Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Automobilka neuznala zákazníkovi reklamaci zadřeného motoru na základě jediné fotky
3.8.2022 | Petr Prokopec
Kdyby na fotce bylo, jak majitel do motoru lije místo oleje Coca-Colu, šlo by to chápat, nic takového se ale nestalo. Jednalo se o snímek, na němž dotyčný dělá s vozem přesně to, k čemu vybízí automobilka, to ale stačilo k tomu, aby reklamaci bez dalšího zkoumání odmítla.
Když byla v roce 2012 odhalena první generace kupé vyvinutého společně Toyotou a Subaru, obě japonské automobilky zmiňovaly především zábavu za volantem. Z toho důvodu ostatně GT86 a BRZ dostaly do vínku poměrně úzké pneumatiky o rozměru 215/45 nasazené na 17palcových kolech. A jakkoli v případě některých variant jste dostali i osmnáctky a 225milimetrovou šířku, na mnoha trzích bylo pro změnu možné sáhnout jen po ocelových šestnáctkách a 205milimetrovém obutí. Ve všech případech tak byla přilnavost do jisté míry limitována.
Neznamená to pochopitelně, že by obě kupé byla nebezpečná. Jen zkrátka při rychlejší jízdě již vyžadovala plné zapojení řidiče. Toho pak čekala pořádná porce zábavy, neboť utrhnout úzké pneumatiky bylo poměrně snadné. GT86 a BRZ jste tak mohli poslat do zatáčky bokem i bez větších snah, jak nakonec můžete vidět i na druhém videu níže - co my jsme si s tímto autem užili... Se stejnou touto filozofií přišla na svět i druhá generace, u které došlo na zvětšení objemu motoru ze dvou na 2,4 litru. Toyota pak navíc ještě v souladu se zbytkem sportovního portfolia změnila název své verze na GR86.
Na zábavný charakter vozů se přitom Japonci snaží upozornit při sebemenší příležitosti, jak se ostatně můžete přesvědčit níže při pohledu na oficiální fotky či první přiložené video. Toyotu GR86 tovární řidič posílá bokem tak často, jak jen to jde. Nemělo by tedy být překvapivé, kdyby se k téže činnosti uchylovali i samotní majitelé. Koneckonců je k tomu značka svými výstupy přímo vyzívá. Jenže jak nyní vyšlo najevo, Toyota nalévá víno pouze sama sobě. Po svých zákaznících ovšem již chce, aby usrkávali pouze vodu.
Za nevraživostí směřující k automobilce stojí případ Blakea Alvarada, který si druhou generaci jejího kupé pořídil. Po najetí pouhých 13 tisíc mil (cca 21 tisíc kilometrů) ovšem došlo na zadření pohonné jednotky. Tu ovšem Toyota bezplatně odmítla vyměnit, místo toho po zákazníkovi požadovala 11 tisíc dolarů (asi 266 tisíc Kč). Za tímto krokem stála jediná fotografie Alvarada, jak tři měsíce před selháním motoru poslal svůj vůz lehce bokem. Mimo to vytáhla i video, na něm však není Blakeův vůz.
Alvarado dodává, že technik značky jeho vůz ani neviděl, místo toho byla odpověď založena na výše zmíněných „důkazech“. Kromě toho zmiňuje, že se pokusil o kompromis, kdy by uhradil polovinu opravy, zatímco ta druhá by šla na konto výrobce. Ani k tomu však Toyota nebyla svolná. Blake proto nakonec za 7 tisíc dolarů (cca 169 tisíc Kč) pořídil lehce ojetý motor ze Subaru, šťastný z toho ovšem nebyl. I proto nakonec vše zveřejnil na sociálních sítích.
Jak se ukázalo, selhání motoru, konkrétně zadření ojničního ložiska 4. válce, způsobilo ucpání sání oleje z vany. Objevilo se v ní něco na způsob šedého tmelu, s čímž mají zkušenosti i další majitelé. Objemnější pohonná jednotka tak zřejmě není tak odolná jako předchozí dvoulitr. Toyota by se tak stoprocentně měla postavit k problému čelem, zvláště když ve Státech s koupí každé GR86 nabízí zákazníkům roční členství v národní sportovní asociaci. K jízdě bokem tedy opravdu vybízí ve všech ohledech.






Opravdu může jízda bokem vést k selhání motoru, za které si může jen a pouze zákazník? Poté nechápeme, proč Toyota právě takovou činnost propaguje na oficiálních fotkách a prvním videu. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Blake Alvarado@Facebook přes Carbuzz
Zdroj: Blake Alvarado@Facebook přes Carbuzz
Bleskovky
Bývalý pilot F1 provezl syna ve svém novém supersportu za 70 milionů, je to jako průlet rakety z jiné planety
včeraAsi nejpropracovanější supersport historie si ve sprintu málem namazalo na chleba auto za osminu jeho ceny
13.8.2022Dekádu a půl starý diesel od Mercedesu na Autobahnu ukázal, proč byly naftové motory tak populární
13.8.2022
Nové na MotoForum.cz
- Jiří «Mrkva» Mrkývka nečekaně zemřel včera 11:01
- Časový program pro Austrian GP 13.8.2022
- Royal Enfield Hunter 350: městský roadster 12.8.2022
- Can-Am Pulse a Origin: návrat do jedné stopy 11.8.2022
- Iannone uvažuje o comebacku 11.8.2022
Nejčtenější články
Největší moderní průšvih Mercedesu se po 5 letech od premiéry ukázal v akci, jeho projev je zklamání
17.7.2022Nová auta čeká další masivní zdražení, říká bývalý šéf Škody, to nejlevnější má přijít na 613 tisíc
17.7.2022Prodeje aut v Evropě se propadly nejníž od roku 1996, jen hrstka značek je horší než Škoda
17.7.2022K mání je luxusních pojízdný dům připomínající obrněný vlak, s dílnou i dvougaráží stojí majlant
17.7.2022Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte
17.7.2022
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva