Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dnes prý rozhodne o svém konci ve WRC, i přes obrovské úspěchy
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka již utratila nemalou sumu za vývoj nového vozu. Program by tak ještě měl být o prodloužen o 12 měsíců, dál ale možná už ne.
Dnes zasedne ve Wolfsburgu nejvyšší vedení Volkswagenu, které bude rozhodovat o poněkud ožehavých otázkách. Ve hře jsou především radikální škrty, k nimž Němci již přistoupili nebo teprve hodlají v důsledku kauzy Dieselgate přistoupit. Úspory musí být opravdu velké, protože průšvih s celosvětovým dosahem bude koncern stát ještě velké peníze. Ty management nyní hledá ve všech koutech, nejen v produkci, kde jim za oběť padají nerentabilní modely. Stejně tak jsou omezovány sportovní aktivity, Audi se proto stáhne z šampionátu vytrvalostních závodů WEC.
Obdobným bodem na programu je konec oficiální účasti Volkswagenu v rallye. Stejně jako v případě čtyř kruhů jde o nepříliš populární krok, neboť tak jako Audi dominovalo v Le Mans, tak se „lidový vůz“ profiluje ve WRC. Do šampionátu značka naskočila v roce 2013 a od té doby vyhrála 39 soutěží, což jí zajistilo zisk čtyř mistrovských titulů pro řidiče, spolujezdce i konstruktéra. I tuto šňůru by ale dieselový skandál mohl přerušit.
Principál týmu Sven Smeets, který nastoupil na místo Josta Capita, jenž odešel k McLarenu, přiznal, že momentálně nic není jisté. Kolujících spekulací si je ovšem vědom, byť komentovat je prozatím nechce. Je totiž dost možné, že program WRC nakonec ještě bude o dvanáct měsíců prodloužen, neboť od příštího roku platí nová pravidla, kterým byl přizpůsoben i revoluční, nikoliv evoluční vývoj vozu.
Právě finance, které musel Volkswagen nasypat do nového soutěžáku, jsou jedinou nadějí. Vedení bude muset dnes rozhodnout, zda právě tyto finance odepíše a tím ušetří další nemalou sumu na provoz týmu, či zda VW bude utrácet i nadále. Rozhodování je to přitom těžké, neboť značka vlastně z programu WRC u silničních vozů příliš neprofituje. Nebo si snad někdo kvůli jejímu angažmá v rallye kupuje Polo?
Dnešní den je tedy nadmíru důležitý, přičemž na jeho konci uvidíme, jak to s VW dopadne. Prozatím je tak jisté jen tolik, že Porsche je jedinou značkou koncernu, která zůstává ve vrcholných soutěžích, u ní je pojítko s automobilovým sportem jasné. Návrat Bentley do Le Mans, k němuž mělo dojít v souvislosti s prototypem třídy LMP2, je ve světle stávajících škrtů velmi nepravděpodobný.
Ještě před pár dny Volkswagen oznámil, že soutěžní Polo R přejmenuje na Polo GTI...
...nyní však není jisté, zda se nakonec program nezastaví pouze u maskovaného prototypu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva