Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI
6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pouze 1 z 30 nejžádanějších vozů u našich sousedů má pod kapotou v prvé řadě diesel. Celkový podíl těchto motorů klesl nejníže od roku 2012.
Následky kauzy Dieselgate zmiňujeme prakticky pokaždé pouze v souvislosti s VW Group. Dopady největšího skandálu v historii německého koncernu ovšem ovlivňují celý automobilový průmysl. Na motory, jenž produkují mnohem více sazí než ty benzinové, se totiž nyní hledí s rozpaky bez ohledu na to, jaká značka za nimi stojí. V důsledku toho pak logicky klesají i jejich prodeje.
Aktuálně si můžeme posvítit na německý trh, kde se v srpnu prodalo pouze 45,3 procenta nových aut osazených dieselovým motorem. Jde tak o nejhorší výsledek od března 2012, přičemž ještě na počátku loňského roku „naftožrouti“ představovaly polovinu veškerých registrací. I v momentě vypuknutí zmiňované kauzy ještě atakovaly hranici 50 %, poté však následoval rychlý pád.
Podle automobilového centra univerzity v Duisburg-Essenu, která za novou studií stojí, se zákazníci začínají stále více přiklánět i k alternativám pro dieselové motory, tedy zejména k hybridním pohonným jednotkám. Zájem o ně tak logicky roste, byť momentálně nejde o nic světoborného. Zatímco v lednu 2015 si ukrajovaly pouze 0,8 procenta celkového koláče, nyní je to dvojnásobek.
Favoritem Němců se tak začínají stávat maloobjemové benzinové motory, velmi často doplněné přeplňováním. Malý benzin představuje odbytovou jedničku u 30 nejžádanějších modelů, kdy jedinou výjimkou je Volkswagen Passat osazený dvoulitrovým turbodieselem. Nicméně v případě Golfu je již favorizována benzinová jedna-dvojka, pro Polo pak zákazníci nejčastěji volí litrový tříválec.
Při pohledu na tyto výsledky největšího evropského trhu je logické, proč stále více značek zmiňuje svou budoucnost zcela oproštěnou o dieselové motory. K takovému kroku sice nedojde v dohledné době, nicméně stávající trendy v kombinaci se stále přísnějšími emisními normami, jimž budou „naftožrouti“ stále větší problém efektivně vyhovět, jsou neodvratné.


Zájem o diesely v Německu klesá...





















...proti proudu jde především VW Passat 2,0 TDI
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
