Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW jedná o půjčce, od bank chce 541 miliard Kč. Část aut vykoupí zpět
16.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci potřebují finance na vytvoření záchytného „polštáře“, jinak jim hrozí snížení kredibility. Poté by jakákoliv jednání byla náročnější a dražší.
Následky kauzy Dieselgate se pomalu, ale jistě začínají rýsovat. Víme již, že koncern Volkswagen dostal první pokutu za falšování emisí NOx. Nikoliv však na severoamerickém trhu, ale poněkud překvapivě na tom brazilském, kde se skandál dotýká pick-upu Amarok. Kromě toho bylo oznámeno, že majitelé vozů osazených motory TDI EA 189 mohou počítat s jistými kompenzacemi, která za oceánem bude hlavně finanční, zatímco u nás nejspíše půjde o formu služeb. Dále tu pak máme nový odhad veškerých dodatečných nákladů, které půjdou na vrub VW Group - mají dosáhnout výše 25 miliard Eur (cca 675,8 mld. Kč).
Tato suma je pochopitelně vyšší než 6,7 miliardy Eur (181,1 mld. Kč), které si Volkswagen zprvu odložil stranou na pokrytí dodatečných nákladů. VW sice byl a pravděpodobně dále bude firmou vykazující velmi vysoké zisky, v této kauze jde ale o takové peníze, že budou zatěžující i pro cash flow tak obrovské firmy. Proto musel Wolfsburg přistoupit k jednání s bankovními domy o krátkodobé půjčce ve výši 20 miliard Eur (540,65 mld. Kč). Pokud by došlo k jejímu získání, měl by již Volkswagen k dispozici dostatek peněz pro pokrytí veškerých nákladů, tedy alespoň podle odhadů externích analytiků. A starat by se musel „pouze” o to, jak ji postupně vydělá zpět.
Německý koncern samozřejmě doufá, že finální účet za dieselový skandál bude ve výsledku nižší, nicméně výše zmiňovanou sumu potřebuje k zajištění adekvátní likvidity, která se následně podepisuje na celkovém hodnocení automobilky. Pokud by jej totiž ratingové agentury Volkswagenu snížily, bylo by jakékoliv další jednání o to náročnější a samotná půjčka by byla dražší. Takto by ovšem vše mělo proběhnout jako na drátkách, přičemž půjčku by chtěl VW Group získat ještě letos.
Aby přitom bylo ratingovým agenturám učiněno zadost, vyčlenila automobilová divize koncernu na dané účely zhruba 10 miliard Eur (270,3 mld. Kč) z volných finančních prostředků ve výši 27,8 mld. Eur (751,49 mld. Kč), které měl Volkswagen k dispozici po třetím čtvrtletí letošního roku. Podle analytika Arndta Ellinghorsta ze společnosti Evercore ISI se tak VW Group „posunuje z fáze objevování do fáze řešení problému“.
Daným krokem navíc Volkswagen zabrání možnému konci projektů, které nebyly považovány za klíčové. Navíc, pokud nedojde k výraznému poklesu prodejů nových aut - a stávající registrace o tom nesvědčí - nemusí se o svůj osud strachovat ani zaměstnanci, takový je příslib vedení společnosti. Nicméně i tak budou veškeré další investice přehodnoceny a úsporná opatření zavedena budou, i když takového Bugatti či nového VW Phaetonu se nedotknou.
VW ale čeká ještě jeden náklad, který může očekávat po nejnovějším posunu kauzy spojené s udávanou spotřebou paliva resp. emisemi CO2. Ta sice s Dieselgate přímo nesouvisí, odhalena ale byla právě díky ní - k machinacím s nimi se VW přiznal v rámci snahy o maximální očištění. Nyní automobilka dodává, že všechny zasažené modely znovu certifikuje a připouští, že pokud při opětovném měření dojde k více než 10procentní odchylce, vozy od motoristů vykoupí - pakliže si to sami budou přát.
Volkswagen navíc již dříve uvedl, že hodlá uhradit veškeré možné daňové nedoplatky, které odchylkou v normovaném měření vznikla. Další konkrétní postup není jasný, automobilka ale naznačuje, že v následujících týdnech kontaktuje majitele dotčených vozů s konkrétnmi detaily.















Volkswagen se podle analytiků začíná posouvat z fáze objevování k řešení problému
Díky možné krátkodobé půjčce by okrajové projekty jako nový Bugatti Chiron měly být v suchu
Zdroje: Auto News, Bloomberg, Financial Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1