Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zloději elektromobily téměř nekradou, říká policejní komisař. Zdánlivá výhoda ale nakonec shrnuje jejich největší slabiny
8.2.2024 | Petr Prokopec
Dá se to konečně brát jako jasné pozitivum spojené s pořízením elektrického auta. Když si ale od policie vyslechneme, jaké důvody nezájem zlodějů o elektromobily způsobují, dobrá reklama to pro ně znovu není.
Elektromobily jsou nám soustavně prezentovány jako dílo pokroku, reálně ale ve srovnání se spalovacími auty prakticky ve všech důležitých oblastech prohrávají. Nejsou tak dobře použitelné, jsou drahé na pořízení, jsou dražší na pojištění či údržbu, rychle ztrácí hodnotu a co vás čeká po konci záruky na baterii, je jedno velké mystérium. A to ani nemluvíme o jejich vysoké hmotnosti, neschopnosti konzistentního fungování v závislosti na okolních teplotách, problematické ekologické bilanci jejich výroby...
Takto bychom mohli pokračovat ještě dlouho, jen bychom se ale opakovali. Dnes tu nicméně nejsme kvůli negativům, chvíli se zdálo, že se objevilo i docela překvapivé pozitivum. A pozitivní věc to sama o sobě je, jenže ve výsledku je jen dílem klíčových špatných vlastností, kterými elektromobily prosluly. A to už i na špatné straně zákona. V důsledku toho o ně zloději nemají zájem, neboť se bojí, že jim elektřina dojde dřív, než s nimi bezpečně zmizí před potenciálními pronásledovateli.
Není to žádný vtip ani mlhavá zákulisní informace, tohle říká německý policejní inspektor v rozhovoru pro Auto Bild. Podle něj se zloději bojí dojezdu třeba proto, že kdyby elektromobil ukradli například v Hesensku nebo Dolním Sasku, mohla by mu dojít šťáva ještě před polskými hranicemi, kam kradené vozy často míří. Inspektor Henning Hauswald to popisuje velmi barvitě.
„Zloději nemají čas, aby zajížděli k dobíjecím stanicím,“ říká drážďanský policista, který má vyšetřování krádeží aut na starosti. A dodává, že ve východní Evropě, kde ukradená auta končí nejčastěji, je infrastruktura ještě horší než v Německu. Z toho důvodu o elektromobily není v těchto oblastech prakticky žádný zájem. Místo toho se kradou hlavně Mercedesy-AMG či BMW M. „Nadále populární jsou také Volkswagen T5 a T6. A o vozy značky Audi bude zájem asi vždy,“ upřesňuje.
Hauswald kromě toho uvedl, že stejně jako v Česku se i v Německu za posledních pár let mnohé změnilo. Ubylo totiž amatérských zlodějů, jenž nahradily vysoce organizované gangy. Ty mají často i dvacet členů, přičemž jsou vybavené jak nářadím, tak i znalostmi. V podstatě jdou tedy na jistotu, tedy hlavně pro takové auto, které buď velmi rychle rozmontují a rozprodají na součástky, nebo se kterým rychle zmizí do zahraničí. Ani pro jedno však elektromobil není tím pravým ořechovým.
Nakonec ani toto tedy není pozitivum, jímž by se automobilky chtěly a mohly chlubit. Na druhou stranu, na řadu lidí může skutečnost, že je nikdo jiný o elektromobil nejspíše nepřipraví, může zafungovat. Zvláště pak na ty, kteří bydlí v Praze, která je dlouhodobě největším revírem zlodějů. Jenže i to je ošidné - podle statistik dochází ke krádežím nejčastěji na sídlištích či v neosvětlených bočních uličkách, kde žijí ti, kdo na elektromobil obvykle nemají. Takže ani tam nebude mít takový svérázný klad velkou váhu.




Vozy mladoboleslavské automobilky jsou u nás terčem zlodějů nejčastěji. Lidé vlastníci Enyaq se však jeho odcizení bát moc nemusí, o elektromobilitu totiž mezi zloději není zájem kvůli jednomu z důvodů, pro které je nakonec odmítají i zákazníci. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nejnovější články
Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
před 2 hodinamiZkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
včeraModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
včeraÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
včeraŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 08.12. 23:08 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.10. 23:28 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.10. 15:38 - Truck Daškam
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 08.09. 17:33 - řidičBOB