Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Group by mohla změnit jméno na Auto Union, říkají spekulace
23.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oživení slavného jména z meziválečné doby by mělo za cíl odlišit koncern jako takový od „lidových vozů” Volkswagen. Nemluví se o tom ale poprvé.
Volkswagen Group jako koncern by se mohl v dohledné době přejmenovat na Auto Union, jak napovídají zákulisní spekulace. Cílem této změny by bylo odlišení korporátní image od automobilky Volkswagen jako takové, která nabízí „lidová auta”, třebaže někdy za ne úplně lidové ceny. Koncern má pod sebou také automobilky, vyrábějící luxusní GT a supersporty, proto by určité odlišení dávalo docela dobrý smysl.
Mluvčí australských odnoží Volkswagenu a Audi však o plánech k tomuto kroku neslyšeli a pochybnosti pramení i z minulosti. Už v roce 2004 se hovořilo o stejné změně jména tohoto automobilového giganta, stále však nese jméno Volkswagen. Je tedy otázkou, jak moc se lze spoléhat na nové zprávy.
Nutno dodat, že koncern Volkswagen Group je definicí Auto Unionu docela blízko. Kromě Audi, Volkswagenu, Škody a Seatu vlastní také značky Bugatti, Bentley, Lamborghini, Porsche a dokonce i italského výrobce motocyklů Ducati. Kromě toho má i nějaké akcie Suzuki a výrobců nákladních vozů MAN a Scania.
Auto Union vznikl v roce 1932 spojením automobilek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Právě tehdy vzniklo logo v podobě čtyř spojených kruhů, které dnes používá značka Audi. Cílem bylo konkurovat Daimleru a vozy Auto Union byly v meziválečné době velmi úspěšné zejména na závodních okruzích. Po válce byla výroba obnovena, avšak už ne s takovými úspěchy. Daimler Benz dokonce v roce 1958 koupil 87 % akcií Auto Unionu. O šest let později je však prodal Volkswagenu, který obnovil jméno Audi.



Podle spekulací by se z koncernu Volkswagen stát Auto Union
Modely jako Golf si však s největší pravděpodobností zachovají jméno Volkswagen
Zdroj: Go Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 2 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 3 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 5 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 6 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva