Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes nejetá poslední Škoda s motorem V6, je to lístek na vlak do dob, které se nikdy nevrátí
18.1.2022 | Petr Miler
Svého času nešlo o žádnou raritu a když uvážíme, že její výroba skončila před sedmi léty, nemuselo by jít o velkou raritu ani dnes. Ve stavu zánovního auta ale dnes Superb Combi V6 FSI 4x4 raritou je.
Loni jsme vám předestřeli skryté poklady autobazarů, které vám za slušné peníze dají hodně výkonu a dynamiky. Jedním z vozů, na nějž v této souvislosti přišla řeč, byla Škoda Superb druhé generace s motorem 3,6 V6. Jde o poslední škodovku s šestiválcem, která byla svého času jednoznačnou vlajkovou lodí značky. Kdysi jsme ji testovali a byť ani tehdy nešlo říci, že by to byl uragán na kolech, slabé a pomalé auto to určitě nebylo. A objemný motor V6 bez turba pod kapotou má své kouzlo už kvůli tomu, čím je.
Nebyl to žádný prodejní propadák, z hlavy už nedostanu přesné číslo, ale sami lidé ze Škody byli svého času překvapeni, jak velké procento zákazníků po vrcholné verzi sahá. Nebyli to ale obvykle fajnšmekři se 70 auty v garáži, nýbrž lidé hledající dobrý poměr výkonu a ceny ve vyšších třídách, kteří s vozem pravidelně jezdili. A podle toho vypadá dnešní nabídka ojetin - většinou mají najeto hodně a omezenou atraktivitu mají už kvůli tomu. Výjimky se ale ještě najdou.
Nyní tu máme nabídku německého prodejce z nedalekých Drážďan, který nabízí Superb II 3,6 V6 po faceliftu ze samého konce výroby. Už to zní zajímavě, výjimečnější je ale stav vozu - najeto má za 7 let pouhých 36 tisíc km, tedy ani ne 6 tisíc km za rok. To je neobyčejně málo a vůz vypadá podle toho. Je opravdu zachovalý zvenčí i zevnitř, je to v podstatě zánovní auto a i technicky je podle prodejce v perfektním stavu. Něco takového zcela jistě splňuje definici skrytého pokladu se slušným výkonem (260 koní) i dynamikou (stovka za 6,6 s, maximálka 247 km/h).
Tradicionalisty může zamrzet, že auto dostalo trochu upravený zevnějšek ve stylu verze Scout, to si možná předchozí majitel mohl odpustit. A vzhledem k jeho stáří, nájezdu a stavu nejde o zase tak levné zboží - 25 990 Eur znamená asi 633 tisíc Kč. Chtít za prakticky nejetý šestiválcový kombík Superbu s pohonem 4x4 a velmi slušnou výbavou Elegance s příplatky cenu srovnatelnou s „oholenou” novou Octavií 1,5 TSI pochopitelně není nemístné, ale už to jistě není auto pro každého.
Na druhou stranu... kdo může říci, že jezdí dodnes zánovní poslední Škodou s motorem V6? V současné době v podstatě jen čekáme, kdy se čeká automobilka přidá ke koncernovému šiku a oznámí termín, kdy přestane vyrábět jakékoli spalovací motory, natož pak jakkoli větší. Tohle je prostě lístek na vlak do dob, které už se zaručeně nevrátí a jako takový může být pro některé k nezaplacení.



















 
 Dodnes zánovní Superb Combi V6 FSI se objevil na prodej v německých Drážďanech. S 36 tisíci km stavem skutečně nemá daleko novému vozu, vyloženě laciný ale není. Foto: Die Autogesellschaft Dresden, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 dnes
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 před 3 hodinami
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 5 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 6 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 8 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter