Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlatý věk autosalonů je definitivně u konce, do Frankfurtu nedorazí už devět výrobců
18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývaly časy, kdy si jakákoli významná automobilka nemohla dovolit na velkém autosalonu chybět. Dnes si některé spíše nemohou dovolit tam být.
V „době analogové” se každý fanoušek aut těšil na každý další autosalon. Právě na tato místa byla koncentrována naprostá většina světových premiér a také jen na ploše výstavišť měl totiž možnost spatřit ten či onen vůz hned po odhalení. S příchodem digitalizace se ale mnohé změnilo - a více než kdy předtím platí, že není nic staršího než včerejší noviny. Nově tak pomalu ani nemá smysl různé motor show navštěvovat, na překvapivou novinku, s níž nás výrobci ještě neseznámili - virtuálně či rovnou i naživo - totiž nenarazíte. A stále více automobilek raději pořádá vlastní velkolepé premiéry, kde bude v určitý čas a na určitém místě pozornost soustředěna jen na jejich novinku.
Máte pocit, že přeháníme? Bohužel nikoliv a v souladu s tím se chovají i samotné automobilky. Nejenže pořádají vlastní show, autosalony už vynechávají zcela, neboť je pro ně z výše zmíněných důvodů stále složitější obhájit investice spojené s účastí na jakékoliv motor show. Lidé ovšem stále více začínají po nových vozech pátrat na internetu, než aby se obtěžovali vyrazit třeba do Ženevy, Detroitu nebo zakrátko do Frankfurtu. A právě proto bude v hesenské metropoli řada automobilek chybět.
Soupis je již nyní poměrně bohatý, zmiňuje totiž hned devět jmen. Nejde přitom o malé značky, nýbrž výrobce, na jejichž konto souhrnně připadá 20 procent evropského trhu s auty. Jejich absence si tedy stoprocentně všimnete, navíc Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo nemusí být posledními hráči, jenž partii vzdají ještě před začátkem. Stačí jen vzpomenout na loňskou Paříž, kam nedorazilo ani Bentley.
Jsme tedy vskutku zvědavi, kdo se nakonec ve Frankfurtu ještě neukáže. Stejně tak je otázkou, jak honosné budou prezentace značek, které nakonec na autosalon zavítají. I jejich účetní si totiž velmi snadno dokáží spočítat, že levnější v závislosti na následných realizovaných prodejích je natočení krátkého produktového filmečku a pořízení několika snímků, které vydrží na internetu pomalu věčně, než pronájem stánku na pár dní.
Kromě toho, automobilky již tak poměrně hodně utrácejí za své vlastní živé prezentace, jenž různým motor show předchází. V takovém případě mají navíc svých 15 minut slávy jistých, zatímco v rámci autosalonů je premiér bezpočet a proto se na některé výrobce v některých médiích ani nemusí dostat. Veškeré vynaložené náklady tak přicházejí vniveč, což kvůli stále větší konkurenci není zrovna žádoucí jev.
Je tedy třeba se začít smiřovat s faktem, že zlatý věk autosalonů je pryč. I my jsme se už zkraje letošního roku rozhodli, že naše zpravodajské pokrytí letošního IAA bude skromnější, než bývá, neboť s nezájmem automobilek není dost premiér, s nedostatkem premiér není dost vašeho zájmu a nedostatkem vašeho zájmu není dost snahy ukazovat na autosalonech více než dosud. A tak stále dokola. „Spirála smrti” je tím roztočena a zdá se být jen otázkou času, kdy některé i donedávna významné autosalony semele zcela.
Taková Ženeva, Detroit či Šanghaj se o svá místa v kalendáři ještě nějaký ten rok bát nemusí - jde o největší motor show svého druhu, každá je navíc na jiném kontinentu. A my i se jim budeme věnovat. Zájem o ostatní autosalony jako jsou třeba Paříž, Frankfurt nebo Los Angeles ovšem klesá a nezdá se, že by pro ně existovalo záchrany. Nezájem dalších značek o IAA 2017 to jen potvrzuje...
I VW značně ubral ze svých velkolepých prezentací. Obvykle se to svádí na Dieselgate, ale za daných okolností to mohlo přijít vhod. Na domácím IAA ve Frankfurtu ovšem koncern Volkswagen chybět nebude a slibuje i opět trochu výraznější účast
Peugeot přivezl předloni do Frankfurtu produkční 308 GTi...
...a koncept Fractal. Letos francouzská automobilka do hesenské metropole ale vůbec nedorazí, stejně jako minimálně osm dalších výrobců
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda