Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejlevnější „plnotučný” sporťák Ferrari zní jako vysavač, na 340 km/h je ale za 28 sekund
9.5.2023 | Petr Miler
V soutěži o nejkrásnější zvukový projev je tohle Ferrari předem ztracené, třebaže jeho předchůdci mohli a mohou pět ódy sami na sebe. Pokud jde ale o dynamiku, je třeba smeknout klobouk, tohle auto jede.
Ferrari 296 GTB se prodává už druhým rokem, a tak nelze říci, že by šlo o novinku v jakémkoli smyslu tohoto slova. Přesto má čím zaujmout. Ačkoli se s cenovkou začínající okolo 6,2 milionu Kč nepochybně nejedná o levný vůz, po konci modelů F8 Tributo a Portofino M je vedle poněkud salónního typu Roma nejlevnějším plnotučným sporťákem značky. A s kombinovaným výkonem 830 koní slibuje opravdu zajímavý poměr ceny a dynamiky.
Fanoušci značky na něj po nějaký čas hleděli skrz prsty, neboť jde o první model od roku 1974 vybavený pouze šestiválcovým motorem. Když ale přišel s takovou výkonovou náloží, leccos mu odpustili. A onen výkon není jen číslo na papíře, jak vám nejlépe přiblíží přiložené video od kolegů z německého Sport Auta, kteří 296 GTB vytáhli na letiště a převedli jeho akceleraci až k maximální rychlosti.
Výsledkem je tedy ukázka zrychlení z 0 na 340 km/h, které se odehraje pomalu lusknutím prstu. Pilot na dráze dosáhne maximální možné rychlosti za pouhých 28 sekund, všechno ostatní se stane podstatně dřív. Na dvoustovce je auto kolem 7 sekund, na třístovce asi za 15 vteřin, to jsou úchvatné hodnoty.
Ale co zvuk? Ten byl u Ferrari též historicky důležitý, byl to pro ně jeden z definujících elementů. Seděl jsem za volantem Ferrari v životě jen párkrát a zážitek to byl už na místě, když se za vámi za zvuku rozzuřené pily roztočí atmosféricky plněný motor do 8 tisíc otáček dřív, než stačíte zaklít. S turbomotory Ferrari o část tohoto kouzla přišla, až 296 GTB je ale turbohybrid z dob filtrů pevných částic a jeho zvuk je opravdu velké zklamání. Přirovnání k vysavači není od věci, z auta není slyšet skoro nic.
Lapat po dechu tak můžete leda při pohledu do oficiálních údajů o spotřebě. Auto je plug-in hybrid s tradičně vylhanou spotřebou benzinu, která ignoruje spotřebovanou elektřinu. Automobilka tak udává apetit 6,4 l benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu, což je skutečně dobrý vtip, nyní ale automobilka musí udávat také spotřebu elektřiny, která je - podržte se - změřena na 140 kWh na 100 km!
Možná vám kilowatthodiny nic neřeknou, přepočítat je na spotřebu paliva ale není těžké. I pokud budeme počítat s optimističtější 35% efektivitou spalovacího motoru, je ekvivalentem 1 litru spotřebovaného benzinu 3,01 kWh elektřiny. Oněch 140 kWh pak odpovídá spotřebě 46,5 l benzinu na 100 km. To jen připomíná, k jakým zvrácenostem ohnuté bruselské normy vedou. Pro Brusel je to totiž libovolné množství spotřebované elektřiny 0 g CO2/km, protože elektřina přece vzniká ze vzduchu, že. Výrobci si pak mohou u dobíjecích hybridů pomáhat elektřinou jakkoli chtějí, neboť tím pro ně nevzniká žádný ekonomický problém. Vítejte v EU.



Ferrari 296 GTB je technicky i vizuálně pozoruhodné auto, jeho dynamika bere dech. Jeho zvukový projev je ale neskutečně mdlý, udávaná spotřeba pak vyloženě nestoudná, ovšem normami EU tolerovaná. Foto: Ferrari
Zdroj: Sport Auto@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva