Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Alternativu Škody Kodiaq lidé jako ojetinu naprosto přehlíží, o to levněji ji můžete koupit
8.2.2023 | Petr Prokopec
Lidé ji tedy přehlíží i jako nový vůz, neboť třeba u nás se loni prodávala 39krát hůř. Přitom jde o ještě větší auto, které možná trochu ztrácí v oblasti praktičnosti, Tarraco to ale vynahrazuje designovým pojetím i nižšími cenami.
V roce 2018 se Škoda Kodiaq dočkala sourozence, na svět přišel Seat Tarraco. Španělská automobilka jej pojmenovala po přímořském městě Tarragona, jeho výroba ale probíhá v německém Wolfsburgu po boku dalšího příbuzného, Volkswagenu Tiguan Allspace. Celá trojice sdílí 2,79metrový rozvor, španělský a německý vůz nicméně o trochu narostly do délky. Dáno je to nicméně hlavně jejich předním nárazníkem, objem zavazadelníku totiž stále nabízí největší Škoda.
Dokážeme nicméně pochopit, pokud se k mladoboleslavskému SUV otočíte zády. I když Kodiaq prošel v předloňském roce faceliftem, začíná na něm být patrné, že původně debutoval již před takřka sedmi lety. Tarraco oproti tomu dokáže zaujmout, a to mimo jiné i proto, že v místních reáliích není tak okoukané. A vlastně nejen v místních - loni prodaných 161 aut v Česku je opravdu hrstka, 13 069 vozů dodaných napříč Evropou nezní o mnoho lépe. Tarraco je přitom o poznání levnější, neboť Škoda nedávno přistoupila k dalšímu zdražení a vůz nyní nabízí minimálně za 1 069 900 Kč, což je na jedna-pětku opravdu šílené.
Ceny španělského zástupce oproti tomu startují na 904 900 Kč, navzdory stejnému motoru pod kapotou. Ten je pak u Seatu možné doplnit i manuální převodovkou, zatímco Škoda u velkého SUV nabízí už jen automat, ovšem i při osazení Tarraca stejnou převodovkou utratíte o více než 100 tisíc korun méně. Pokud se tedy nad zadní nápravou obejdete se 760 až 1 920 litry namísto 835 až 2 065 litrů, vlastně není co řešit. I když chápeme, že milion korun na nové auto nemá k dispozici zdaleka každý.
Tarraco se nicméně již dostalo do bazarů, kde je k mání zhruba od 500 000 Kč. Ani to není zrovna malá suma, na druhou stranu za ni dostáváte jen zhruba tři až čtyři roky staré auto, které jen zřídka má najeto podstatně více než 100 tisíc kilometrů. Omezovat se navíc nemusíte ani v oblasti motorů, namísto benzinové jedna-pětky lze i za tuto sumu sáhnout také po 2,0 TDI.
Nač je přitom u auta z druhé ruky dávat pozor? V prvé řadě zkontrolujte, zda se na vámi vyhlédnutý kousek nevztahují žádné svolávací akce. Tarraco totiž muselo do servisů kvůli možné prasklině na rámu sedadla řidiče, kvůli nedostatku točivého momentu v nízkých otáčkách a s ohledem na to, že stěny palivové nádrže nejsou tak kvalitní, aby vydržely alespoň dekádu v provozu. Tím ale známé závady končí, dále už jen zkontrolujte karoserii, kola a vnitřní plasty kvůli škrábancům.
Naši kolegové z Auto Bildu pak proklepli dieselovou verzi z roku 2020, jejíž majitel najel pouze 25 394 kilometrů. To opravdu není mnoho, ostatně u motorů 2,0 TDI lze počítat s mnohonásobkem bez výraznější péče či investic. Vůz lze tedy brát spíše za ideálně zajetý než jako rozpadající se ojetinu. Osazen je pak manuálem, což jeho životnost jen prodlužuje, v případě výbavy pak lze počítat s vyhřívanými sedadly, navigací či plnohodnotnými předními LEDkami.
I přesto je Tarraco k dispozici za 27 922 Eur (cca 665 00 Kč), což zní zajímavě - u Škody byste si totiž mohli za dané peníze pořídit pouze Kamiq. Sice ve výbavě Monte Carlo, ovšem jinak s již zmiňovaným 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem. Diesel automobilka pro malé SUV nenabízí, ve finále je tak volba asi jasná.



Tarraco oproti Škodě Kodiaq není tak okoukané, navíc působí agresivněji. Koupě ojetiny se tak nemusíte bát ani po vizuální stránce, ani s ohledem na kvalitu. Oproti zcela novému vozu ovšem utratíte podstatně méně peněz. Foto: Seat
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před hodinouNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch