Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu

Joachim Hermann navrhuje v rámci zachování dobrých přeshraničních vztahů, a to i obchodních, vyjmout z německého mýta příhraniční okresy. Dobrindt nesouhlasí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu

21.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Joachim Hermann navrhuje v rámci zachování dobrých přeshraničních vztahů, a to i obchodních, vyjmout z německého mýta příhraniční okresy. Dobrindt nesouhlasí.

Plány na zavedení poplatků za použití všech německých silnic, které v tomto měsíci prezentoval ministr dopravy Alexander Dobrindt z nejmenší vládní strany CSU, dále sbírají nesouhlas. Po šéfovi policejních odborů, který odmítl na hlídání výběru poplatků vyčlenit byť jediného policistu, se přidává bavorský ministr vnitra Joachim Hermann, který je dokonce stranickým kolegou Dobrindta.

Ten v rámci zachování všeobecně přínosného malého pohraničního styku a obchodních i osobních přeshraničních kontaktů navrhl z mýta vyjmout okresy ležící těsně u hranic, v případě Bavorska tedy hranic s ČR, Rakouskem a Švýcarskem. Nálepky na skle, prokazující zaplacení mýta, by tak měly být minimálně v Bavorsku potřeba až dále od hranic, od dalšího okresu. Do měst jako Selb, Passau či Bad Reichenhall by tedy podle jeho návrhu mělo být možno dojet bez nutnosti nákupu známky.

Hermann tak reaguje na kritiku návrhu mýta z příhraničních oblastí, která zrcadlila obavy o zachování dobrých vzájemných vztahů sousedících regionů a také obavy o pokles obchodní aktivity. Nepředpokládá však, že se se zpoplatněním silnic vztahy nějak výrazně ochladí.

Alexander Dobrindt s jeho návrhem nesouhlasí, nevidí k podobným změnám důvod: "Jsem přesvědčen, že malého pohraničního styku se to nijak nedotkne." V souvislosti s tím připomněl jeden z výsledků výpočtu, tedy že pro VW Polo bude roční známka stát 24 Eur (645 Kč). To, jak jsme nastínili v jednom z předchozích článků, je pravda jen v případě benzínového motoru pod kapotou - například koncernový 1,6 TDI, který se montuje třeba pod kapotu dosluhující Škody Fabia, bude vyžadovat známku za 66,50 Eur (téměř 1 800 Kč).

Na výsledek snahy odpůrců Dobrindtových novinek si zatím musíme počkat, zavedení celoplošného mýta je v plánu od roku 2016. Právně s návrhem problémy nejspíš nebudou a EU jistě také nebude dvakrát protestovat, neoblíbenost doma ale může mít větší následky například v příštích volbách. Nicméně, nikdo snad Dobrindtovi nevěří, že se zpoplatnění silnic na malém pohraničním styku vůbec neprojeví.


Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu - 1 - nemecko myto 01Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu - 2 - nemecko myto 02Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu - 3 - nemecko myto 03Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu - 4 - Nemecke dalnice 03Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu - 5 - Nemecke dalnice 02Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu - 6 - Nemecke dalnice 01
Německé mýto se má vztahovat na všechny silnice, nejen na dálnice. Od svého představení sklízí nesouhlas

Zdroje: Focus.de, Zeit.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.