Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Group hledá svou novou hlavu, Piëch se stále může vrátit ze záhrobí
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern není v záviděníhodné pozici. Více než polovinu hlasovacích práv totiž ovládá bývalý principál skrze Porsche Holding SE.
Jak asi jistě mnozí ví, včera se uskutečnila valná hromada akcionářů koncernu VW Group. Té vůbec poprvé po dlouhých letech nepředsedal Ferdinand Piëch, což rozhodně není překvapivé. Vnuk Ferdinanda Porsche totiž neustál svůj útok na šéfa Volkswagenu Dr. Martina Winterkorna a společně se svou ženou byl nucen opustit správní radu. Díky této kauze akcie koncernu poklesly o 8 procent, přičemž zároveň vyvstala otázka, kdo Piëcha nahradí.
V tomto ohledu aktuálně není jisté, kdo by oním nástupcem (či nástupkyní) mohl být. Podle Winterkorna se ovšem vedení koncernu i správní rada snaží vše promptně vyřešit. To jen vítají analytici, podle nichž jakékoliv zmínky o dané kauze jen poškozují reputaci Volkswagenu. Řada investorů pak Piëchovy akce, jež měly vést k odvolání Winterkorna, označila za neprofesionální, neboť se měly vést mimo zraky veřejnosti.
To si nejspíše myslí i někdejší Piëchův chráněnec. Na samotné valné hromadě ovšem Winterkorn bývalému předsedovi správní rady poděkoval jménem svým i 600 000 zaměstnanců koncernu za to, že po dlouhých pět dekád pomohl jako inženýr i vizionář dalšímu směřování automobilového průmyslu. Z toho důvodu prý bude hledání nástupce více než obtížné, dojít však k němu musí co nejrychleji.
S tím nesouhlasí Stephan Weil, který ve správní radě zastupuje stát Dolní Sasko. Podle něj pro změnu Volkswagen s ohlášením nového předsedy zdaleka nechvátá. Pravda by přitom mohla ležet někde uprostřed. Tedy jinými slovy, koncern sice hledá nového principála, zároveň si je však vědom toho, že daná osoba musí mít podporu odborů, akcionářů, zaměstnanců i vedení. A proto bude každé jméno jaksepatří zvažováno.
Daná situace je navíc obtížnější, než se zdá, z jednoho prostého důvodu. Více než polovinu hlasovacích práv ve VW Group totiž ovládá Porsche Automobil Holding SE. A ten je plně pod kontrolou rodiny Porsche a Piëchů. Vnuk zakladatele společnosti tak de facto bude schvalovat svého nástupce a podle mnohých nenechá - jak je ostatně v jeho životě zvykem - řídit firmu nikoho, v kom nenajde zalíbení.
Řada analytiků navíc dodává, že Piëch by nyní mohl být ještě nebezpečnější, než byl ve své funkci. Aktuálně totiž již není pod kontrolou, tu naopak do značné míry drží ve svých rukou. Je tak možné i to, že se jako legendární Fénix vynoří z popela. K takovému kroku by přitom mohlo dojít již příští týden, neboť na 13. květen je naplánována valná hromada výše zmiňovaného Porsche Holdingu, který bude jistě jednat i o situaci ve „své” největší automoblice.
Celá kauza tak stále ještě není u konce, pročež jen můžeme dodat, že aktuálně správní radě předsedá Berthold Huber, bývalý šéf odborů IG Metall. V čele výrobce nákladních vozů MAN pak pro změnu Piëcha nahradil Andreas Renschler, který je rovněž členem rady. Volkswagen navíc dodal, že tuto značku spojí s automobilkou Scania, aby tak mohl být považován za největšího evropského výrobce nákladních vozů. Nás by přitom nemělo překvapit, že i tento projekt pochází z hlavy vnuka Ferdinanda Porsche.















Ferdinand Piëch je s koncernem VW Group spojen prakticky již od svých prvních krůčků. Jelikož navíc stojí ve vedení hlavního akcionáře Porsche Holding SE, můžeme od něj očekávat ještě nemalé akce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nejnovější články
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
před 11 hodinami
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
včera
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.18. 02:34 - Zajda
- Rychlodotazy 11.17. 23:33 - rhinos
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.17. 22:19 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.17. 22:15 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.17. 21:26 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 11.17. 17:40 - GeneHawkins
- IT poradna 11.17. 14:43 - rhinos
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.17. 13:54 - řidičBOB
