Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zraje jako víno? Opulentní Maybach 62 dnes umí udělat větší dojem než kdy dříve
14.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Svého času neúspěšný pokus Daimleru o návrat mezi výrobce nejprestižnějších sedanů se jeví zajímavějším než lepení loga Maybach na upravené Mercedesy.
Brzy uběhne šest let od chvíle, kdy koncern Daimler přiznal, že jeho sen o německé konkurenci Rolls-Royce skončil v troskách. Stalo se tak devět let po uvedení Maybachů 57 a 62 na trh, které měly být ztělesněním právě této vize. Po faktické stránce jím i byly - šlo o mimořádně luxusní stroje doprovázené výjimečnými službami, zákazníky si ale nikdy nezískaly tak, jak výrobce doufal. Po létech trápení a asi jen třech tisících vyrobených kusech tak byla jejich cesta životem ukončena bez přímých nástupců.
Není to zase tak dávno, a tak si dobře pamatuji, jak tyto vozy marně bojovaly o image v očích zákazníků i široké veřejnosti. Jen předražená třída S, říkalo se tehdy. Pochopitelně, s eSkem vůz sdílel technické základy, ale je to špatný „dárce orgánů”? A byly tehdejší Maybachy opravdu jen upravenými sedany Mercedesu s neadekvátně přifouknoutými cenami?
Něčím takovým jsou dnes, tedy alespoň z poloviny výše zmíněné věty. Pod značkou Maybach jsou dnes sice nabízeny i výjimečnější modely jako S 600 Pullman Guard, G 650 Landaulet nebo S 650 Cabriolet, i to všechno jsou ale jen přepracované Mercedesy, jejichž podstatu nejlépe odhalují „obyčejné” modely jako S 500 4Matic. Daří se jim, také ale stojí o mnoho méně a nabízí o mnoho méně. Maybachy ze začátku milénia byly docela jiná káva a přiložené snímky vám to dokáží.
Náleží modelu 62 z roku 2004, který byl tehdy dodán jako nový zákazníkovi ze Spojených států. Dnes jej nabízí k prodeji na aukci, bohatým se ale díky tomu nestane - předpokládaná cena 120 až 150 tisíc USD (2,8 až 3,5 milionu Kč) je zlomkem toho, co poctivý Maybach stál jako nový. A s necelými 16 tisíci km na tachometru si jej věru ani neužil. Ceny Maybachů padly za tu dobu i níže, opravdu si ale takový sešup zaslouží?
Máme pocit, že nikoli, že tohle auto dnes dokáže udělat dokonce větší dojem, než když bylo nové. Je to podobný příběh jako u nedávno probíraného, 21 let starého Rolls-Roycu - podstatou atraktivity tohoto auta nebyla image značky či elektronické vymoženosti, ale jakási řemeslná výjimečnost, která se i z luxusních aut v posledních letech vytrácí.
Jistě, Maybach 62 pro většinu lidí nebylo, není a nebude krásné auto, zvenčí okouzlí leda svým majestátem. Ale uvnitř? Podívejte se na tu záplavu vymožeností, které jsou i mezi dnešními auty něčím výjimečným. Zejména cestující vzadu se musí cítit jako v první třídě zaoceánského parníku majíc k dispozici všechno od mimořádně komfortních sedadel přes věci jako ledničku a zábavní systém až po pro Maycbach specifické záležitosti jako velmi specifické řešení osvětlení zadního prostoru či letecky vyhlížející „budíky” na stropě.
Máme pocit, že tohle je i dnes „něco” a v mnoha ohledech možná i více, než čím bylo toto auto kdysi. Nakonec i prodávající jej popisuje jako jedno z nejvíce opulentních aut 21. století. Váš pocit?



























































Nemůžeme si pomoci, ale máme pocit, že Maybach 62 je dnes ještě výjimečnějším strojem, než jakým byl svého času
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 11 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 9 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 11 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 20:58 - M.Z.
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
