Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zdánlivě primitivní logo Hyundai skrývá význam, kterého si po léta nikdo nevšímal
27.9.2018 | Mirek Mazal
Fanoušci Hondy rádi říkají, že logo Hyundai je jen pokřiveným emblémem „jejich” značky. Na rozdíl právě od znaku Hondy se za ním ale skrývá mnohem víc.
Snad není významnější firmy z jakéhokoli odvětví, která by neměla své logo. Každé z nich muselo nějak vzniknout, někdo musel přijít s nápadem, jak srozumitelně, nápaditě či nepřehlédnutelně graficky ztvárnit jméno firmy. Často to bývají velmi zřetelná vyjádření, která jen umělecky vyobrazují jméno společnosti, jindy se ale grafici snaží do emblému vměstnat víc, třeba i to, na jakých ideálech firma stojí. Někdy je to jasné na první pohled, jindy to ale udělají tak abstraktně, že si toho málokdo vůbec všimne.
Kdysi jsme probírali desítku tajemných log automobilových firem, v níž se objevila i česká Škoda. Hyundai v ní nefigurovalo, ale mělo - smysl stříbrného emblému na kapotách jihokorejských automobilů je totiž o poznání hlubší, než ten, který je zřejmý na první pohled. Z toho se zdá, že symbolem je tu jen nakloněné písmeno H odkazující na první písmeno názvu automobilky ze Soulu. Jenže není tomu tak.
Slovo hyundai dle korejsko-českého slovníku vyslovované jako [hjɔndæ] znamená něco soudobého čili moderního. Řadě lidem budou cukat koutky, ale přinejmenším poslední modely značky tomu neodporují. Znak na jejich kapotě pak není není jen písmeno H psané kurzívou, skrývá dvojici nakloněných lidí podávajících si ruce.
Nevěříte? S trochou představivosti to půjde a kdyby ne, ve fotogalerii to můžete vidět velmi názorně. Jedna polovina znaku reprezentuje zákazníka, druhá část je zástupce značky. Jejich pozdrav ukazuje spokojenost s obchodem na obou stranách. Akt podání ruky má navodit důvěru, vyobrazení pak znázorňuje způsob, jakým automobilka obchoduje.
Symboliku upřímnosti by v nakloněném H viděl málokdo. Překvapivé zjištění se podobá skutečnostem z již zmiňovaného článku, že Audi nemá znak quattra, BMW není vrtule nebo že Mitsubishi neztvárňuje tři diamanty. A logo Škody vážně není okřídlený šíp, prostřelená slepice, ani nic podobného...







Znak Hyundai není jen nahnuté písmeno H, ale moment podání ruky zákazníka a prodejce
Zdroj: Bright Side@Youtube
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejčtenější články
Čínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
24.4.2025BMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
24.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Mercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
24.4.2025Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
24.4.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 05.22. 21:50 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.22. 11:00 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan