Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI
6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pouze 1 z 30 nejžádanějších vozů u našich sousedů má pod kapotou v prvé řadě diesel. Celkový podíl těchto motorů klesl nejníže od roku 2012.
Následky kauzy Dieselgate zmiňujeme prakticky pokaždé pouze v souvislosti s VW Group. Dopady největšího skandálu v historii německého koncernu ovšem ovlivňují celý automobilový průmysl. Na motory, jenž produkují mnohem více sazí než ty benzinové, se totiž nyní hledí s rozpaky bez ohledu na to, jaká značka za nimi stojí. V důsledku toho pak logicky klesají i jejich prodeje.
Aktuálně si můžeme posvítit na německý trh, kde se v srpnu prodalo pouze 45,3 procenta nových aut osazených dieselovým motorem. Jde tak o nejhorší výsledek od března 2012, přičemž ještě na počátku loňského roku „naftožrouti“ představovaly polovinu veškerých registrací. I v momentě vypuknutí zmiňované kauzy ještě atakovaly hranici 50 %, poté však následoval rychlý pád.
Podle automobilového centra univerzity v Duisburg-Essenu, která za novou studií stojí, se zákazníci začínají stále více přiklánět i k alternativám pro dieselové motory, tedy zejména k hybridním pohonným jednotkám. Zájem o ně tak logicky roste, byť momentálně nejde o nic světoborného. Zatímco v lednu 2015 si ukrajovaly pouze 0,8 procenta celkového koláče, nyní je to dvojnásobek.
Favoritem Němců se tak začínají stávat maloobjemové benzinové motory, velmi často doplněné přeplňováním. Malý benzin představuje odbytovou jedničku u 30 nejžádanějších modelů, kdy jedinou výjimkou je Volkswagen Passat osazený dvoulitrovým turbodieselem. Nicméně v případě Golfu je již favorizována benzinová jedna-dvojka, pro Polo pak zákazníci nejčastěji volí litrový tříválec.
Při pohledu na tyto výsledky největšího evropského trhu je logické, proč stále více značek zmiňuje svou budoucnost zcela oproštěnou o dieselové motory. K takovému kroku sice nedojde v dohledné době, nicméně stávající trendy v kombinaci se stále přísnějšími emisními normami, jimž budou „naftožrouti“ stále větší problém efektivně vyhovět, jsou neodvratné.


Zájem o diesely v Německu klesá...





















...proti proudu jde především VW Passat 2,0 TDI
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Nejnovější články
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
před 46 minutami
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
před 2 hodinami
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
před 3 hodinami
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
včera
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
včera
Živá témata na fóru
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
