Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazník Tesly vynesl na světlo případ dokazující nadále tragickou kvalitu výroby
6.8.2019 | Petr Prokopec
Při koupi auta za skoro 2 miliony Kč by člověk čekal perfektní produkt. A když už ne, alespoň snahu jej perfektním učinit. V případě Tesly neplatí ani jedno, a to ani v Evropě, kde prakticky ani nemá na výběr.
Není žádným tajemstvím, že Tesla má problémy s kvalitou výroby. Není to jistě věc, která by jejím automobilům napomohla pomáhala v dobývání světa, nicméně majitelé byli až dosud poměrně shovívaví. Mohli si to dovolit i proto, že Model S či X obvykle nebyly jedinými vozy v jejich garáži a někteří je používali spíše kvůli jejich „zelené” image než pro jejich praktické vlastnosti. Nicméně těmto časům již odzvonilo.
Situace se alespoň částečně změnila s příchodem Modelu 3. S ním se Tesla dostala ke klientele, pro kterou její produkt bude bývá jediným dopravním prostředkem. A jako takový jednoduše musí být co nejméně problematický, jinak elektromobilita nemá šanci prorazit. Kdo by si také kupoval o poznání dražší vůz, s nímž si musí některé cesty odpustit či velmi pečlivě rozplánovat, aby se následně nemohl spolehnout ani na jeho elementární fungování? Jak se však stále častěji ukazuje, ani s onou bezproblémovostí to v případě Modelu 3 moc slavné není.
Připomíná to případ finského fanouška značky Joni Savolainen, který letos po létech čekání převzal Teslu Model 3, dokonce v její nejdražší verzi Performance. Navíc si vůz kupoval ve své domovině, tedy v zemi, kde je vůz dražší než ve zbytku Evropy. Za vrchol nabídky tedy zaplatil 71 700 Eur (cca 1,85 milionu Kč). Kdyby stejnou sumu Joni utratil u jiného výrobce, možná by se nedočkal tak působivé akcelerace na stovku, a zároveň by musel kupovat dražší pohonné hmoty, nejspíše by ale neřešil takové problémy, jako s Teslou.
Na Joniho vozu se totiž začíná loupat lak. Fin si toho povšiml již pouhý měsíc po jeho převzetí, po němž měl vůz ujeto jen 2 200 km. Samotnou Teslou však byl vypoklonkován s tím, že na lak se nevztahuje záruka. To je samozřejmě nesmysl, záruční lhůta je v rámci zemí EU povinná na jakékoliv produkty a jejich části a elektromobily z Kalifornie nejsou výjimkou. Naopak by se spíše automobilka měla snažit, aby i v tomto ohledu přebila konkurenci. To se ve výsledku i děje, ovšem v rámci negativního přístupu k zákazníkům. Jenže ten si Joni nenechal líbit a kontaktovat finskou Hospodářskou komoru, která má v zemi na starosti inspekci zboží všeho druhu.
Jeho vůz tak prošel několika technickými audity, po nichž bylo konstatováno, že lak je v opravdu tragickém stavu. Na místech, kde je poškození nejvyšší, tedy na dveřích, blatnících a předním nárazníku, měla barva pouze 70 mikronů barvy, na zbytku karoserie pak v průměru 106 mikronů. Mainstreamové značky aplikují u standardních karoserií 110 až 150 mikronů, u prestižních značek to můře být až několikanásobek tloušťky laku Tesly.
Renomovaná laboratoř přitom uvedla, že zdrojem problémů je design blatníků Tesly, kvůli kterému se ke karoserii dostává daleko více kamínků než u běžných aut. Snadným řešením je instalace gumových zástěrek, nicméně ty by zhoršovaly aerodynamiku, dojezd a také vzhled. Navíc by tak nebylo zabráněno úplné degradaci laku, neboť ten je jednoduše příliš tenký a nezvládá chránit karoserii tak, jak by správně měl. Karoserie vozu tedy může tíhnout i k brzké korozi.
Sovalainen dodává, že ví již minimálně o 15 lidech, kteří si stěžují na totéž. A co je podstatnější, zvažuje také žalobu. K tomu se chystá i Roger-Pierre Gravel z Kanady, který rovněž není spokojen s tím, že lak se pozvolna dostává spíše na zem či do ovzduší než aby zůstával na voze. Něco takového pro Teslu není zrovna dobrá zpráva, neboť automobilka v posledních měsících dostává ránu za ranou a řešit v takové míře podobné problémy je další velkou nepříjemností.
Pokud k celé záležitosti ještě navíc připočteme blížící se příchod prvních vážných konkurentů, pozice automobilka nevypadá bůhvíjak růžově. A je jen smutné, že si ji sama komplikuje nedostatkem soudnosti při řešení zjevného výrobního nedostatku, který by měla odstranit, i kdyby ji to zákony nenařizovaly.



 Tesla má problémy s kvalitou laku...
 
...v případě Janiho vozu totiž kvalita odpovídá hodnocení 2F, zatímco běžný průměr činí 2H až 3H. Lak je tedy měkčí a tedy náchylnější k poškození
Zdroj: The Drive
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 11 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    