Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Že si Ferrari z programu XX nelze vzít domů? Je to mýtus, říká jeden z majitelů
2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čím méně lidí je s něčím obeznámeno, tím více jich o tom ostatní vymýšlí pohádky. Platí to i v případě programu Ferrari XX, i tak má krutá omezení.
Snad jen málokterá automobilka je opředena mýty jako Ferrari. Většina z nich je spojena s minulostí, pár ovšem souvisí také se současností. Ten zásadní tkví v programu Corse Clienti, kdy majitelé vozů XX musí svůj majetek ponechávat v továrně. Ta se stará o jeho údržbu, přičemž jednotlivé exempláře jejich vlastníkům přistaví na předem zvolený okruh. Aby toho přitom nebylo málo, součástí programu se nemůže stát jen tak někdo, ale pokaždé jen lidé, které osloví samotná automobilka.
Jinými slovy, pokud máte velké štěstí a ještě více peněz, Ferrari vám dovolí převést nemalou sumu na svůj bankovní účet za vůz, který si následně ani nemůžete odvézt domů. Tedy taková byl dosud tradovaná informace. Benjamin Sloss, viceprezident společnosti Google a majitel modelu 599XX (jeho ženě patří novější FXX K), se ovšem rozhodl, že uvede věci na pravou míru.
Na svém účtu na Instagramu nyní zmínil, že „své vozy XX můžeme brát kamkoliv, zúčastnit se s nimi okruhových dní nebo je jen ponechat v garáži a leštit dětskými plínkami. A platí to i pro ostatní majitele.“ Jeho slova jsou přitom více než překvapivá, neboť doposud žádná média s žádným takovým odhalením nepřišla. Vždy byly citovány ony mýty, tedy alespoň v případě některých modelů jako je právě nejnovější FXX K.
Slossovo prohlášení ale nejspíše bude pravdivé, neboť sama automobilka nově tvrdí: „Většina vozů je uskladněna v Maranellu v oddělení Corse Clienti, ale zákazníci si je mohou odvézt domů. Povinná je ovšem plnohodnotná prohlídka vozu týmem techniků Ferrari předtím, než vůz zamíří na okruh při jakékoliv příležitosti či privátním testování. Pokaždé je přítomen mechanik a technik, který vůz prověří, než vyjede na trať.“
Znamená to tedy, že majitelé vozů XX se mohou rozhodovat svobodně, jak se svým majetkem naloží. Nicméně i tak mají své povinnosti, jenž jsou vysvětlovány především tím, že vozy XX jsou skutečnými extrémy, jenž mají blíže k závodním speciálům než běžné produkci. A jako takové jednoduše vyžadují odbornou péči, kterou dokáže zajistit jen Ferrari. To je alespoň pohled Maranella, realita může být taková, že automobilka chce i během života těchto modelů vydělávat na jejich existenci co nejvíce peněz.
Buď jak buď, většina lidí ve výsledku dobrovolně nechává své vozy v Maranellu a ponechává veškerou tíhu spojenou s údržbou a kontrolou na automobilce. Asi přitom již nemusíme dodávat, že za toto „privilegium“ platí obdobné peníze jako při volbě odvozu vozu do své garáže. Nicméně v tu chvíli se aspoň mohou svým XX pochlubit přátelům, i když jen na místě...

Viceprezident Googlu Benjamin Sloss, který nyní odhalil světu pravdu o programu Corse Clienti, vlastní Ferrari 599XX...
...zatímco své ženě Christine pořídil novější FXX K
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
včeraFernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega v novém rekordu včera 18:53
- Ukončí Iannone kariéru? včera 15:40
- V Misanu pokračují testy Superbike, na čele je Toprak včera 15:10
- Yamaha Tricity 125: v novém kabátu včera 13:13
- Misano 1. den testů Superbike 27.5.2025
Nejnovější články
BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
před 55 minutamiPokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
před 2 hodinamiPřijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
před 3 hodinamiPoužití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
před 5 hodinamiOjetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva