Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen riskuje loajalitu evropských klientů, za Dieselgate je definitivně neodškodní
22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pozornost v hodnotě 25 tisíc korun mohou evropští motoristé zapomenout. Jde prý o kompenzaci za prodlevy v řešení Dieselgate v Americe, ne za samotnou kauzu.
Skandál spojený s překračováním limitů emisí NOx se na krátkou chvíli přenesl od Volkswagenu k Renaultu a Opelu. Nyní však máme míč opětovně na wolfsburgské straně, kterou evidentně několikadenní absence palcových titulků v médiích rmoutila. O nejnovějším kroku německého koncernu se ale dozajista bude hezky dlouho diskutovat, a to zejména mezi majiteli vozů s motory TDI, které neplní emisní limity v normovaném testu s úplně čistým svědomím. Na obdobnou kompenzaci, jakou dostávají američtí řidiči v podobě balíčku Goodwill, totiž mohou definitivně zapomenout.
Automobilka aktuálně oznámila, že kompenzace ve výši 1 000 amerických dolarů (cca 25 000 Kč) dostávají motoristé v zámoří proto, že Volkswagen prozatím nemá schválené řešení celé kauzy. Jinými slovy tedy nejde o jakousi omluvu za prodej vozu, který produkuje vyšší než povolené emise oxidů dusíku. Místo toho jde o odpustek, který má u zákazníků značku omluvit, že ani pět měsíců po vypuknutí skandálu nepřišla s řešením.
„V Evropě se soustředíme na opravy a servisní postupy,“ uvedla značka dále v tiskovém prohlášení, které nenašlo oporu ani u politiků. Komisařka Evropské unie pro průmysl Elbieta Bienkowska, jenž byla nejhlasitějším zastáncem kompenzace, proto již vyzvala šéfa Volkswagenu Matthiase Müllera k dalšímu jednání. Ten sice s následnou diskuzí souhlasil, výsledek se ale s největší pravděpodobností od toho stávajícího lišit nebude.
Dá se jistě předpokládat, že tento krok zákazníky VW nepotěší. Nejde tu o to, že by za jiných okolností něco očekávali, ale když už Volkswagen naděloval v obdobné situacu v Americe, mnohým odlišný přístup firmy k obdobné situaci v Evropě zřejmě nepřijde fér. A ani ty nejzarytější fanoušky Volkswagenu tdozajista nepotěší, když budou muset obětovat nějaký ten čas návštěvě servisu kvůli vadě, kterou nikterak nezpůsobili...















Pokud jste evropským majitelem některého z vozů VW Group, jehož motor TDI EA 189 překračoval povolené limity emisí CO2, můžete na kompenzaci zapomenout
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
dnes
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejčtenější články
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
