Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025 | Petr Prokopec
Arogance, to je přístup, který zastává stále víc automobilek směrem ke svým zákazníkům. Nejenže jim drze nutí auta, která si lidé nevyžádali, a nenabízí ta, která by chtěli, za ta nevyžádaná chtějí i opakovaně platit. Kdo se diví, že s tím vším naráží?
Budoucnost automobilové branže by dle většiny výrobců měla stát na třech pilířích. Prvním je pochopitelně elektromobilita, druhým pak autonomním řízení. Je nicméně otázkou, jak tomu bude reálně, neboť zájem o elektrická auta vadne už po dosažení jejich 10- až 20procentního poklesu na trhu a odpor k nim mezi zbytkem klientely jen roste.
V případě autopilotů jde stále spíš o vlhký sen automobilek. Elektronika zvládne za řidiče dočasně zaskakovat ve velmi nekomplikovaných situacích typu dálniční provoz, aby vás ale auto bezpečně a spolehlivě převezlo přes město za přítmí a silného sněžení, od takového momentu jsme pořád nekonečně vzdáleni.
Dobře, ale tak je tu ještě třetí pilíř, kterým má být vlastně opakované placení za auto, které jste si už jednou koupili. Automobilky se vzhlédly v tom, že nové vozy budou vyrábět v maximální možné míře „fyzicky stejné”, tedy budete v nich mít všemožné prvky výbavy od matricových LED světel přes vyhřívaná sedadla až třeba po pokročilé navigační systémy. Tohle všechno si s novým autem koupíte, ono bude vaše, aby vám ale byly některé prvky výbavy zpřístupněny, budete za ně muset platit formou předplatného.
Přijde nám to podobě drzé jako ignorace odporu značné části zákazníků k oné elektrické mobilitě, automobilový průmysl ale žije v „éře arogance”, a tak to vlastně zapadá do duchu doby. Výrobci si od tohoto přístupu slibují miliardy ročně navíc rýžované na pravidelných malých platbách, nová studie společnosti Smartcaru ale ukazuje, že zákazníci jim do toho zase hází vidle. Jaké překvapení.
Studie se zúčastnili řidiči z Evropy a Spojených států a její výsledky ukazují, že boj o akceptaci opakovaného placení za už koupená auta bude podobně náročný, jaký je spojen s elektromobilitou. Lidé zkrátka nemají rádi, když jsou k něčemu nuceni, zvlášť když jde o peníze.
Dle průzkumu se tak 76 procent zákazníků vyhýbá účasti na jakékoli službě, kterou automobilky nabízí za pravidelný poplatek. Zhruba 40 procent respondentů o této záležitosti dokonce nemá ani žádné informace, prostě chtějí auto používat v takové podobě, v jaké si jej pořídili. Polovina lidí pak sice je ochotna přistoupit k závazku s automobilkami, ovšem jen za předpokladu, že za peníze získají něco navíc, což tu platí jen zřídka. Povzbudivé pro výrobce může být nanejvýš to, že z necelé čtvrtiny lidí, kteří tyto služby využívají, je s nimi 74 procent z nich spokojeno. Ale další detaily ukazují, že i tohle je ošidné.
Už dřív jsme zmiňovali, že tohle budou ochotní bez okolků platit jen ti, pro které jde o tak malé peníze, že ani nepoznají, že je nemají. A vskutku - v 30 procentech případů spojených uživatelů ve Státech a v 26 procentech ve Velké Británii jde o lidi vydělávají víc než 2,5 milionu korun ročně. Když vyděláváte přes 200 tisíc měsíčně, věříme, že vás stovka měsíčně za či ono nezruinuje. Ale kolik takových lidí je? Navíc je tu další jobovka - uživatelé podobných předplatných z 56 procent využívají aplikace třetích stran, nikoli aplikace samotných automobilek.
Pokud tedy automobilky chtějí na předplatném stavět, čeká je ještě moře práce. Informovanost o těchto prvcích je obecně malá, což vypadá jako problém k řešení, ale na druhou stranu - pokud jste si koupili moderní auto s podobnými funkcemi a dosud jste se o ně neměli důvod zajímat, pak je zjevné, že je k životu nejspíš ani nepotřebujete.



S největšími kontroverzemi, jež se týkají předplatného, je spojena mnichovská automobilka. Ta se na některých trzích rozhodla, že majitele nechá pravidelně platit i za vyhřívání sedaček. Celá myšlenka odemykání přístupu k výbavě, která je v autě tak jako tak přítomna, je ale podle nás vadná a zákazníky akorát zbytečně dráždí. Foto: BMW
Zdroj: Smartcar
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
před 51 minutamiČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nejnovější články
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
před 53 minutamiMajitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiApple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
před 3 hodinamiVW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
před 5 hodinamiIndové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
včera
Živá témata na fóru
- Hybridní pohon - přímovstřik spolehlivost 05.17. 05:38 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 14:48 - pavproch
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus