Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Webový projekt Clarksona, Hammonda a Maye nepřežije krizi, končí po ztrátě stovek milionů
11.1.2022 | Petr Prokopec
Byl pro nás vítaným zpestřením automobilového světa, který dal dohromady skutečně nadšenou a vstřícnou komunitu fandů do aut. Najít pro něj rozumný obchodní model se ale zjevně nepodařilo a se současnou redukcí inzerce už se nevypořádal.
Provozovat automobilové médium není v posledních letech procházka růžovou zahradou. Koronavirus a jeho následky omezily nakonec hlavně nabídku aut, ne až tak poptávku po nich, což logicky vedlo k omezením inzerce. Pokud se navíc do něčeho investuje, je to podpora elektrické mobility a jste-li na straně těch, kteří o tomto směřování mají své pochybnosti, mnoho popularity si u zadavatelů nezískáte.
Zvlášť pro některá automobilová média tak v současné době není situace jednoduchá a nemluvíme jen České republice, toto platí celosvětově. Čelit jí překvapivě nezvládla ani nejznámější trojice automobilových novinářů, a to Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Ti totiž ve spolupráci s producentem The Grand Tour Andy Wilmanem v roce 2016 založili web Drive Tribe, který měl být jakousi specifickou sociální sítí sdružující nadšence do všeho, co má kola.
Během uplynulých pěti let se web skutečně rozrostl a stal se zdrojem mnoha informací, ostatně i my jsme z nich čas od času čerpali. S tím je ale nyní konec. Jezza a spol. totiž oznámili, že Drive Tribe na konci tohoto měsíce skončí. Souběžně s tím se uzavírá i spřízněný web Food Tribe zaměřený na vaření, což byl Jamesův vysněný projekt, a taktéž i veškeré aplikace a byznys s nimi spojený. Duchovní odkaz pak má nést především Hammond, a to pomocí obvyklých sociálních sítí, zejména pak Youtube.
Trojice přímo přiznává, že „v důsledku globálního nedostatku čipů musí automobilová branže řešit velké množství výzev, jenž vedou k redukci marketingových rozpočtů. Pro byznys, jako je ten náš, jenž je závislý na reklamě, se tak dané prostředí stalo neskutečně náročným“. A jak dodává May, web Drive Tribe byl především obchodní záležitostí. Pokud ovšem nevydělával, nelze se trojici divit, že již dále nechtěla sahat do vlastní kapsy.
Drive Tribe byl podle dostupných informací ztrátový již od počátku, po dvou letech provozu totiž Clarkson a spol. byli v minusu o takřka 16 milionů dolarů (cca 344 milionů Kč). To je nemalá částka i s ohledem na jejich majetek. A byť se musíme divit, proč k věci přistoupili tak velikášsky, stalo se to a nikdo už to nevrátí - dluhová sekera se byla posledních letech jistě zaťata ještě hlouběji. Smutnému rozhodnutí tedy rozumíme, jakkoliv ho pochopitelně i litujeme. Nic podobného tu totiž nebylo a zřejmě ani nebude, komunita lidí sdružených okolo Drive Tribe nám byla obecně blízká.

Clarkson, Hammond a May nejsou spojeni jen s pořadem The Grand Tour, ale rovněž s webem Drive Tribe zaměřeným na automobilové nadšence. Ten nicméně stávající krizi nepřežije. Ilustrační foto: Amazon Prime Video
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25.5.2025Nissan je na tom tak zle, že zvažuje i prodej vlastního ústředí, aby pokryl stamiliardové ztráty a náklady spojené s restrukturalizací
25.5.2025
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.