Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo touží po kupé a kabrioletech, s jejich výrobou však již tolik nepospíchá
13.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro švédskou značku je prioritou modernizace stávajícího čtyřdveřového a pětidveřového portfolia. Teprve pak přijdou na řadu modely dvoudveřové.
Pokud dnes toužíte po sportovním voze s jedním párem bočních dveří, pak na švédskou automobilku rovnou zapomeňte. Taková auta Volvo aktuálně nenabízí a v nejbližších letech se na temto stavu nic nezmění. Do budoucna by se samozřejmě nabídka již změnit mohla, skandinávská značka však na jejím rozšiřování začne pracovat až poté, co dokončí modernizaci sedanů, kombíků, crossoverů a SUV. Záležet navíc bude na jejich úspěchu, neboť Volvo není velkou automobilkou a tak jsou jeho možnosti omezené.
Začněme ale pěkně od počátku prohlášením Petera Mertense, viceprezidenta vývoje a výzkumu značky. Ten uvedl, že vyrobit bezpečné sexy auto je „opravdovým oříškem. Bezpečnost jako taková nebude nikdy prodávat. Potřebujeme kombinaci bezpečí a sexy designu, to je, oč tu běží.“ Zároveň pak dodal, že sportovní model by zároveň pomohl i vylepšit obraz automobilky. V tomto směru ale máme o jeho slovech jisté pochybnosti.
Důvodem je rodina pohonných jednotek Drive-E, která počítá maximálně s dvěma litry objemu a čtyřmi válci. Výkon sice může být hnán až někam k 450 koním s pomocí přeplňování a elektromotorů, přesto by velikost agregátu mohla zákazníky daného segmentu odrazovat. I když na druhou stranu, úspěch BMW i8 dokazuje, že opravdový zájem lze vzbudit dokonce s 1,5litrovým tříválcem, pokud je u toho strhující design.
Dá se tedy předpokládat, že při zvážení všech „pro“ a „proti“ by nakonec Volvo uspět mohlo. V rámci vzhledu se ale firemní designéři budou muset setsakra snažit, neboť to rozhodně nebudou malé sporťáčky, ale naopak pořádné kusy oceli. Vzniknout mají na platformě SPA, která počítá na jedné straně s mantinelem v podobě sedanu S60, na druhé pak s limitem představovaným novým SUV XC90.
Očekávat je však máme až ve chvíli, kdy automobilka dokončí mezigenerační obměnu čtyřdveřových a pětidveřových modelů. „Musíme se napřed soustředit na to, co je aktuálně nejdůležitější, a to je modernizace našich existujících vozů. Jakmile s tím ale budeme hotovi, můžeme se věnovat překrásným a sportovním vozům. Jak tedy skončíme s běžnou částí nabídky, začneme myslet na kupé a kabriolety.“
Mertens zároveň dodává, že v tomto směru značka již vystrčila růžky na loňském ženevském autosalonu, kde spatřilo světlo světa koncepční kupé. To bylo rovněž postaveno na platformě SPA, přičemž demonstrovat mělo možnosti značky. Dá se proto předpokládat, že pokud skutečně někdy v budoucnu dojde na „lámání chleba“, bude produkční verze tohoto konceptu nejpravděpodobnějším kandidátem.
V nejbližší době je ovšem prioritou Volva nový sedan S90, který v nabídce nahradí již stárnoucí S80. I v jeho případě se dočkáme platformy SPA, přičemž podle Mertense je hotový také design. Proto bychom se možná již na počátku příštího roku mohli dočkat nějakého vizuálního debutu, mechanické a technické záležitosti by pak byly představeny v následujících měsících.
Šéf vývoje a výzkumu nechtěl o této novince mnoho prozradit, v rámci designu však neopomněl zmínit jeho „působivou krásu“. Uvnitř pak Volvo S90 nabídne záplavu luxusu a prostoru, oproti takovému Mercedesu třídy S se však má držet při zemi. Jsme tedy vskutku zvědavi, čím nás Švédové v příštím roce oblaží.




















Koncepční kupé Volva by se skutečně mohlo stát produkční realitou. Ovšem až za hezkých pár let
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 5 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 7 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 8 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 10 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1