Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž prodává dodnes zánovní Škodu Octavia SLX po důchodcích, je to fascinující reminiscence toho, co bylo
27.2.2023 | Petr Miler
Její cena asi přijde lákavá jen tvrdému jádru fandů tohoto modelu, jako vzpomínka na ne zase tak minulé (v mnoha ohledech ale úplně jiné) časy ovšem poslouží tohle auto dokonale.
V moderní automobilové historii Česka nenajdeme důležitější auto, než je Škoda Octavia první generace. Její původní cíle byly možná trochu jiné, tak jako tak ale znamenala definitivní odtržení od komunistické historie firmy, která technickou úroveň jejích aut strhla daleko za soudobé standardy. Úkolem Octavie I bylo dohnat ztracený čas a vrátit Škodu zpět na automobilovou mapu světa. Přes počáteční těžkosti se to povedlo, ve srovnání s Felicií šlo o vůz jako z jiné planety a následné ladění zjišťovaných nedostatků z ní postupně udělalo velmi oblíbené zboží.
Škoda dnes prodává Octavii v její čtvrté generaci a byť po mnoha úspěšných letech nyní hodně strádá a je znovu hodně závislá na přízni Čechů, jistě napsala příběh jednoho velkého úspěchu. Při pohledu do současného ceníku je zjevné, jak moc škodovce od časů první „oktávky” vzrostlo sebevědomí, dnes se ale podíváme blíže začátku celého příběhu. Nebude to až do roku 1996, kdy Octavia I startovala, ale na samý konec její éry jejího původního, tedy předfaceliftového provedení, kdy byly jednotlivé verze označovány ještě zkratkami jako GLX.
Auto ze samého konce těchto dob, poprvé registrované v roce 2000, se nyní objevilo v prodeji v Německu. A je to pozoruhodná věc. Nejde tu o vůz jako takový, koupit Octavii I není žádná výzva ani u nás, ale ne v tomto stavu a s takovou historií. Jde totiž na jednu stranu o verzi s vysokou výbavou SLX, která ale v tomto případě neznamenala skoro nic, auto nemá ani manuální klimatizaci a aktuálně (protože zima) ani kola z lehkých slitin. Pod kapotou je navíc motor 1,6 MPI o pouhých 101 koních, který je navíc spojený s automatickou převodovkou. To je specifikace k pohledání.
Takto poskládaná auta obvykle voní po německých penzistech a přesně to je případ tohoto vozu. Vlastnil jej ne jeden, ale hned dva takoví lidé, kteří jej téměř neustále garážovali, současný prodávající je mladší člověk a už třetí majitel. Co je ale nejpodstatnější - vůz má za skoro 23 let provozu na tachometru jen 37 950 km a je to na něm znát. Auto vypadá skoro jako nové, bez jakékoli předprodejní přípravy se leskne i na amatérských fotkách. A menší úklid z něj udělá skoro muzejní kus.
Už vzhledem k svéráznému provedení to není úplně terno a cena 5 949 euro situaci moc nemění - asi 141 tisíc Kč je Octavii I docela soda, zvlášť vzhledem k specifikaci. Na druhou stranu je to fascinující reminiscence toho, co bylo. A už není. Dokážete si představit, že by dnes Škoda jako jeden z vrcholů nabídky prodávala něco takového? Zbytek kouzla obstará stav - podívejte se třeba na dobové kryty kol se zimními pneumatikami, ani ty už se dnes nevidí.










Původní Octavia se v prodeji v tomto stavu už nevídá. Je to verze SLX přihlášená v 2000 a vypadá skvěle, na tachometru má totiž jen 37 tisíc km najetých důchodci. Její specifikace je ale opravdu bizarní. Foto: David Blindow, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 10 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 8 minutamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 3 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 4 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 6 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva