Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci Volkswagenu říkají, že kultura ve firmě se nezměnila ani o fous
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S odezníváním Dieselgate se VW snaží navenek tvářit jako úplně jiná firma, ve které se nic podobného nemůže opakovat. Zaměstnanci říkají, že uvnitř je vše při starém.
O kauze Dieselgate v poslední době mluvíme spíše v souvislosti s dozvuky, nikoliv až tak kvůli jejímu hlavnímu aktérovi. Dnes ale musíme udělat výjimku a zaměřit se přímo na Volkswagen. Ten v rámci snah o znovuzískání důvěry úřadů i zákazníků sliboval, že změní i vnitřní fungování firmy tak, aby již nikdy nemohlo k podobnému skandálu dojít.
Jelikož od jeho propuknutí uplynulo již třicet měsíců, měl VW dost času na to, aby ke změně došlo, však navenek se německý gigant tváří úplně jinak. Podle šéfa odborů německé automobilky se tak ale nestalo, nezměnilo se prý vůbec nic. Nejde však pouze o ojedinělý názor Bernda Osterloha, ten se v tomto ohledu opírá o více než 51 zaměstnanců, u nichž byl v prosinci loňského roku proveden průzkum na toto téma.
Podle šéfa pro lidské zdroje Karlheinze Blessinga, který byl zavedením změn pověřen, ale rozhodně nejde o problém, věci prý nelze hodnotit tak brzy. „Vždy jsme říkali, že změna firemní kultury nemůže být provedena v krátkodobém horizontu, chce to čas. Nejde navíc o individuální záležitost. Vyzývám proto všechny akcionáře, aby se o tuto změnu rovněž zasadili.“
Kde ale již problém hledat lze, to jsou noví a noví kostlivci, kteří koncernu neustále vypadávají ze skříní. Jen za poslední dobu to byl skandál s testováním výfukových plynů na opicích a lidech či razie v kancelářích Audi. To jsou podle Blessinga záležitosti z minulosti, jež se ovšem vynořují teprve nyní. Lidé tak nabývají pocitu, že se nic nezměnilo.
„Při pohledu na negativní titulky, které nás neustále překvapují, by bylo pozoruhodné, kdyby důvěra nebyla narušena. Můžeme se personálu pouze omluvit za těžkosti, jimiž procházejí, ačkoliv to není naše vina,“ uvedl dále Blessing. Z jeho slov je přitom evidentní, že i Volkswagen, resp. jeho zaměstnance, již vysiluje neustálý boj s vnímáním celé kauzy ze strany části veřejnosti.
Kdy tedy Volkswagen bude skutečně čistý? Nejen navenek díky marketingovým kampaním, ale i uvnitř díky skutečné změně jeho fungování? Nejspíše to ještě pár let zabere, připouští lidé z VW. Pokud se to ale vůbec stane, dodáváme my - víte, jak je to s tím starým psem a novými kousky...
Aktuálně tak již jen můžeme v závěru dodat, že dle Osterloha, který by příští měsíc měl být znovu zvolen šéfem odborů, není mediální image koncernu jedinou věcí, jež zaměstnance trápí. Dále je to špatná interní komunikace či nedostačující bezpečnost práce a odchody do důchodu. To už jsou ale potíže, se kterými si Osterloh bude muset poradit hlavně sám.


U VW je prý vše při starém, říkají zaměstnanci. Podle šéfa pro lidské zdroje ale změny prostě chtějí čas
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 4 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
