Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší
9.1.2019 | Petr Prokopec
Pokud bychom měli na budoucnost pohonných jednotek aut hledět tak, jak dnes hlásají zejména evropští politici, nemůžeme benzinům a dieselům věštit nic dobrého. BMW s tím nepočítá.
Norsko aktuálně stanulo na vrcholu žebříčku prodejnosti elektromobilů, na jejich konto tam připadá rovná třetina registrací. Že přitom nejde o přirozený stav, není třeba dodávat. Tato země podporuje alternativní druh pohonu všemi možnými prostředky, kupříkladu Volkswagen e-Golf je levnější než benzinová či dieselová verze. Nepřekvapí proto, že stejně jako ostatní skandinávské země uvažuje Norsko o velmi brzkém (v roce 2025) zapovězení aut se spalovacím motorem.
Co by již překvapit mohlo, to je jisté pokrytectví, jež je s touto zemí spojeno. Norsko je totiž největším producentem ropy v západní Evropě a jedním z deseti největších na světě. Vláda tak své zelené záměry financuje černým zlatem. A jakkoliv naznačuje, že do budoucna plánuje změny, do sedmi let asi jen stěží utáhne kohoutky a nechá ropu čerpat někoho jiného. Pokud by se tak stalo, nemělo by Norsko peníze vůbec na nic, natož pak na podporu elektromobilů.
Skandinávská země přitom není jedinou, jež mluví o zákazu prodeje nových aut osazených spalovacím ústrojím, tímto směrem se upíná řada dalších států. Povětšinou však zmiňují mnohem pozdější datum, hlavně pak roky 2030 či 2040. Mohou být ale tyto termíny reálné? Podle výrobců automobilů to tak příliš nevypadá. Šéf vývoje pohonných jednotek BMW Klaus Fröhlich nyní odhalil plány automobilky, které počítají s tím, že ještě v roce 2030 bude 80 až 85 procent aut značky poháněno benziny nebo turbodiesely.
Tato slova nejsou zrovna vodou na bruselský mlýn, i když ve srovnání se současností se v Mnichově - a velmi pravděpodobně také u všech ostatních automobilek - mnohé změní. Spalovací motory již nebudou na pohon osamocené, nápomocna jim bude mild-hybridní technologie založená na 48voltovém elektrickém okruhu. Momentálně přitom výrobci koketují s prvními generacemi takových agregátů, od roku 2025 však chce BMW vyrukovat s druhou generací, u níž elektromotor bude součást převodovky.
Fröhlich dodal, že za šest let bude s mild hybridní technologií spárován každý agregát značky, a to jak benzinové motory, tak i turbodiesely, ryzích elektromobilů ale bude vedle nich prodáváno minimum. Mnichovská automobilka tak zcela popírá současné nálady publika i zákonodárců. Zda tomu tak skutečně bude, je zatím pochopitelně nejasné. Spíše se ovšem stavíme na stranu výrobců - politici si sice mohou postavit hlavu, ale třebaže se rádi tváří, že již dovedou poručit větru dešti, během tak krátké chvíle je zásadní změna s největší pravděpodobností nerealizovatelná.



















BMW sice nemalou měrou prosazuje elektrifikaci...
...šéf vývoje ovšem dodává, že i v roce 2030 bude mít až 85 procent aut značky nadále spalovací motor. Jen k němu přibude i mild hybridní technika. Týkat se to přitom bude i sportovních derivátů, jako je M5
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
před 3 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před 4 hodinamiStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 6 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 7 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 9 hodinami