Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zraje jako víno? Opulentní Maybach 62 dnes umí udělat větší dojem než kdy dříve
14.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Svého času neúspěšný pokus Daimleru o návrat mezi výrobce nejprestižnějších sedanů se jeví zajímavějším než lepení loga Maybach na upravené Mercedesy.
Brzy uběhne šest let od chvíle, kdy koncern Daimler přiznal, že jeho sen o německé konkurenci Rolls-Royce skončil v troskách. Stalo se tak devět let po uvedení Maybachů 57 a 62 na trh, které měly být ztělesněním právě této vize. Po faktické stránce jím i byly - šlo o mimořádně luxusní stroje doprovázené výjimečnými službami, zákazníky si ale nikdy nezískaly tak, jak výrobce doufal. Po létech trápení a asi jen třech tisících vyrobených kusech tak byla jejich cesta životem ukončena bez přímých nástupců.
Není to zase tak dávno, a tak si dobře pamatuji, jak tyto vozy marně bojovaly o image v očích zákazníků i široké veřejnosti. Jen předražená třída S, říkalo se tehdy. Pochopitelně, s eSkem vůz sdílel technické základy, ale je to špatný „dárce orgánů”? A byly tehdejší Maybachy opravdu jen upravenými sedany Mercedesu s neadekvátně přifouknoutými cenami?
Něčím takovým jsou dnes, tedy alespoň z poloviny výše zmíněné věty. Pod značkou Maybach jsou dnes sice nabízeny i výjimečnější modely jako S 600 Pullman Guard, G 650 Landaulet nebo S 650 Cabriolet, i to všechno jsou ale jen přepracované Mercedesy, jejichž podstatu nejlépe odhalují „obyčejné” modely jako S 500 4Matic. Daří se jim, také ale stojí o mnoho méně a nabízí o mnoho méně. Maybachy ze začátku milénia byly docela jiná káva a přiložené snímky vám to dokáží.
Náleží modelu 62 z roku 2004, který byl tehdy dodán jako nový zákazníkovi ze Spojených států. Dnes jej nabízí k prodeji na aukci, bohatým se ale díky tomu nestane - předpokládaná cena 120 až 150 tisíc USD (2,8 až 3,5 milionu Kč) je zlomkem toho, co poctivý Maybach stál jako nový. A s necelými 16 tisíci km na tachometru si jej věru ani neužil. Ceny Maybachů padly za tu dobu i níže, opravdu si ale takový sešup zaslouží?
Máme pocit, že nikoli, že tohle auto dnes dokáže udělat dokonce větší dojem, než když bylo nové. Je to podobný příběh jako u nedávno probíraného, 21 let starého Rolls-Roycu - podstatou atraktivity tohoto auta nebyla image značky či elektronické vymoženosti, ale jakási řemeslná výjimečnost, která se i z luxusních aut v posledních letech vytrácí.
Jistě, Maybach 62 pro většinu lidí nebylo, není a nebude krásné auto, zvenčí okouzlí leda svým majestátem. Ale uvnitř? Podívejte se na tu záplavu vymožeností, které jsou i mezi dnešními auty něčím výjimečným. Zejména cestující vzadu se musí cítit jako v první třídě zaoceánského parníku majíc k dispozici všechno od mimořádně komfortních sedadel přes věci jako ledničku a zábavní systém až po pro Maycbach specifické záležitosti jako velmi specifické řešení osvětlení zadního prostoru či letecky vyhlížející „budíky” na stropě.
Máme pocit, že tohle je i dnes „něco” a v mnoha ohledech možná i více, než čím bylo toto auto kdysi. Nakonec i prodávající jej popisuje jako jedno z nejvíce opulentních aut 21. století. Váš pocit?



























































Nemůžeme si pomoci, ale máme pocit, že Maybach 62 je dnes ještě výjimečnějším strojem, než jakým byl svého času
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva