Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Webový projekt Clarksona, Hammonda a Maye nepřežije krizi, končí po ztrátě stovek milionů
11.1.2022 | Petr Prokopec
Byl pro nás vítaným zpestřením automobilového světa, který dal dohromady skutečně nadšenou a vstřícnou komunitu fandů do aut. Najít pro něj rozumný obchodní model se ale zjevně nepodařilo a se současnou redukcí inzerce už se nevypořádal.
Provozovat automobilové médium není v posledních letech procházka růžovou zahradou. Koronavirus a jeho následky omezily nakonec hlavně nabídku aut, ne až tak poptávku po nich, což logicky vedlo k omezením inzerce. Pokud se navíc do něčeho investuje, je to podpora elektrické mobility a jste-li na straně těch, kteří o tomto směřování mají své pochybnosti, mnoho popularity si u zadavatelů nezískáte.
Zvlášť pro některá automobilová média tak v současné době není situace jednoduchá a nemluvíme jen České republice, toto platí celosvětově. Čelit jí překvapivě nezvládla ani nejznámější trojice automobilových novinářů, a to Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Ti totiž ve spolupráci s producentem The Grand Tour Andy Wilmanem v roce 2016 založili web Drive Tribe, který měl být jakousi specifickou sociální sítí sdružující nadšence do všeho, co má kola.
Během uplynulých pěti let se web skutečně rozrostl a stal se zdrojem mnoha informací, ostatně i my jsme z nich čas od času čerpali. S tím je ale nyní konec. Jezza a spol. totiž oznámili, že Drive Tribe na konci tohoto měsíce skončí. Souběžně s tím se uzavírá i spřízněný web Food Tribe zaměřený na vaření, což byl Jamesův vysněný projekt, a taktéž i veškeré aplikace a byznys s nimi spojený. Duchovní odkaz pak má nést především Hammond, a to pomocí obvyklých sociálních sítí, zejména pak Youtube.
Trojice přímo přiznává, že „v důsledku globálního nedostatku čipů musí automobilová branže řešit velké množství výzev, jenž vedou k redukci marketingových rozpočtů. Pro byznys, jako je ten náš, jenž je závislý na reklamě, se tak dané prostředí stalo neskutečně náročným“. A jak dodává May, web Drive Tribe byl především obchodní záležitostí. Pokud ovšem nevydělával, nelze se trojici divit, že již dále nechtěla sahat do vlastní kapsy.
Drive Tribe byl podle dostupných informací ztrátový již od počátku, po dvou letech provozu totiž Clarkson a spol. byli v minusu o takřka 16 milionů dolarů (cca 344 milionů Kč). To je nemalá částka i s ohledem na jejich majetek. A byť se musíme divit, proč k věci přistoupili tak velikášsky, stalo se to a nikdo už to nevrátí - dluhová sekera se byla posledních letech jistě zaťata ještě hlouběji. Smutnému rozhodnutí tedy rozumíme, jakkoliv ho pochopitelně i litujeme. Nic podobného tu totiž nebylo a zřejmě ani nebude, komunita lidí sdružených okolo Drive Tribe nám byla obecně blízká.

Clarkson, Hammond a May nejsou spojeni jen s pořadem The Grand Tour, ale rovněž s webem Drive Tribe zaměřeným na automobilové nadšence. Ten nicméně stávající krizi nepřežije. Ilustrační foto: Amazon Prime Video
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
