za pomoci kvalitnějších materiálů, ale zejména změnou venkovní stylizace - i když to možná na první pohled není patrné.

Warming přitom stojí hlavně za pětidveřovým Mini či druhou generací Countrymanu, stejně tak ovšem z jeho návrhů vzešel i dosluhující Clubman či koncepty Superleggera a Vision Next 100. Před tím pro změnu dánský designér napomáhal společně s Chrisem Banglem a Adrianem van Hooydonkem utvářet soudobý vzhled vozů s logem BMW.

Nově bude Warming působit jako hlava designu znovuzrozené automobilky Borgward, která sice je alokována v Německu, nicméně za jejím návratem mezi živé stojí finance čínského gigantu Foton Motor. 1. ledna 2017 se dokonce ujme nově vytvořené pozici člena představenstva pro design, jako designér začíná ve firmě působit ihned.

Závěrem pak jen dodáme, že Warming odešel od BMW na vlastní žádost, neboť chtěl hledat nové příležitosti. Sama automobilka skrze mluvčího prohlásila, že „jeho volby lituje, ale nejde o nic dramatického, neboť Borgward není přímým konkurentem“. Tedy alespoň nyní, do budoucna má ovšem značka velké plány a zákazníky chce krást mimo jiné právě BMW.


Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 1 - Borgward Andres Warming
Bývalý designér Mini Anders Warming nyní zamířil do Borgwardu

Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 2 - Mini Superleggera Vision oficialni 01Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 3 - Mini Superleggera Vision oficialni 02Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 4 - Mini Superleggera Vision oficialni 03Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 5 - Mini Superleggera Vision oficialni 04Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 6 - Mini Superleggera Vision oficialni 05Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 7 - Mini Superleggera Vision oficialni 06Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 8 - Mini Superleggera Vision oficialni 07Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 9 - Mini Superleggera Vision oficialni 08Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 10 - Mini Superleggera Vision oficialni 09Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 11 - Mini Superleggera Vision oficialni 10Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 12 - Mini Superleggera Vision oficialni 11Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 13 - Mini Superleggera Vision oficialni 12Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 14 - Mini Superleggera Vision oficialni 13Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 15 - Mini Superleggera Vision oficialni 14Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 16 - Mini Superleggera Vision oficialni 15Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 17 - Mini Superleggera Vision oficialni 16Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 18 - Mini Superleggera Vision oficialni 17Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 19 - Mini Superleggera Vision oficialni 18Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 20 - Mini Superleggera Vision oficialni 19Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 21 - Mini Superleggera Vision oficialni 20Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 22 - Mini Superleggera Vision oficialni 21Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 23 - Mini Superleggera Vision oficialni 22Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 24 - Mini Superleggera Vision oficialni 23Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 25 - Mini Superleggera Vision oficialni 24Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 26 - Mini Superleggera Vision oficialni 25Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 27 - Mini Superleggera Vision oficialni 26Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 28 - Mini Superleggera Vision oficialni 27Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 29 - Mini Superleggera Vision oficialni 28Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 30 - Mini Superleggera Vision oficialni 29Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 31 - Mini Superleggera Vision oficialni 30Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 32 - Mini Superleggera Vision oficialni 31Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 33 - Mini Superleggera Vision oficialni 32Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 34 - Mini Superleggera Vision oficialni 33Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 35 - Mini Superleggera Vision oficialni 34Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 36 - Mini Superleggera Vision oficialni 35Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 37 - Mini Superleggera Vision oficialni 36Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 38 - Mini Superleggera Vision oficialni 37Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 39 - Mini Superleggera Vision oficialni 38Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 40 - Mini Superleggera Vision oficialni 39Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 41 - Mini Superleggera Vision oficialni 40Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 42 - Mini Superleggera Vision oficialni 41Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 43 - Mini Superleggera Vision oficialni 42Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 44 - Mini Superleggera Vision oficialni 43Už se ví, proč šéfdesignér Mini sbalil kufry, míří k čínsko-německé konkurenci - 45 - Mini Superleggera Vision oficialni 44
U svého dosavadního chlebodárce přitom stvořil takové působivé věci jako třeba koncept Superleggera

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše