Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Evropě se objevilo 1 z pouhých 10 posledních Ferrari s V12 a manuálem, stojí podle toho
31.10.2021 | Petr Miler
Máte-li slabost pro vzácná auta, tohle vás uhrane, i když na to na první pohled nevypadá. V Evropě si jej svého času vybralo jen 10 lidí a dobře udělali. Oproti alternativě s automatickou převodovkou se verze s ručním řazením prodávají pětkrát dráž.
S postupným vymíráním manuálních převodovek zejména v silnějších automobilech můžeme nesouhlasit jakkoli, je ale realitou, kterou těžko něco změní. Existují vlaštovky, které s větrem letět nechtějí, jde ale o exkluzivity za desítky milionů korun. Ve většině jakkoli běžnějších silných aut manuály jen dožívají, bohužel.
Má to ale i své potenciální výhody pro ty, kteří po posledních autech toho či onoho ražení s ručním řazením přece jen sáhli a po letech jej prodávají či prodat plánují. Dokonalým příkladem budiž tohle neobvykle modré Ferrari 599 GTB Fiorano. Na první pohled vypadá docela tuctově, dá-li se tedy tak hovořit o voze, který se v Evropě jako použitý prodává jen v asi 60 kusech. Jenže jen jedno jediné má v útrobách manuální šestikvalt.
Zadní kola 599 GTB tradičně pohání šestilitrový atmosférický dvanáctiválec umístěný vpředu, který dává 620 koní, v drtivé většině případů je ale na kola posílá přes automatizovanou převodovku F1 s řazením pádly pod volantem. Existuje prý 30 kusů Ferrari 599 s manuální převodovkou a z toho pouhých 10 má být v Evropě - a tenhle kousek je jedním z oněch deseti.
Takováto vzácnost znamená jediné - astronomickou cenu. Zatímco ceny „běžných” 599 GTB s automatizovanými převodovkami začínají na nějakých 85 tisících Eur, tedy asi ne 2,2 milionu korun, tento kousek s ručním řazením stojí u belgického prodejce podobných specialit 425 tisíc Eur, tedy 11 milionů korun, skoro přesně pětinásobek.
Podobné ceny jsou u posledních „manuálních” Ferrari běžné. A je také dost pravděpodobné, že dále porostou, zatímco u verzí s převodovkou F1 tomu tak skoro jistě nebude, protože se jich vyrobilo relativně dost a pokud to není splašená verze GTO, není na nich nic zas tak moc zajímavého. Nechceme být neuctiví, jde o výjimečné auto tak či onak, Ferrari s motory vpředu ale za držáky hodnoty jinak moc neplatí a jak 599, tak 612 patří mezi nejlevnější moderní vozy značky.
Pokud ale mají manuál, situace se dramaticky mění, nakonec 599 GTB je vůbec posledním dvanáctiválcovým Ferrari s ručním řazením, které kdy vzniklo. Pokud tedy máte v garáži Ferrari 599 GTB s ručním řazením, sedíte na zlatém vejci. A pokud ne, je tu příležitost se na něj posadit - nedivili bychom se, kdyby tohle auto za pár dekád stálo ještě mnohonásobně více, navzdory ne úplně typické barvě a ne úplně nízkému nájezdu přes 60 tisíc km.
























Neobvyklá volba barev u Ferrari výhodou být nemusí, manuální převodovka je ale výhodou zcela jistě. Model 599 GTB se díky ní prodává pětkrát dráž než s ručním řzaením - tento konkrétní kus je k mání v Belgii. Foto: Oldtimerfarm, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 2 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 3 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 5 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 11:25 - Eda
- Rychlodotazy 07.08. 10:26 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan