Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen překvapivě naznačil možný konec „naftožroutů“. Mimo to chystá přehodnocení výplat bonusů manažerům.
Mají dieselové motory budoucnost? To je otázka, která loni touto dobou vůbec nepřicházela v úvahu, zvláště ne v Evropě. Nicméně v září naplno propukl skandál Volkswagenu, se kterým odstartovala trochu jiná epocha. Aktuálně to totiž čím dál tím více začíná vypadat, že uličkou vývoje s nejasným koncem nejsou jen elektromobily a hybridy, ale i „producenti sazí“.
Tento názor zastává kupříkladu šéf Volva Hakan Samuelsson, podle kterého se diesely mají stát minulostí po celém světě již během příští dekády. To je možná až příliš krátký horizont, nicméně tento názor jen koresponduje se stále většími komplikacemi těchto pohonných jednotek vejít se efektivně do mantinelů nastavených regulátory. I proto si budoucností dieselů není jistý ani šéf VW Group Matthias Müller.
„Je načase se začít ptát, zda v určitém bodu mají rozsáhlé investice do vývoje dieselů smysl,“ uvedl Müller v rozhovoru pro německý Handelsbatt narážejíc přesně na výše zmíněné. Pokud si dále uvědomíme, že dieselové motory dnes Volkswagen neprodává v USA, zrovna bestsellerem nejsou v Asii, v Jižní Americe a třeba Škoda začala už nyní pro nezájem omezovat nabídku dieselů v Austrálii (model Yeti už s ním vůbec nenabídne, i když továrna vhodný model vyrábí), máme tu víceméně jen jediný velký trh, kde tyto jednotky opravdu táhnou, a tím je Evropa. I zde ovšem Volkswagen čekají těžkosti, neboť jak Müller dodává, snižování emisí se stává „značně komplikovaným a drahým“. Elektrifikace ve srovnání s tím naopak zlevňuje.
Šéf německého koncernu proto uvedl, že si automobilky musí promluvit s politiky o možné daňové podpoře. Poté se prý uvidí, jak vše dopadne. Jelikož ovšem zrovna na hanění dieselů a favorizaci alternativních zdrojů pohonu se aktuálně dají dobře honit politické body, velké zastání Müller zřejmě očekávat nemůže. Zdá se tedy, že vážně nastal začátek konce „naftožroutů“.
Není to ovšem jediná novinka, s jakou se šéf Volkswagenu německému magazínu svěřil. Dále oznámil přehodnocení výplat bonusů, na jejichž výši v poslední době i díky propadu hodnoty akcií koncernu v důsledku zmiňované kauzy mířila nemalá kritika. Müller proto počítá s novým principem, který bude předložen správní radě ke schválení do 12 měsíců.
Detaily prozatím nejsou známy, nicméně nůžky mezi dělníky na linkách a vrcholným managementem již nemají být tak rozevřené. Chystá se také zavedení stropů. Nicméně nedávno oznámené bonusy za loňský rok Müller obhajuje. Dodává totiž, že je těžké vysvětlit manažerům jejich snížení, pokud zrovna ti vůbec za nic nemohou a věnovali mnoho energie minimalizaci dopadů oné naftové nepříjemnosti na ekonomické výsledky VW, které s ohledem na okolnosti rozhodně nejsou špatné...






Písmena TDI patří k autům koncernu VW jako máloco jiného. Nemusí to tak zůstat



Sám šéf koncernu VW Group Matthias Müller možná až překvapivě připustil, že diesely nemusí mít budoucnost
Zdroje: Handelsblatt, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejčtenější články
Mezi šéfem Koenigseggu a jedním z jeho zákazníků zuří otevřený spor, firma je prý „letadlo”, její auta šmejd
19.11.2025
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomech automobilky
19.11.2025
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
20.11.2025
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
