Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V souboji německých kombíků zvítězil ten nejobyčejnější a nakonec i nejlevnější nad prémiovou konkurencí
6.3.2023 | Petr Prokopec
Je to asi ten poslední vůz, na který byste v tomto souboji vsadili, i když z absolutního hlediska není levný ani trochu. V souboji s BMW a Mercedesem je přesto nejlevnější a nakonec snad i nejlepší.
Již nějakou tu chvíli naznačujeme, že koncern VW v posledních letech nabyl opravdu neskutečného sebevědomí. Škodu Octavia tak dnes za méně než 620 tisíc korun nekoupíte, zatímco na takový Volkswagen Passat si dokonce musíte připravit 923 900 Kč. V takové chvíli ovšem můžete počítat pouze se 150 koňmi, bez ohledu na to, zda zvolíte benzinovou jedna-pětku či dvoulitrový turbodiesel. Pokud pak zatoužíte po vyšším výkonu, bez milionu korun se již neobejdete. A za předpokladu, že vaším snem je 280 kobyl, je třeba sáhnout do kapsy pro 1 400 900 Kč.
Zalapali jste po dechu? Vězte, že na tom jsme stejně. VW již definitivně přestal odpovídat nálepce „lidového vozu“, místo toho aktuálně leze do zelí i takovému Audi. Takové Á4 Avant osazené stejným dvoulitrem, jen naladěným na 265 koní, totiž stojí 1 306 900 Kč. A pokud byste mu místo benzinové jednotky nadělili třílitrový turbodiesel, bude jen o 35 tisíc korun dražší než příbuzný od Volkswagenu, navzdory skutečnosti, že pod jeho kapotou odvádí svou práci dokonce 286 koní generovaných motorem docela jiné úrovně.
I tento posun možná stojí za skutečností, že naši kolegové z Auto Bildu do souboje s BMW 3 Touring a Mercedesem C Kombi neposlali Audi A4, nýbrž právě VW Passat. Konkrétně šlo o onu vrcholnou verzi 2,0 TSI doplněnou pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Stejnou technikou přitom disponují i soupeři, v jejich případě však je třeba počítat s nižším výkonem. Mnichovský zástupce disponuje 245 koňmi, ten stuttgartský pak 258, jimž společnost dělá ještě dalších 20 koní mild-hybridního systému.
Passat konkurenci poráží v případě dynamiky, vůči takovému Mercedesu je na stovce o sekundu dříve a v případě akcelerace na dvoustovku má náskok dokonce takřka 5 s. Nutno však dodat, že VW zřejmě nic neslyšel o velké síle a s ní odpovídající odpovědnosti. S brzdami tedy již taková chvála spojena není, zvláště po jejich zahřátí je na tom Passat o takřka metr hůř než BMW. Trojková řada je pak ostatně chválena rovněž za automat ZF, který je lepší než převodovky soupeřů.
Jakkoli ovšem při jízdě s mnichovským vozem převládají sportovní pocity dané mimo jiné i nejníže ukotvenými sedadly, jeho poměrně tvrdý podvozek budete kvitovat pouze na hladkém povrchu. Ten zhoršený pak o sobě nedává vědět jen vokálně, skrze pozadí budete cítit pomalu každý kamínek. Oproti tomu Mercedes pochází jak z jiného světa, neboť nabízí úroveň komfortu, kterou jinde nenajdete. Ostatně jeho kabina je utlumena nejlépe z celého tria.
V tomto ohledu pomáhá i hybridní ústrojí, díky kterému je třeba startovací proces nejkultivovanější. Kombinace spalovací jednotky a startéru-generátoru nicméně selhává tam, kde mělo excelovat, tedy při snížení spotřeby. Ač je třída C nejpomalejší, je zároveň také nejžíznivější. Během 155kilometrového testovacího okruhu průměr vystoupal na 9,2 l/100 km, zatímco s BMW se dá jezdit o téměř litr úsporněji. Největší dojezd však nabízí VW.
Co se interiérů týče, mnichovský i stuttgartský vůz zaujmou hlasovým ovládáním. Více chváleno je první zmíněné, se kterým můžete stáhnout či otevřít i boční okna, aniž byste museli sundat ruce z vyhřívaného volantu. Topnou spirálu je ale třeba aktivovat tlačítkem. Třícípá hvězda pak reaguje na dané povely opravdu rychle, nicméně protože je při aktivaci třeba zmínit název značky, k čemuž dochází i při běžném hovoru, máme tu rovněž pár výtek.
VW se znovu vrací do čela ve chvíli, kdy pozornost přesunete k zavazadlovému prostoru. Ten při sklopení sedadel zvládá pojmout až 1 780 litrů, a jelikož v případě kombíků jde o stěžejní vlastnost, ve finále až tak nepřekvapí, že Passat se stává vítězem testu. Napomáhá mu i to, že jakmile dojde na dorovnání výbavy, jsou oba soupeři dražší. Za BMW je třeba dát nejvyšší sumu, ovšem i tak skončilo druhé. Nejtěžší, nejpomalejší a nejžíznivější Mercedes pak zůstává vzadu.



VW Passat Variant 2,0 TSI DSG 4Motion je příjemnějším každodenním společníkem než prémiová konkurence od BMW a Mercedesu. Ovšem při pohledu na jeho cenu asi budete šokováni, podobné částky měly být spojeny spíše s Audi A4 Avant. Ilustrační foto: Volkswagen
BMW 330i xDrive Touring skončilo na druhém místě, vyzdvihován je hlavně jeho sportovní kredit. Ilustrační foto: BMW
Třetí příčka pak zbyla na C300 Kombi, které si navzdory mild-hybridnímu systému řekne o nejvíce paliva. Je však také nejpohodlnější. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
včeraNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
5.6.2023Bugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejnovější články
Tesla na už tak hodně zlevněná auta dává bonus dalších 55 tisíc Kč, o ekologii jen mluví
před 2 hodinamiVětší a stylovější soupeř Škody Karoq z Číny se začne prodávat v Evropě, stojí pouhých 358 tisíc Kč
před 4 hodinamiDojezd naloženého elektrického pickupu v reálném provozu je tak mizerný, že je skoro nepoužitelný
před 5 hodinamiŠkoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
před 7 hodinamiNěmečtí kolegové si před 9 léty pořídili elektromobil, dnes už jim poslouží leda na cestu pro rohlíky
před 8 hodinami