Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen svou participaci na šampionátu podmiňuje alespoň pětiletou vyzpytatelností regulí. Ty se ale aktuálně mění co chvíli.
Dění kolem Formule 1 mapujeme pravidelně, zejména v poslední době, kdy se na přetřes dostávají pravidla pro letošní i příští sezónu. Ty jsou hojně diskutovány týmy, FIA i Berniem Ecclestonem, přičemž dle aktuálních závěrů můžeme už pro letošek počítat s jiným formátem kvalifikace. Od následujícího roku se budou měnit zejména pohonné jednotky, zrušen má být limit 100 kilogramů paliva na závod a dočkat bychom se měli i ochrany kokpitu. Žádné definitivní rozhodnutí ovšem nepadlo, vše má být teprve časem upřesněno.
Právě tyto nejasnosti jsou ale hlavní překážkou pro Volkswagen, respektive jeho divizi, která má na starosti motorsport. Její šéf Wolfgang Dürheimer tak aktuálně oznámil, že „Formule 1 pro tuto chvíli nezapadá do našich plánů. Situace není dostatečně předvídatelná na to, abych přišli s investicí, která je (pro daný vstup značky do šampionátu) vyžadována. V rámci pravidel je stále mnoho dohadů o motorech a podpůrných technologiích.“
„Abychom se zavázali k utracení takového množství peněz, potřebujeme alespoň pětiletou stabilitu v rámci pravidel - nemůže tu být ani šance, že se regule budou měnit, že motory budou mít více nebo méně válců nebo že hybridní systém bude odlišný oproti technologii, kterou vyvíjíme pro silniční vozy,“ říká Dürheimer. A zároveň dodává, že dalším problémem kromě samotných pravidel jsou nejasnosti spojené s tím, kdo a jak vlastně šampionát provozuje po obchodní stránce. To je vážně svérázný spletenec subjektů, jak jsme kdysi podrobně probírali. Navíc ten hlavní neví, jak dlouho ve své pozici setrvá.
„Pokud jste velkou firmou a chystáte velkou investici, očekáváte, že budete mít jistý vliv na stanovy, chcete mít jistotu, že současné vlastnictví bude zachováno. V F1 to ale nyní vypadá, že stávající majitelé tu nebudou věčně, což taktéž vytváří nestabilitu,“ uvádí šéf motorsportu VW na adresu společnosti CVC Capital Partners, která drží kontrolní balík akcií šampionátu. Firma totiž naznačila, že by celý podnik odprodala.
Mimo to Dürheimer uvedl, že jsou to jen a pouze tyto nejasnosti, které značce ve vstupu do šampionátu brání, nikoliv samotné finance. Kupříkladu účast Audi a Porsche ve vytrvalostních závodech vychází celý koncern mnohem dráže. „Technologie je na vyšší úrovni než v F1, pročež je logické, že vyšší je i míra investic.“ Šéf motorsportu ovšem dodává, že očekává snižování nákladů, jenž by mělo přilákat více značek.
VW Group tedy aktuálně zůstane pouze v těch šampionátech, kde jej najdeme nyní. Vyjma vytrvalostních závodů jde o světové rallye, jehož se účastní Volkswagen, v kategorii GT3 pak můžeme vídat Porsche a Bentley.



Se vstupem do Formule 1 bylo spojováno hlavně Audi. Nyní je však jisté, že šampionátu se nebude účastnit žádná značka VW Group
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
včera
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
včera
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
