Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bývalý hit, dnes propadák Hondy jako ojetý pořád zaujme spolehlivostí, nenabízí ale jediný rozumný motor
21.10.2023 | Petr Prokopec
Honda se už dříve rozhodla v Evropě pohřbít sama sebe, a tak podtrhla stoličku i svému místnímu bestselleru. SUV CR-V již v páté generaci nabídla bez dieselů, nástupce je k mání už jen s hybridy. Při jediném problému na kontě je to vážně škoda.
Číslem 68 se nechlubí pouze Jaromír Jágr, ale také Honda. Chlubit se ale nakonec není čím, jde totiž o počet aut, které japonská automobilka prodala za září na českém trhu - ne jednoho modelu, ale všech vozů, které nabízí. Ve srovnání se stejným měsícem loňského roku jde o propad o jeden kus, což není až tak špatné. Celková bilance značky za první tři letošní kvartály je nicméně mnohem horší, 510 prodaných aut totiž představuje o 33 procent horší výsledek, než jakého Honda dosáhla loni za stejné období. A nominálně je to tak málo aut, že je to skoro k pláči.
Když se podíváte na ceny jednotlivých vozů značky a jejich povahu, máte objasnění nastalého stavu přímo před očima. Platí to i o modelu CR-V, v jehož případě se Honda se rozhodla, že diesel je pohonná jednotka minulosti, a proto jej vyřadí z nabídky. CR-V je tak k mání už jen s hybridním či plug-in hybridním ústrojím, přičemž první stojí 1 119 900 Kč, zatímco za druhé musíte zaplatit 1 394 900 Kč. To jsou doslova šílené sumy, které vydá snad jen pár nadšených příznivců značky či tohoto modelu. Z oněch 510 registrací jich totiž 240 připadá právě na CR-V, lví podíl na tom ale má dosluhující pátá generace.
Právě tomuto provedení se dnes budeme věnovat především, a to pochopitelně v souvislosti s autobazary. V nich ale na dieselové provedení též nenarazíte, k dispozici tak už tehdy nebyl jediný rozumný motor, což zájem poslalo ke dnu už po příchodu vozu na trh. Takže ani ojetin není dnes v prodeji bůhvíkolik. Ceny tedy nejsou zrovna lidové, za kusy z druhé půlky roku 2018, kdy se prodej rozjel, totiž dáte zhruba půl milionu korun. Kromě 173 koní ale musíte počítat s vyšším nájezdem.
Zrovna těmto vozům se ale raději vyhněte, a to v souvislosti s jediným dosud známým problémem - exempláře vyrobené do 5. března 2019 byly osazeny defektním modelem palivové pumpy. Ta kvůli nízkému tlaku může přestat fungovat, což může vést k náhlému vypnutí jednotky, a to i během jízdy. Automobilka svolala do servisů veškerou dotčenou produkci, mezi níž patří i Civic, Jazz, HR-V či modely Acury, do servisů. Rozhodně tak zkontrolujte, že u toho „vašeho“ byl modul vyměněn.
To je ale skutečně vše, byť nemalou pozornost byste měli věnovat již pomalu obligátní kontrole karoserie, litých kol a vnitřních plastů a čalounění. CR-V přitom sloužilo hlavně v rodinách než ve firemních vozových parcích, kontrola by tak vlastně měla být mnohem důkladnější. Ne kvůli pochybení automobilky, ale s ohledem na případnou zanedbanou péči předchozího majitele. I přes případný pohon 4x4 ale můžete být v klidu kvůli jízdě v terénu, ta u tohoto vozu nebyla tak častá.
Naši kolegové z Auto Bildu našli zajímavý kousek v Oldenburgu v podobě dvoulitrového hybridu. I když byl přitom poprvé zaregistrován v březnu 2020, prošel již rukama dvou majitelů. Ti s ním nicméně najeli jen 15 587 kilometrů. První přitom sáhnul po vyšší výbavě Elegance, druhý pak pokračoval v příkladné údržbě a předepsaných prohlídkách. Uvnitř i zvenčí tak nenajdete nic, kvůli čemu vraštit obočí. Na druhou stranu si ovšem musíte připravit 29 990 Eur, tedy nějakých 741 tisíc korun. Ani to na bazarový hit nevypadá.






CR-V páté generace dorazilo do Evropy v druhé půlce roku 2018, bohužel již bez odpovídajících dieselů. Místo toho si zákazníci mohli vybrat mezi benzinovým či hybridním ústrojím, což pochopitelně ovlivnilo zájem. Auto tak zůstává spolehlivé, se svou paletou motorů je ale v bazarech z za popelku. Foto: Honda
Zdroje: Auto Bild, TÜV, SDA
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 5 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě 10:00
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejčtenější články
EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13.4.2025Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 12:38 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch