Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci Tesly promluvili o tom, jak to tam teď opravdu vypadá. Musk opět mlží
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elon Musk se tváří, že v Tesle je teď vše v naprostém pořádku a na dosah má splnění mnohokrát odkládaných produkčních cílů. Realita je podle zaměstnanců automobilky úplně jiná.
Zítřejší den je pro automobilku Tesla klíčový. Nikoliv z toho důvodu, že v řadě zemí začínají letní prázdniny, nýbrž kvůli slovům Elona Muska. Ten po několikerých odkladech přislíbil, že do konce prvního pololetí letošního roku automobilka najede na kvótu 5 000 vyrobených exemplářů Modelu 3 týdně. Jak se ovšem nyní zdá, Musk opětovně minul cíl. Za vším přitom stojí několik zásadních problémů, o které se zaměstnanci firmy podělili s agenturou Reuters.
Jeden z nich uvedl, že automobilka byla schopná během jedné ze dvou pondělních dvanáctihodinových směn smontovat a nalakovat 305 kusů Modelu 3 a během jedné ze středečních 210. Daná čísla jsou přitom skutečným údajem, který mají zaměstnanci neustále na očích - Tesla, stejně jako leckteré jiné ostatní automobilky, na montážní linku instalovala počitadlo.
Pokud bychom tedy zůstali u nejvyššího dosaženého čísla - které není standardem - a to znásobili 14 směnami (dvě dvanáctky denně), jsme na 4 270 vozech za týden. To je vůči loňskému roku, kdy automobilka byla schopná vyrobit jen pár desítek aut za tři měsíce, opravdu velký posun. Nicméně stále to není to, co Musk sliboval. Navíc v reálu se dnes celkově nevyrábí ani tolik aut a z dalších slov sdílných zaměstnanců je patnré, že zlepšení v nejbližší budoucnosti nelze očekávat.
„Lakovna v současné době nezvládá enormní nápor, neboť tu mají Model S a X, tak jako normálně, ovšem navíc zde nyní mají i veškeré nové Modely 3. Toto oddělení jednoduše nezvládá držet krok,“ uvedl jeden z pracovníků. Popsal přitom opravdu zásadní problém, který nebude možné překonat navýšením počtu směn. Na stavbu nových budov pak Tesla již vůbec nemá kapacity.
Nedá se navíc očekávat, že by řešením mohl být velký stan, který byl nedávno postaven v kampusu ve Fremontu. Sice v něm vznikla dodatečná montážní linka pro Model 3, nicméně ta produkuje podstatně nižší počet aut než ta hlavní. A co je horší, jejich kvalita je natolik špatná, že v podstatě musí být takřka všechny přepracovány. „Je to jen takové provizorní stanoviště,“ uvedl dělník a negoval slova Elona Muska o tom, že auta z této linky jsou ještě o něco kvalitnější - možná ano, ale až po onom přepracování.
Aby toho nebylo málo, Tesla nemá problémy jen ve Fremontu, ale také v Gigatovárně na baterie. Ani zde nejde vše jako na drátkách, jak naznačil jeden ze zaměstnanců zde pracujících. Dle něj „jsme v podstatě ve vytrvalostním závodě, ovšem trenér na nás řve, abychom na závěrečných kilometrech začali sprintovat.“ A to je v podstatě nemožné.
Ukazuje se tedy, že ač Tesla má jistý technologický náskok, výroba ji stále dělá velké problémy. I v této oblasti chtěla být značka inovativní a ukázat zkostnatělým dinosaurům, že vše jde dělat jinak, tedy podle ní rychleji a efektivněji. Že ale na zažitých postupech něco je, se nyní tvrdě přesvědčuje sama - brzy uplyne rok od chvíle, kdy Model 3 vstoupil do výroby. A problémy trvají...








Tesla má stále problémy s výrobou ve Fremontu, kde nestíhá lakovna a provizorní výrobní linka má potíže s kvalitou. Problémy jsou i s výrobou akumulátorů a slibovaných 5 000 kusů Modelu 3 týdně tedy značka do konce letošního prvního pololetí bude vyrábět jen stěží
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1