VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate

Půl roku je dle federálního soudu dost dlouhá doba na promyšlení opravy 600 tisíc postižených aut. Čas na hrátky se krátí, 24. března musí být jasno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate

28.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Půl roku je dle federálního soudu dost dlouhá doba na promyšlení opravy 600 tisíc postižených aut. Čas na hrátky se krátí, 24. března musí být jasno.

K dieselovému skandálu Volkswagenu jsme od jeho zrodu napsali kde co, v posledních týdnech se ale mnoho nového neudálo. Sluší se tedy zrekapitulovat, že naposledy VW odložil zveřejnění své účetní závěrky a stále nedokáže vyloučit možný prodej značek Man a Scania. Z rodiště celé kauzy, z USA, jsme pak dostali zprávu o zamítnutém návrhu řešení úpravy manipulovaných motorů TDI EA 189 ze strany amerických regulačních orgánů - zejména organizace California Air Review Board (CARB), která ho pro údajnou nekompletnost smetla ze stolu.

Doma v Evropě se situace pro automobilový gigant už uklidňuje - našel řešení v masivní svolávací akci, což pro něj jistě znamená úlevu, obzvláště, když ani nehodlá odškodňovat zákazníky. V zámoří však evidentně tápe a čas, kdy mohl těžit z velkorysosti tamních autorit, se neúprosně krátí. Nyní mu totiž přistál nůž na krk od Charlese Breyera, soudce federálního soudu v San Francisku.

Podle něj teď VW musí odevzdat definitivní návrh podoby opravy všech 600 tisíc postižených vozidel do 24. března. Půl roku je dle jeho slov „dostatečně dlouhá doba ke zjištění, zda je to řešitelný problém či nikoliv“. Vozy, které emitují díky speciálnímu softwaru až 40krát vyšší množství oxidů dusíku, než je stanoveno emisními limity, už zjevně nechce na amerických silnicích vidět. Čar vypršel, a Volkswagen tak musí svůj plán na americkou nápravu uspíšit.

Právník Robert Giuffra zastupující automobilku se nechal slyšet, že VW ve snaze dosáhnout dohody s ministerstvem spravedlnosti, EPA (agenturou pro ochranu životního prostředí) a California Air Resources Board pokročila, přičemž celou záležitost řeší tak rychle, jak je to možné. Poslední instancí, které se automobilka snaží zjevně vyhnout je v minulosti naznačovaný zpětný odkup postižených vozů od stávajících majitelů, který by ovšem také stál miliardy dolarů.

Dle posledního vyjádření automobilky víme, že řídicí výbor automobilky najal německou advokátní kancelář, aby jí pomohla rozkrýt všechny závazky, kterým by v důsledku skandálu s emisemi mohla čelit i s ohledem na probíhající soudní spor. Finální rozhodnutí „nebude nejvýhodnější pro společnost Volkswagen AG“, současně bude mít dle slov Giuffra „vážné důsledky“. Dočkáme se jich prý ve velmi blízké budoucnosti. Šéf koncernu VW Group Matthias Müller již dříve připustil, že konečný účet za kauzu Dieselgate bude rozhodně vyšší než původně odložených 181,15 miliardy korun, na účtování ale ještě bude čas...


VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate - 1 - VW Amarok Dark Label zive 01VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate - 2 - VW Amarok Dark Label zive 02VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate - 3 - VW Amarok Dark Label zive 03
Model Amarok již zamířil do servisu v rámci přehrání software, v zámoří však koncern evidentně stále tápe, jak problém řešit. Do 24. března budeme znát odpověď.

Zdroje: Auto News

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.