Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy

Je to dnes velmi atraktivní ojetina, zvlášť ve svém předfaceliftovém provedení, které bylo k mání s lepšími motory a dnes vyjde levněji než to pozdější. Je ale třeba zkontrolovat motorový prostor, karoserii i případné rachtání v interiéru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy

9.10.2021 | Petr Prokopec

Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy

/

Foto: Pavel Janda, Autoforum.cz

Je to dnes velmi atraktivní ojetina, zvlášť ve svém předfaceliftovém provedení, které bylo k mání s lepšími motory a dnes vyjde levněji než to pozdější. Je ale třeba zkontrolovat motorový prostor, karoserii i případné rachtání v interiéru.

V showroomech mladoboleslavské automobilky už nějakou tu chvíli najdete jen Škodu Fabia čtvrté generace. Z jejího předchůdce se tak stala lákavá ojetina, u které navíc máte poměrně široký výběr pohonných jednotek. Před nějakými šesti sedmi lety jste totiž mohli sáhnout po benzinových jednotkách 1,0 MPI a 1,2 TSI, stejně jako po 1,4litrovém dieselu. Ten ale po faceliftu v roce 2017 z nabídky vypadnul, stejně jako čtyřválcová jedna-dvojka, která byla nahrazena litrovým tříválcem.

Právě motorový prostor je u ojetiny prvním místem, které byste v případě zájmu měli zkontrolovat. Maloobjemové pohonné jednotky koncernu VW někdy trpí nadměrnou spotřebou oleje. Škoda přitom na různých trzích a u různých variant nastavila odlišné servisní intervaly, načež se mohlo stát, že některé exempláře neviděly servis klidně dva roky. A nedá se předpokládat, že by majitelé v mezičase přistoupili k výměně oleje a filtru sami.

Stejně tak je třeba prověřit stav karoserie, byť nikoliv kvůli korozi. Škoda nicméně u vozu použila panely z odlehčeného plechu, který se snadněji promáčkne. Podstatnou informací je skutečnost, že různá tloušťka spár nemusí být dílem havárie, nýbrž nekvalitní výrobou. Pokud si tedy nejste jisti tím, že vůz byl opravován, prověřte třeba různé zbarvení krytů světlometů, stejně jako mnohé úchyty v motorovém prostoru či podbězích, jež případnou kamufláž prozradí.

Další rizikovou oblastí je interiér, kde se musíte zaměřit na rachtání. Pokud vychází od čelního okna, je možné, že již není správně uchycena palubní deska. Její tvrdé plasty pak následně naráží na skelet, což pochopitelně vede k opotřebení a následně k drahým opravám. Stejně tak se vyplatí i kontrola veškerých ovládacích prvků, multimediálního systému či dokonce rezervního kola, v mnoha případech jej totiž předchozí majitelé „střelí bokem“.

Přesunout se můžeme k cenám, které dnes začínají okolo 100 tisíc korun. Za tuto částku ovšem můžete počítat s poměrně vysokým nájezdem a hlavně se základní atmosférickou jednotkou, jejíchž 60 koní stačí tak do města. V případě benzinových jednotek je tak ideálem spíše přeplňovaná jedna-dvojka, která byla naladěna na 90 či 110 koní. V té chvíli nicméně musíte sáhnout do kapsy minimálně pro 160 000 Kč.

Co se dieselů týče, zde byl výběr poměrně široký, tříválcové TDI bylo naladěno na 75, 90 či 105 koní. Toto provedení je přitom doporučováno komukoliv, jehož roční nájezd je poněkud vyšší. I přes květnatou nabídku ovšem budete dostupný exemplář horko těžko shánět, což pochopitelně vede k vyšším cenám. Ty sice startují rovněž okolo 100 000 Kč, jsou však spojené s dvojnásobným počtem kilometrů vůči benzinovým verzím.

Na závěr pak už jen dodáme, že kromě rezervního kola se předchozím majitelům mohla zadřít pod nehty také škrabka na led, která je uschována ve víčku palivové nádrže. Jde sice o drobný detail, ovšem s ohledem na nadcházející období by vás mohl mrzet. To je ale v rámci zájmu o třetí generaci vše, snad kromě faktu, že ta je na rozdíl od nástupce k mání jako hatchback i jako kombík, který ovšem zůstává v prodeji nadále.


Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy - 1 - Skoda Fabia III 2015 12 TSI test prvni 005Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy - 2 - Skoda Fabia III 2015 12 TSI test prvni 007Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy - 3 - Skoda Fabia III 2015 12 TSI test prvni 011Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy - 4 - Skoda Fabia III 2015 12 TSI test prvni 049Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy - 5 - Skoda Fabia III 2015 12 TSI test prvni 099Britové proklepli ojetou Škodu Fabia III, varují i před neobvyklými neduhy - 6 - Skoda Fabia III 2015 12 TSI test prvni 112
Fabia třetí generace dorazila na trh v roce 2014, a to s plejádou benzinových i dieselových jednotek. O čtyři léta později se pak vůz dočkal faceliftu, který mu sebral jednotku 1,4 TDI a benzinovou jedna-dvojku nahradil tříválcem TSI. Ilustrační foto: Pavel Janda, Autoforum.cz

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.