Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen překvapivě naznačil možný konec „naftožroutů“. Mimo to chystá přehodnocení výplat bonusů manažerům.
Mají dieselové motory budoucnost? To je otázka, která loni touto dobou vůbec nepřicházela v úvahu, zvláště ne v Evropě. Nicméně v září naplno propukl skandál Volkswagenu, se kterým odstartovala trochu jiná epocha. Aktuálně to totiž čím dál tím více začíná vypadat, že uličkou vývoje s nejasným koncem nejsou jen elektromobily a hybridy, ale i „producenti sazí“.
Tento názor zastává kupříkladu šéf Volva Hakan Samuelsson, podle kterého se diesely mají stát minulostí po celém světě již během příští dekády. To je možná až příliš krátký horizont, nicméně tento názor jen koresponduje se stále většími komplikacemi těchto pohonných jednotek vejít se efektivně do mantinelů nastavených regulátory. I proto si budoucností dieselů není jistý ani šéf VW Group Matthias Müller.
„Je načase se začít ptát, zda v určitém bodu mají rozsáhlé investice do vývoje dieselů smysl,“ uvedl Müller v rozhovoru pro německý Handelsbatt narážejíc přesně na výše zmíněné. Pokud si dále uvědomíme, že dieselové motory dnes Volkswagen neprodává v USA, zrovna bestsellerem nejsou v Asii, v Jižní Americe a třeba Škoda začala už nyní pro nezájem omezovat nabídku dieselů v Austrálii (model Yeti už s ním vůbec nenabídne, i když továrna vhodný model vyrábí), máme tu víceméně jen jediný velký trh, kde tyto jednotky opravdu táhnou, a tím je Evropa. I zde ovšem Volkswagen čekají těžkosti, neboť jak Müller dodává, snižování emisí se stává „značně komplikovaným a drahým“. Elektrifikace ve srovnání s tím naopak zlevňuje.
Šéf německého koncernu proto uvedl, že si automobilky musí promluvit s politiky o možné daňové podpoře. Poté se prý uvidí, jak vše dopadne. Jelikož ovšem zrovna na hanění dieselů a favorizaci alternativních zdrojů pohonu se aktuálně dají dobře honit politické body, velké zastání Müller zřejmě očekávat nemůže. Zdá se tedy, že vážně nastal začátek konce „naftožroutů“.
Není to ovšem jediná novinka, s jakou se šéf Volkswagenu německému magazínu svěřil. Dále oznámil přehodnocení výplat bonusů, na jejichž výši v poslední době i díky propadu hodnoty akcií koncernu v důsledku zmiňované kauzy mířila nemalá kritika. Müller proto počítá s novým principem, který bude předložen správní radě ke schválení do 12 měsíců.
Detaily prozatím nejsou známy, nicméně nůžky mezi dělníky na linkách a vrcholným managementem již nemají být tak rozevřené. Chystá se také zavedení stropů. Nicméně nedávno oznámené bonusy za loňský rok Müller obhajuje. Dodává totiž, že je těžké vysvětlit manažerům jejich snížení, pokud zrovna ti vůbec za nic nemohou a věnovali mnoho energie minimalizaci dopadů oné naftové nepříjemnosti na ekonomické výsledky VW, které s ohledem na okolnosti rozhodně nejsou špatné...






Písmena TDI patří k autům koncernu VW jako máloco jiného. Nemusí to tak zůstat
Sám šéf koncernu VW Group Matthias Müller možná až překvapivě připustil, že diesely nemusí mít budoucnost
Zdroje: Handelsblatt, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva