Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen dál touží po vlastní Dacii, řeší rovnováhu mezi kvalitou a cenou
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern stále neopustily myšlenky na nízkonákladovou značku. Potřebuje však pochopit, co zákazníci jsou ochotni tolerovat a co ne.
Ženevský autosalon pokračuje druhým novinářským dnem, většinu nových modelů a konceptů jsme si ovšem již mohli představit. Řada tedy přichází na poněkud vzdálenější budoucnost, která nebyla na výstavišti Palexpo vyjádřena ani studiemi, ani vizuálními počítačovými prezentacemi, ale pouze slovy. Koncern VW Group tak částečně poodkryl roušku tajemství, jež v současné době halí příchod nové nízkonákladové značky, jež by soupeřila s Dacií.
O tomto kroku Němci mluví již hezky dlouho, přičemž dle bývalého šéfa automobilky Dr. Martina Winterkorna jsme se jí měli dočkat v roce 2018 a její portfolio mělo zahrnovat rodinný hatchback, rodinný sedan a SUV. Poté však vypukla kauza Dieselgate a Volkswagen se rázem musel začít soustředit na něco zcela jiného než expanzi v rozvojových zemích Asie či Afriky. Jak je ovšem patrné, tato idea zcela nezemřela.
Šéf prodejního a marketingového oddělení a bývalý šéf Seatu Jürgen Stackmann v Ženevě prohlásil, že „stále hledáme způsob, jak redefinovat standardy, abychom takové vozy mohli vyrábět. Je naprosto nezbytné, abychom vše udělali správně. Některé věci mohou být otázkou kompromisu, jiné ne. Bezpečnost je dána, tady žádné kompromisy nebudou. Jsou ale oblasti jako třeba kličky dveří, kde je udělat můžeme.“
„Naše společnost má určité interní standardy, díky nimž jsou naše vozy vysoce kvalitní - ale možná jsou některé z nich pouze našimi vlastními normami a neshodují se s tím, co požadují zákazníci. Pokud tedy vše vyřešíme, pak možná splníme naše kritéria pro nízkonákladovou značku,“ dodal k tématu Stackmann. Jeho slova lze přitom velmi snadno přeložit jako hledání rovnováhy mezi nízkou cenou a dostačující kvalitou.
Jen u myšlenek ovšem VW Group nezůstává, místo toho již na celém projektu pracuje s čínským partnerem FAW. Nízkonákladová značka by pak měla zasáhnout střední třídu z malých měst, která touží vlastnit automobily, tedy segment, který v Číně stále raketově roste. „Čínské značky vyrábějí v této třídě opravdu působivé vozy, za dobrou cenu. A dělají to správně, neboť zákazníci vnímají úžasnou hodnotu těchto vozů.“
„Je to oblast, kterou musíme pochopit. Pokud to dokážeme, poté je zřejmé, že musíme pokračovat ve výzkumu možného vstupu nízkonákladové značky i na jiné trhy s nejvyšším zaujetím,“ uzavírá celé téma Stackamnn. My pak jen můžeme dodat, že pokud se Volkswagenu skutečně povede rozjet svou vlastní Dacii, pak ji v Evropě zpočátku čekat nemáme. Nicméně výše zmíněná slova naznačují, že jednou by i takový krok mohl být realizován.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.








VW Group by velmi rád napodobil úspěch Renaultu s Dacií Logan či Sandero
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
