Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen svou participaci na šampionátu podmiňuje alespoň pětiletou vyzpytatelností regulí. Ty se ale aktuálně mění co chvíli.
Dění kolem Formule 1 mapujeme pravidelně, zejména v poslední době, kdy se na přetřes dostávají pravidla pro letošní i příští sezónu. Ty jsou hojně diskutovány týmy, FIA i Berniem Ecclestonem, přičemž dle aktuálních závěrů můžeme už pro letošek počítat s jiným formátem kvalifikace. Od následujícího roku se budou měnit zejména pohonné jednotky, zrušen má být limit 100 kilogramů paliva na závod a dočkat bychom se měli i ochrany kokpitu. Žádné definitivní rozhodnutí ovšem nepadlo, vše má být teprve časem upřesněno.
Právě tyto nejasnosti jsou ale hlavní překážkou pro Volkswagen, respektive jeho divizi, která má na starosti motorsport. Její šéf Wolfgang Dürheimer tak aktuálně oznámil, že „Formule 1 pro tuto chvíli nezapadá do našich plánů. Situace není dostatečně předvídatelná na to, abych přišli s investicí, která je (pro daný vstup značky do šampionátu) vyžadována. V rámci pravidel je stále mnoho dohadů o motorech a podpůrných technologiích.“
„Abychom se zavázali k utracení takového množství peněz, potřebujeme alespoň pětiletou stabilitu v rámci pravidel - nemůže tu být ani šance, že se regule budou měnit, že motory budou mít více nebo méně válců nebo že hybridní systém bude odlišný oproti technologii, kterou vyvíjíme pro silniční vozy,“ říká Dürheimer. A zároveň dodává, že dalším problémem kromě samotných pravidel jsou nejasnosti spojené s tím, kdo a jak vlastně šampionát provozuje po obchodní stránce. To je vážně svérázný spletenec subjektů, jak jsme kdysi podrobně probírali. Navíc ten hlavní neví, jak dlouho ve své pozici setrvá.
„Pokud jste velkou firmou a chystáte velkou investici, očekáváte, že budete mít jistý vliv na stanovy, chcete mít jistotu, že současné vlastnictví bude zachováno. V F1 to ale nyní vypadá, že stávající majitelé tu nebudou věčně, což taktéž vytváří nestabilitu,“ uvádí šéf motorsportu VW na adresu společnosti CVC Capital Partners, která drží kontrolní balík akcií šampionátu. Firma totiž naznačila, že by celý podnik odprodala.
Mimo to Dürheimer uvedl, že jsou to jen a pouze tyto nejasnosti, které značce ve vstupu do šampionátu brání, nikoliv samotné finance. Kupříkladu účast Audi a Porsche ve vytrvalostních závodech vychází celý koncern mnohem dráže. „Technologie je na vyšší úrovni než v F1, pročež je logické, že vyšší je i míra investic.“ Šéf motorsportu ovšem dodává, že očekává snižování nákladů, jenž by mělo přilákat více značek.
VW Group tedy aktuálně zůstane pouze v těch šampionátech, kde jej najdeme nyní. Vyjma vytrvalostních závodů jde o světové rallye, jehož se účastní Volkswagen, v kategorii GT3 pak můžeme vídat Porsche a Bentley.



Se vstupem do Formule 1 bylo spojováno hlavně Audi. Nyní je však jisté, že šampionátu se nebude účastnit žádná značka VW Group
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub