Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zhrzený rekordman a fanoušek Tesly si už našel náhradu za své auto, Musk z ní radost mít nebude
25.7.2022 | Petr Prokopec
Za své výkony a vůbec všechno, co pro Teslu udělal, měl být automobilkou a jejím šéfem veleben. Troufl si ale poukázat i na problémy s tím spojené, což se ve virtuálně dokonalém světě Tesly nedělá. Když mu tedy značka ukázala záda, udělal jí to samé.
Reputace Tesly do jisté míry stojí na existenci Elona Muska a jeho působení ve vedení firmy. Ten se pro řadu lidí stal ztělesněným bohem, což je nakonec vidět i na ceně akcií firmy. Spousta lidí stále věří, že Tesla je něco víc, než co ve skutečnosti je, i když se Musk už mnohokrát ukázal být spíš pohádkářem než vizionářem. Koneckonců si stačí uvědomit, že dle něj tu dávno měly jezdit miliony robotických taxíků a Tesly měly po USA samy jezdit od pobřeží k pobřeží. Jaká je současná realita, vidí každý sám.
Jak se nyní začíná ukazovat, i někteří nejvěrnější už přestávají věřit, že císař má nové šaty, třebaže je očividně polonahý. Zaskočit by nás tak vlastně neměl ani obrat Hansjörga von Gemmingena, který se rozhodl Tesle jednou provždy ukázat záda. Pro automobilku je to velká ztráta, neboť tento německý fanoušek najel se svým Modelem S P85+ již více než jeden milion mil, tedy přes 1,6 milionu kilometrů. To je opravdu neskutečná porce, jež vrhá na elektromobilitu nadmíru pozitivní světlo. Ovšem jen na první pohled, což se nakonec ukázalo jako jablko sváru.
Von Gemmingen totiž souběžně s rekordním nájezdem dával korektně do placu i veškeré dodatečné informace, které s ním souvisí. Uvedl tedy, že třeba hnací ústrojí potřebuje v průměru každých 100 tisíc kilometrů vyměnit za nové. On sám jich spotřeboval minimálně osm, stejně jako bylo zapotřebí tří bateriových paketů. Pro Teslu a elektromobilitu se tak ve výsledku nejedná o jasně vztyčený palec. Spíše se ukázalo, že dlouhodobý provoz elektromobilů je značně problematický. A že při adekvátní spotřebě vzácných kovů a dalších vstupů mohou elektrické vozy nadělat po celém světě neskutečnou paseku.
Německý majitel tak byl Teslou zavržen, automobilka jej na truc nepozvala na slavnostní otevření své berlínské Gigafactory. To pro von Gemmingena nejspíše byla poslední kapka, načež se rozhodl, že se značkou již nechce mít nic společného. Nově tak na svém účtu na Twitteru oznámil, že si objednal jiný elektromobil, který Model S z roku 2014 nahradí. Jde o jeho přímého nástupce, za nímž stojí stejní lidé, jen poučeni předchozími chybami. Pro Muska nicméně již dávno nepracují, místo toho si založili vlastní automobilku.
Jak už asi tušíte, von Gemmingen si objednal nový Lucid Air. Jsme nadmíru zvědavi, jak s ním bude spokojen, stejně jako se samotnou automobilkou. Ta má totiž v Německu zatím jen jediný showroom, a to v Mnichově. O servisní síti se pak vůbec nemluví i proto, že také Lucid do značné míry stejně jako Tesla spoléhá na online procedury. Nicméně v jeho případě by se lidé možná mohli o trochu méně bát, přestože či dost možná právě proto, že tu nemáme tak odvážná tvrzení zavánějící hlavně sebechválou.
Za značkou Lucid totiž stojí hlavně Peter Rawlinson, který v podstatě sám vyvinul Model S do podoby, jaké se dostal na silnice. Postupně si ovšem přestal s Muskem rozumět. Když poté zakládal svou vlastní značku, rozhodl se, že nedojde pouze na znovuzrození Modelu S, ale rovnou celé Tesly. Nová automobilka tak měla napravit naprosto vše, co je ve Fremontu a nyní v Austinu špatně, neboť Musk není schopen přijmout kritiku. Právě to je však jeden z důvodů, proč mu utíkají fanoušci, zjevně i ti nejvěrnější z věrných.



Hansjörg von Gemmingen si místo Tesly Model S kupuje Lucid Air. Naštvalo ho, že jej a jeho úsilí Tesla začala ignorovat jen proto, že informoval o reálné výdrži baterií a pohonu svého elektrického auta. Foto: Lucid Motors
Extra Platz reserviert das ist Service bei Lucid pic.twitter.com/NHZGP3mkZn
— Hansjörg von Gemmingen - Hornberg (@gem8mingen) July 23, 2022
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/clcjGAZ3Ch
— Hansjörg von Gemmingen - Hornberg (@gem8mingen) July 22, 2022
Zdroj: Hansjörg von Gemmingen@Twitter
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva