Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Všechna tato auta i s obřími motory mají nižší spotřebu než nový Ford GT
11.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Ford GT zaskočil svou papírovou spotřebou, která je úplně stejná jako u jeho předchůdce. Je až bizarní, jaká auta jsou ve srovnání s ním úspornější.
Informace o spotřebě nového Fordu GT obletěla svět jako senzační zpráva. Americký úřad EPA zjistil, že jeho downsizovaný šestiválec potřebuje na 100 kilometrů v kombinaci stejných 16,8 litru jako osmiválec předchůdce, a to pochopitelně při jízdě, která má daleko k využití byť jen zlomku dynamického potenciálu vozu.
Je tomu tak navzdory faktu, že novinka je o nějaké dva metráky lehčí, že má o dva válce méně, že má skoro dva litry menší zdvihový objem, kompresor nahrazuje turbem a manuální šestikvalt samočinnou sedmistupňovou převodovkou. Pochopitelně můžete namítnout, že jde o sporťák s cenou přes 10 milionů a spotřeba u takových aut nikoho nezajímá a budete mít pravdu. Ale jen zčásti.
Pomineme-li fakt, že provozní efektivitu ocení každý, je to nešťastné hned ze dvou důvodů. Jednak Ford dává motoru GT přídomek EcoBoost, což je jeho značka úsporných pohonných jednotek ohleduplných k přírodě nabízených pro všechny modely. Jak jde tato image s výsledky měření EPA dohromady, budete vědět sami, stejně jako to, jak moc ji motor GT pomáhá budovat. A pak je prostě bizarní, jaká všechna auta mají v měření EPA stejné nebo lepší výsledky - to si Ford nemůže dát za rámeček, ať se na to podíváme jakkoli.


Papírová Spotřeba Fordu GT dle EPA je 14 mpg, tedy 16,8 l/100 km. A to je opravdu hodně
Pochopitelně, při tak mizerném výsledku, jako je 16,8 litru benzinu na 100 km, budou existovat stovky aut s lepší papírovou spotřebou. Zajímavé ale je, že existují také desítky supersportů, luxusních limuzín, velkých pick-up trucků, splašených SUV a podobných aut často s obřími motory, s obřími rozměry či extrémními výkony, která Ford GT překonávají.
Vynechali jsme ty se stejnými výsledky (je mezi nimi Dodge Viper či Lamborghini Aventador s obrovskými atmosférami - v prvním případě jde o více jak dvakrát objemnější motor se skoro dvojnásobným počtem válců) a mezi výsledky měření EPA vybrali deset aut všech tříd, jejichž americká papírová spotřeba v kombinaci je lepší než u Fordu GT. Mohli bychom jich vybrat dvacet, možná padesát a pořád bychom se drželi osmiválců, desetiválců a dvanáctiválců, ale vybrali jsme těchto deset, pro ukázku, jak absurdně vysoká papírová hodnota spotřeby GT je.
Samozřejmě lze podotknout, že Ford má jiná auta, na kterých může šetřit každou kapku paliva, takže u GT prostě ladil motor s ohledem na co nejvyšší výkon a podle toho papírová spotřeba vypadá. To může být plus, i tak je ale zajímavé, co všechno podle EPA „žere” méně. Hodnoty spotřeby EPA jsou většinou realitě docela blízko, rozhodně víc než v případě čísel evropských, kde se ohýbá, co jen trochu jde. Nuže, tady je naše desítka, přítomnost třeba takové Bentaygy W12 či Range Roverem 5,0 V8 s kompresorem je pro Ford až dehonestující...
10 vybraných aut s nižší spotřebou v testu EPA, než má nový Ford GT
1. Rolls-Royce Wraith
Motor: 6,6 V12 turbo
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
2. Bentley Bentayga
Motor: 6,0 W12 turbo
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
3. Mercedes-AMG GLE 63 S
Motor: 5,5 V8 turbo
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
4. Jeep Grand Cherokee SRT
Motor: 6,4 V8
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
5. Toyota Tundra 4WD
Motor: 5,7 V8
Spotřeba: 15 mpg/15,7 l/100 km
6. Ford F-150 Raptor
Motor: 3,5 V6 turbo
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
7. Range Rover Supercharged
Motor: 5,0 V8 kompresor
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
8. Dodge Challenger SRT Hellcat
Motor: 6,2 V8 kompresor
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
9. Mercedes-AMG S 65 Cabrio
Motor: 6,0 V12 turbo
Spotřeba: 16 mpg/14,7 l/100 km
10. Ferrari 488 GTB
Motor: 3,9 V8 turbo
Spotřeba: 18 mpg/13,1 l/100 km
Zdroj: EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
GM chtěl testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, obrátilo se to dokonale proti němu
před 2 hodinamiDonald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před 3 hodinamiPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 5 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva