Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Američané odmítli řešení Dieselgate, podle VW ale jde o starý návrh
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Organizace CARB vidí v plánu Volkswagenu značné trhliny, s čímž se ztotožňuje také agentura EPA. Němci však mají aktuální jednání za konstruktivní.
Ještě před pár hodinami se zdálo, že kauza Dieselgate po Evropě spěje ke konci také v Americe. Koncern VW Group totiž naznačil, že vysoké emise NOx by měl na povolenou úroveň srazit nový katalyzátor, jenž by dostaly do vínku dvoulitrové turbodiesely z rodiny TDI EA 189. Kromě toho automobilka uvedla, že kompenzaci v celkové hodnotě tisíce dolarů (cca 24 900 Kč) již přijalo více než 260 tisíc majitelů z celkového počtu přibližně 482 000.
Nové informace ovšem naznačují, že vše až tak hladce neprobíhá. Zástupci organizace California Air Review Board (CARB) totiž návrhy Volkswagenu spojené s řešením kauzy odmítli. V prohlášení přitom uvádějí, že plán automobilky je „nekompletní, má trhliny a dalece nesplňuje legální požadavky“. Mimo to Mary D. Nichols dodává, že „Volkswagen se rozhodl podvádět při emisních testech a poté se to pokusil zakrýt. Ve lžích navíc pokračoval, a když byl přistižen, pokusil se vše popřít. Výsledkem jsou tisíce tun oxidu dusného, které poškodily zdraví Kaliforňanů. Nyní to musí napravit.“
Se zamítnutím návrhu se ztotožňuje i agentura pro ochranu životního prostředí EPA, podle které „Volkswagen nepředložil plán hodný schválení, jenž by uvedl vozy do pořádku a zredukoval emise“. VW ale dodává, že obě organizace hovoří o té verzi řešení, o které automobilka hovořila už v prosinci. Od té doby došlo k vývoji, s čímž šéf koncernu VW Group Matthias Müller seznámil zástupce CARB v minulém týdnu. Ti to zatím nereflektovali, jednání s agenturou EPA má pak naplánováno na dnešek.
Volkswagen navíc v tiskovém prohlášení dodává, že aktuálně je veškeré jednání konstruktivní a probíhá dle plánu. Aktuálně se přitom hovory týkají hlavně již zmiňovaných dvoulitrových turbodieselů, řešení problémů spojených s třílitrovými šestiválci musí automobilka představit do 2. února. Müller pak dodává, že koncern VW Group úřadům nelhal, pouze prý špatně porozuměl americkým zákonům. Tomu ovšem můžeme a nemusíme věřit...































Ve Státech se kauza Dieselgate týká kupříkladu Volkswagenu Passat, jehož facelift byl odhalen jen pouhý týden poté, co se skandál automobilky provalil
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva