Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen riskuje loajalitu evropských klientů, za Dieselgate je definitivně neodškodní
22.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pozornost v hodnotě 25 tisíc korun mohou evropští motoristé zapomenout. Jde prý o kompenzaci za prodlevy v řešení Dieselgate v Americe, ne za samotnou kauzu.
Skandál spojený s překračováním limitů emisí NOx se na krátkou chvíli přenesl od Volkswagenu k Renaultu a Opelu. Nyní však máme míč opětovně na wolfsburgské straně, kterou evidentně několikadenní absence palcových titulků v médiích rmoutila. O nejnovějším kroku německého koncernu se ale dozajista bude hezky dlouho diskutovat, a to zejména mezi majiteli vozů s motory TDI, které neplní emisní limity v normovaném testu s úplně čistým svědomím. Na obdobnou kompenzaci, jakou dostávají američtí řidiči v podobě balíčku Goodwill, totiž mohou definitivně zapomenout.
Automobilka aktuálně oznámila, že kompenzace ve výši 1 000 amerických dolarů (cca 25 000 Kč) dostávají motoristé v zámoří proto, že Volkswagen prozatím nemá schválené řešení celé kauzy. Jinými slovy tedy nejde o jakousi omluvu za prodej vozu, který produkuje vyšší než povolené emise oxidů dusíku. Místo toho jde o odpustek, který má u zákazníků značku omluvit, že ani pět měsíců po vypuknutí skandálu nepřišla s řešením.
„V Evropě se soustředíme na opravy a servisní postupy,“ uvedla značka dále v tiskovém prohlášení, které nenašlo oporu ani u politiků. Komisařka Evropské unie pro průmysl Elbieta Bienkowska, jenž byla nejhlasitějším zastáncem kompenzace, proto již vyzvala šéfa Volkswagenu Matthiase Müllera k dalšímu jednání. Ten sice s následnou diskuzí souhlasil, výsledek se ale s největší pravděpodobností od toho stávajícího lišit nebude.
Dá se jistě předpokládat, že tento krok zákazníky VW nepotěší. Nejde tu o to, že by za jiných okolností něco očekávali, ale když už Volkswagen naděloval v obdobné situacu v Americe, mnohým odlišný přístup firmy k obdobné situaci v Evropě zřejmě nepřijde fér. A ani ty nejzarytější fanoušky Volkswagenu tdozajista nepotěší, když budou muset obětovat nějaký ten čas návštěvě servisu kvůli vadě, kterou nikterak nezpůsobili...
Pokud jste evropským majitelem některého z vozů VW Group, jehož motor TDI EA 189 překračoval povolené limity emisí CO2, můžete na kompenzaci zapomenout
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nejnovější články
- Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
před hodinou - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před 2 hodinami - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 4 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 5 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva