Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zhrzený rekordman a fanoušek Tesly si už našel náhradu za své auto, Musk z ní radost mít nebude
25.7.2022 | Petr Prokopec
Za své výkony a vůbec všechno, co pro Teslu udělal, měl být automobilkou a jejím šéfem veleben. Troufl si ale poukázat i na problémy s tím spojené, což se ve virtuálně dokonalém světě Tesly nedělá. Když mu tedy značka ukázala záda, udělal jí to samé.
Reputace Tesly do jisté míry stojí na existenci Elona Muska a jeho působení ve vedení firmy. Ten se pro řadu lidí stal ztělesněným bohem, což je nakonec vidět i na ceně akcií firmy. Spousta lidí stále věří, že Tesla je něco víc, než co ve skutečnosti je, i když se Musk už mnohokrát ukázal být spíš pohádkářem než vizionářem. Koneckonců si stačí uvědomit, že dle něj tu dávno měly jezdit miliony robotických taxíků a Tesly měly po USA samy jezdit od pobřeží k pobřeží. Jaká je současná realita, vidí každý sám.
Jak se nyní začíná ukazovat, i někteří nejvěrnější už přestávají věřit, že císař má nové šaty, třebaže je očividně polonahý. Zaskočit by nás tak vlastně neměl ani obrat Hansjörga von Gemmingena, který se rozhodl Tesle jednou provždy ukázat záda. Pro automobilku je to velká ztráta, neboť tento německý fanoušek najel se svým Modelem S P85+ již více než jeden milion mil, tedy přes 1,6 milionu kilometrů. To je opravdu neskutečná porce, jež vrhá na elektromobilitu nadmíru pozitivní světlo. Ovšem jen na první pohled, což se nakonec ukázalo jako jablko sváru.
Von Gemmingen totiž souběžně s rekordním nájezdem dával korektně do placu i veškeré dodatečné informace, které s ním souvisí. Uvedl tedy, že třeba hnací ústrojí potřebuje v průměru každých 100 tisíc kilometrů vyměnit za nové. On sám jich spotřeboval minimálně osm, stejně jako bylo zapotřebí tří bateriových paketů. Pro Teslu a elektromobilitu se tak ve výsledku nejedná o jasně vztyčený palec. Spíše se ukázalo, že dlouhodobý provoz elektromobilů je značně problematický. A že při adekvátní spotřebě vzácných kovů a dalších vstupů mohou elektrické vozy nadělat po celém světě neskutečnou paseku.
Německý majitel tak byl Teslou zavržen, automobilka jej na truc nepozvala na slavnostní otevření své berlínské Gigafactory. To pro von Gemmingena nejspíše byla poslední kapka, načež se rozhodl, že se značkou již nechce mít nic společného. Nově tak na svém účtu na Twitteru oznámil, že si objednal jiný elektromobil, který Model S z roku 2014 nahradí. Jde o jeho přímého nástupce, za nímž stojí stejní lidé, jen poučeni předchozími chybami. Pro Muska nicméně již dávno nepracují, místo toho si založili vlastní automobilku.
Jak už asi tušíte, von Gemmingen si objednal nový Lucid Air. Jsme nadmíru zvědavi, jak s ním bude spokojen, stejně jako se samotnou automobilkou. Ta má totiž v Německu zatím jen jediný showroom, a to v Mnichově. O servisní síti se pak vůbec nemluví i proto, že také Lucid do značné míry stejně jako Tesla spoléhá na online procedury. Nicméně v jeho případě by se lidé možná mohli o trochu méně bát, přestože či dost možná právě proto, že tu nemáme tak odvážná tvrzení zavánějící hlavně sebechválou.
Za značkou Lucid totiž stojí hlavně Peter Rawlinson, který v podstatě sám vyvinul Model S do podoby, jaké se dostal na silnice. Postupně si ovšem přestal s Muskem rozumět. Když poté zakládal svou vlastní značku, rozhodl se, že nedojde pouze na znovuzrození Modelu S, ale rovnou celé Tesly. Nová automobilka tak měla napravit naprosto vše, co je ve Fremontu a nyní v Austinu špatně, neboť Musk není schopen přijmout kritiku. Právě to je však jeden z důvodů, proč mu utíkají fanoušci, zjevně i ti nejvěrnější z věrných.



Hansjörg von Gemmingen si místo Tesly Model S kupuje Lucid Air. Naštvalo ho, že jej a jeho úsilí Tesla začala ignorovat jen proto, že informoval o reálné výdrži baterií a pohonu svého elektrického auta. Foto: Lucid Motors
Extra Platz reserviert das ist Service bei Lucid pic.twitter.com/NHZGP3mkZn
— Hansjörg von Gemmingen - Hornberg (@gem8mingen) July 23, 2022
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/clcjGAZ3Ch
— Hansjörg von Gemmingen - Hornberg (@gem8mingen) July 22, 2022
Zdroj: Hansjörg von Gemmingen@Twitter
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejčtenější články
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
