Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za cenu Škody Octavia můžete mít jeden z nejlepších luxusních rychlíků historie jako zánovní vůz, jen je ošklivý jako noc
29.11.2024 | Petr Miler
Na dnešní dobu extrémní pohon, na svou dobu extrémní vychytávky na palubě a na jakoukoli dobu minimální nájezd a stav zánovního vozu ctí tohle BMW jako nic jiného. Jeho cena přitom jen časovým stářím klesla na úroveň nejobyčejnějšího českého auta.
Od časů Chrise Bangla se spousta lidí kouká na BMW řady 7 skrz prsty, neboť od dob „bondovské” generace E38 se nikdy znovu nepřiblížilo stejné míře nadčasové elegance. Platí to i o dnešní generaci G70, jejíž vzhled měl mimo jiné na starosti Jozef Kabaň, který se tou dobou asi moc koukal na Akta X, neboť tohle auto vypadá jako UFO. Dnes se ale vrátíme zpět do časů Chrise B., který si designem svých aut nepřišel mezi příznivce BMW dělat přátele.
Sedmička E65, obzvlášť v provedení před faceliftem, je vážně vrcholný vizuální bizár, nicméně na kousku, který vám ukážeme dnes, není nejzajímavější jeho vzhled. Jde tu o stav, cenu, techniku a výbavu. Je to totiž naprosto špičková verze sedmičky E65, vlastně E66 (prodloužené provedení L), která toho od svého zrodu najezdila míň než leckterý Aixam. Přesto stojí zlomek původní ceny.
Neobvyklé je už to, že tohle je auto po soukromém majiteli - kolik takových lidí si kupuje sedmičkové bavoráky v podobné specifikaci? Tady se to ale stalo a jeden z japonských fanoušků značky, kteří si „z hecu” kupují evropské verze různých BMW s levostranným řízením a pak s nimi skoro nejezdí, s vozem dodnes urazil jen 19 300 kilometrů. To je také slušný bizár. Však si představte, že si koupíte auto schopné nahradit soukromé letadlo při přesunech na vysoké stovky kilometrů během pár hodin. A pak s ním jezdíte asi 800 km ročně. To je skoro svatokrádež, přesně tak to ale bylo, výsledkem je mimořádné auto s kompletní servisní historií ve stavu, jaký se opravdu nevídá. U běžně používané řady 7 bude nájezd už po pár letech desetkrát vyšší jako nic, tohle auto je navíc na světě 21 roků.
Auto působí opravdu zánovně a údajně tak i voní. Má nejen plnou servisní historii, ale i téměř plnou výbavu, a to také tu technickou. Jde o verzi 760Li, takže pod kapotou je 6,0litrový dvanáctiválec o 445 koních výkonu. S řadou 7 dokáže tento stroječek pořádně hýbat - maximální rychlost omezená na 250 km/h nepřekvapí, jako Alpina B7 s výkonem 500 koní ale to samé auto jelo 300 km/h, takže bez omezovače by se tohle jistě blížilo stejné metě. A i s těžkým luxusním sedanem zrychlí na stovku za 5,5 sekundy, to by ještě nedávno dokázal jen slušný sporťák.
Vůz má klasickou stříbrnou barvu exteriéru s neméně klasickou černou kůží a dřevěným obložením uvnitř, tato kombinace neurazí. Se špičkovou výbavou počítejte, vydala by na několik á-čtyřek. Nejvíce o ní ale naznačí luxus pro cestující vzadu, který počítá se čtyřmístným uspořádáním s velitelským stolkem uprostřed a informačně-zábavním systémem s obrazovkou uprostřed. Nechybí vyhřívaná sedadla, oddělený audiosystém pro každého cestujícího vzadu... A právě tam je stavem vše velmi blízké novému autu.
Co se stavu nového auta naopak neblíží ani trochu, je cena. Kolik stál tento vůz jako nový, nevíme, odhadem mohlo jít snadno o 4 až 5 milionů Kč, už tehdy, byl to absolutní vrchol nabídky, který dodnes platí za jeden z nejlepších luxusních rychlíků všech dob. Dnes můžete tenhle konkrétní vůz pořídit 29 900 Eur, tedy cca 757 tisíc Kč. Anebo si můžete za stejné peníze koupit novou Škodu Octavia 1,5 v průměrné výbavové specifikaci, která - pravda - bude mít méně nákladnou údržbu, ale místo soukromého tryskáče na kolech budete mít spíš takový luxusnější trakař. A mimochodem, ani verze RS stovku za 5,5 sekundy zdaleka nedá, natož aby při tom vzadu vezla polovinu vaší rodiny v přepychu.
Tohle BMW vážně vypadá jako nové a je k mání za velmi zajímavou cenu - je to nevyužitý nový vůz za cenu nového auta o několik tříd níže. Seitz Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Seitz Automobile@Mobile.de
Bleskovky
- Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
včera - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024 - Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu včera 16:01
- Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů včera 08:00
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 11.12.2024
- Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích 11.12.2024
- Petr Svoboda za MTM Kawasaki 10.12.2024
Nejnovější články
- Nissan Juke už není takový hit, jakým býval, pouhý rok starou ojetinu ale koupíte levněji než Škodu Fabia
před 7 hodinami - Mechanismy nařizující elektromobily zkazí Vánoce tisícům kupců benzinů a dieselů. Své vozy nedostanou, ač na ně čekají u dealerů
před 8 hodinami - Výrobci aut konečně přestávají skákat, jak politici pískají, postavili se nesmyslnému vylučování starších modelů z nabídek
před 10 hodinami - Všechna elektrická BMW M dostanou bez výjimky čtyři motory, aspoň tím se pokouší být výjimečná
před 11 hodinami - Největší frakce europarlamentu chce oficiálně zrušit zakazování spalovacích motorů. Jde jí ale věřit, když doteď chtěla pravý opak?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva