Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V souboji německých kombíků zvítězil ten nejobyčejnější a nakonec i nejlevnější nad prémiovou konkurencí
6.3.2023 | Petr Prokopec
Je to asi ten poslední vůz, na který byste v tomto souboji vsadili, i když z absolutního hlediska není levný ani trochu. V souboji s BMW a Mercedesem je přesto nejlevnější a nakonec snad i nejlepší.
Již nějakou tu chvíli naznačujeme, že koncern VW v posledních letech nabyl opravdu neskutečného sebevědomí. Škodu Octavia tak dnes za méně než 620 tisíc korun nekoupíte, zatímco na takový Volkswagen Passat si dokonce musíte připravit 923 900 Kč. V takové chvíli ovšem můžete počítat pouze se 150 koňmi, bez ohledu na to, zda zvolíte benzinovou jedna-pětku či dvoulitrový turbodiesel. Pokud pak zatoužíte po vyšším výkonu, bez milionu korun se již neobejdete. A za předpokladu, že vaším snem je 280 kobyl, je třeba sáhnout do kapsy pro 1 400 900 Kč.
Zalapali jste po dechu? Vězte, že na tom jsme stejně. VW již definitivně přestal odpovídat nálepce „lidového vozu“, místo toho aktuálně leze do zelí i takovému Audi. Takové Á4 Avant osazené stejným dvoulitrem, jen naladěným na 265 koní, totiž stojí 1 306 900 Kč. A pokud byste mu místo benzinové jednotky nadělili třílitrový turbodiesel, bude jen o 35 tisíc korun dražší než příbuzný od Volkswagenu, navzdory skutečnosti, že pod jeho kapotou odvádí svou práci dokonce 286 koní generovaných motorem docela jiné úrovně.
I tento posun možná stojí za skutečností, že naši kolegové z Auto Bildu do souboje s BMW 3 Touring a Mercedesem C Kombi neposlali Audi A4, nýbrž právě VW Passat. Konkrétně šlo o onu vrcholnou verzi 2,0 TSI doplněnou pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Stejnou technikou přitom disponují i soupeři, v jejich případě však je třeba počítat s nižším výkonem. Mnichovský zástupce disponuje 245 koňmi, ten stuttgartský pak 258, jimž společnost dělá ještě dalších 20 koní mild-hybridního systému.
Passat konkurenci poráží v případě dynamiky, vůči takovému Mercedesu je na stovce o sekundu dříve a v případě akcelerace na dvoustovku má náskok dokonce takřka 5 s. Nutno však dodat, že VW zřejmě nic neslyšel o velké síle a s ní odpovídající odpovědnosti. S brzdami tedy již taková chvála spojena není, zvláště po jejich zahřátí je na tom Passat o takřka metr hůř než BMW. Trojková řada je pak ostatně chválena rovněž za automat ZF, který je lepší než převodovky soupeřů.
Jakkoli ovšem při jízdě s mnichovským vozem převládají sportovní pocity dané mimo jiné i nejníže ukotvenými sedadly, jeho poměrně tvrdý podvozek budete kvitovat pouze na hladkém povrchu. Ten zhoršený pak o sobě nedává vědět jen vokálně, skrze pozadí budete cítit pomalu každý kamínek. Oproti tomu Mercedes pochází jak z jiného světa, neboť nabízí úroveň komfortu, kterou jinde nenajdete. Ostatně jeho kabina je utlumena nejlépe z celého tria.
V tomto ohledu pomáhá i hybridní ústrojí, díky kterému je třeba startovací proces nejkultivovanější. Kombinace spalovací jednotky a startéru-generátoru nicméně selhává tam, kde mělo excelovat, tedy při snížení spotřeby. Ač je třída C nejpomalejší, je zároveň také nejžíznivější. Během 155kilometrového testovacího okruhu průměr vystoupal na 9,2 l/100 km, zatímco s BMW se dá jezdit o téměř litr úsporněji. Největší dojezd však nabízí VW.
Co se interiérů týče, mnichovský i stuttgartský vůz zaujmou hlasovým ovládáním. Více chváleno je první zmíněné, se kterým můžete stáhnout či otevřít i boční okna, aniž byste museli sundat ruce z vyhřívaného volantu. Topnou spirálu je ale třeba aktivovat tlačítkem. Třícípá hvězda pak reaguje na dané povely opravdu rychle, nicméně protože je při aktivaci třeba zmínit název značky, k čemuž dochází i při běžném hovoru, máme tu rovněž pár výtek.
VW se znovu vrací do čela ve chvíli, kdy pozornost přesunete k zavazadlovému prostoru. Ten při sklopení sedadel zvládá pojmout až 1 780 litrů, a jelikož v případě kombíků jde o stěžejní vlastnost, ve finále až tak nepřekvapí, že Passat se stává vítězem testu. Napomáhá mu i to, že jakmile dojde na dorovnání výbavy, jsou oba soupeři dražší. Za BMW je třeba dát nejvyšší sumu, ovšem i tak skončilo druhé. Nejtěžší, nejpomalejší a nejžíznivější Mercedes pak zůstává vzadu.



VW Passat Variant 2,0 TSI DSG 4Motion je příjemnějším každodenním společníkem než prémiová konkurence od BMW a Mercedesu. Ovšem při pohledu na jeho cenu asi budete šokováni, podobné částky měly být spojeny spíše s Audi A4 Avant. Ilustrační foto: Volkswagen
BMW 330i xDrive Touring skončilo na druhém místě, vyzdvihován je hlavně jeho sportovní kredit. Ilustrační foto: BMW
Třetí příčka pak zbyla na C300 Kombi, které si navzdory mild-hybridnímu systému řekne o nejvíce paliva. Je však také nejpohodlnější. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera